Net gestopt met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kattja, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Wij nieuwsgierig..................?

2. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hey Missy meid, fijn dat je er weer bent meid!
    Een vriendin van mij had n MK bij 12 wkn en was na een 1 rustmaand weer gelijk zwanger dus wie weet meis.... Ik zal heel hard voor je duimen en natuurlijk ook voor de rest van de meiden hier, want die lijst is nog lang niet roze genoeg.

Misschien geen onderwerp voor op dit topic maar ik stel hem toch. Wie van de meiden hier die zwanger zijn ( of de aanstaande zwangere) gaan straks borstvoeding geven?
    Ik ben heel erg aan het twijfelen wat ik ga doen!
    Ik heb altijd geroepen dat ik het absoluut niet wil omdat het me gewoon geen pretje lijkt om een baby aan je tepel te laten zuigen, sorry meiden.
    Maar omdat ik astma heb en bepaalde allergieen schijnt het veel beter te zijn om je kindje BV te geven. Dus wil ik uiteraard doen wat het beste is voor mn babytje. Hebben jullie misschien tips zodat ik het niet pijnlijk ga vinden?
    En hoe moet je BV geven als je weer gaat werken, kun je voor heel de dag afkolven? Ik werk heel onregelm atig vandaar.

Hoop dat jullie kunnen helpen meiden om te beslissen.

3. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

ik ga absoluut borstvoeding geven. is toch mijn momentje met die kleine buiten de andere voordelen.

4. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hetr is idd echt een momentje samen met je beebje. Ik durf zoiets alleen niet in het openbaar, ik zou me dan echt niet op mn gemak voelen, hoe denk jij daar over? Ben je niet beperkt in je doen en laten als je BV geeft?

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Minnie, ik ben zelf dan geen ervaren BV gever, maar mijn zus en schoonzus wel.
    Je kunt het heel goed combineren.
    Dus op momenten dat je weg bent of op visite of als het thuis gewoon even beter uitkomt, kun je heel goed een flesje tussendoor geven.
    En op het moment dat je verlof afloopt zou je af kunnen bouwen en over kunnen gaan op de fles.
    De beep heeft dan toch ongeveer 2 maanden aan je borst kunnen lurken :D

6. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Is 2 maanden niet te kort dan? Ze zeggen toch dat je het minstens n half jaar zou moeten proberen?

Sorry dat ik zo zeur hoor hier op dit topic!

7. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @missy: hey meid! ook ik was snel na mijn mk weer zwanger, ben 1x ongesteld geweest en toen weer zwanger, dus ik duim voor je! ;)

@minnie: je kunt dan ook afkolven he! :D

liefs rebbel

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Tja ik heb geen idee hoeveel maanden raadzaam is, maar de beep heeft dan iig wel de antistoffen gekregen denk ik?

9. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik wil heel graag borstvoeding geven. Mijn schoonzusje geeft haar kleine, nu 3 maand, nog steeds bv. Ik moest er in het begin wel even aan wennen dat ze dat ook openbaar deed. Maar nu vind ik het iets heel natuurlijks hebben. Ik weet niet of ik dat zelf wel zou durven hoor.
    Ik werk ook onregelmatig, dus dat zou wel betekenen dat ik zou moeten gaan kolven als ik het langer dan 3 maand wil doen. Ik denk dat dat neerkomt op 1x kolven per late dienst , 8 uur. Net zo vaak als je anders thuis de bv zou geven dacht ik.

10. daantje 25

daantje 25 Fanatiek lid

7 jan 2008
    3.402
    0
    0
    werkt in de zorg
    noord-holland
    elke dag dat je bv geeft is mee genomen.
    of het nu 2 maanden is of een half jaar

11. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

ik ga dus bv geven en het maakt mij niet uit hoe wat en waar. ik heb daar totaal geen slechte gevoelens bij. ik vind het zelfs zo dat men die er op dat moment last van heeft maar eens moet denken in welk tijdperk ze zijn blijven steken. sorry maar we leven in 2008 waarin oorlog en geweld de normaalste dingen van de dag zijn en dan maakt iemand zich druk om een blote borst waar een kindje aan zit te drinken.

ik zal gaan proberen het zo lang mogelijk vol te blijven houden, ook als ik weer parttime ga werken. bijvoorbeeld door af te korven inderdaad. elke dag meer is inderdaad meegenomen

12. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ja dat is waar beter 2 maanden dan helemaal niet!

13. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ja idd elke dag is meegenomen, ik wil straks ook proberen om borstvoeding te geven!

liefs rebbel

14. daantje 25

daantje 25 Fanatiek lid

7 jan 2008
    3.402
    0
    0
    werkt in de zorg
    noord-holland
    als het voor mij is weg gelegd in de toekomst wil ik zeker bv gaan geven

15. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ik heb er ook absoluut geen slechte gevoelens bij, alleen ik denk dat ik me niet echt kan ontspannen in het openbaar. Maar eigelijk heb je gelijk steenbokje, je moet gewoon lak aan n ander hebben, maar ja of ik dat in de praktijk dan ook kan....

16. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Zijn jullie niet bang dat het pijn doet?

17. daantje 25

daantje 25 Fanatiek lid

7 jan 2008
    3.402
    0
    0
    werkt in de zorg
    noord-holland
    ik heb gehoort van kennisen dat alleen de "hap" van de baby op de tepelhof en de eerste zuigging van de baby even zeer doet maar dat het daarna wel mee valt

het is voor iedereen verschillend

18. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    nou dat in het openbaar zie ik ook niet zo zitten hoor minnie! ;)
    daar is iedereen gewoon anders in, nou juist omdat ik het echt een momentje van mij en mijn kindje vind zou ik ervoor kiezen om bv. even boven te voeden, en niet in een huis vol met kraamvisite bijvoorbeeld! ;)
    dan wachten ze maar even!

liefs rebbel

19. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ja dat vind ik nou ook, echt een moment voor moeder en kind en geen openbare voorstelling!

Aan de andere kant vind ik het niet erg om het te zien bij een ander hoor! Daar dacht ik trouwens vorig jaar heel anders over, toen vond ik het maar niks haha, maar ja ik wilde eerst ook nooit geen kinderen, af en toe ken ik mezelf niet terug, had nooit gedacht dat ik zulke sterke moedergevoelens zou krijgen, ben zelfs helemaal vertederd als ik n foto van n beebje zie.

20. daantje 25

daantje 25 Fanatiek lid

7 jan 2008
    3.402
    0
    0
    werkt in de zorg
    noord-holland
    ik vind dat bv ook iets is tussen je baby en jou even tijd voor jullie 2

Deel Deze Pagina