Net gestopt met de pil

Discussion in 'Zwanger worden' started by kattja, Apr 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kattja

kattja Actief lid

Apr 11, 2007
    468
    0
    0
    Hallo Krista!

Ik snap dat je wel ff schrikt omdat je gewoon aan de pil bent.
    Maar ff over dat parttime werken. Hebben jullie dan zo'n hoge hypotheek dat je er tot je nek toe inzit? Moeten jullie allebei fulltime blijven werken om het huis te kunnen betalen? Lijkt me niet echt slim.
    Wij hebben anderhalf jaar geleden een huis gekocht. Maar wel zo dat als ik parttime zou gaan werken dat het nog makkelijk te betalen is. Ook al zou er iets met een van ons gebeuren dan kunnen we gewoon wonen zoals we nu doen.

Gr. Kat

2. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Denk toch dat je van je ovutest moet uitgaan en wat je lichaam laat zien. Inderdaad dag 14 en dan 14 dagen erbij geeft een cyclus van 28 dagen. Nu maar afwachten of het klopt. Die 14 dagen luteale fase kan ook nog wel wat verschillen hoor heb ik gelezen zo tussen 10 en 18 dagen zelfs.

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dat heb ik nu dus ook, werk in de detailhandel en dat is ook geen vetpot. Maar als je tegen de tijd een kleine hebt en je gaat minder werken en dus minder salaris hebt ga je toch wel afwegen of je bepaalde dingen wel nodig hebt. tenminste, zo denk ik erover...

4. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Als je kindje gepland is, dan maak je een keuze.
    Wij hebben het financieel ook niet breed, maar de wens voor een kindje is groot genoeg, zodat we genoegen nemen met minder voor onszelf.
    Dan geen vakantie en nieuwe spullen, de beeb gaat voor :)

Racebabe

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik sluit mij hier helemaal bij aan!

6. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Zo denken wij er ook over.

7. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    2,702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Nou Krista,

Ik begrijp jou wel. Wij gaan nog verhuizen, eerst in een noodwoning en dan bouwen. Dus bij ons is ook niet alles ideaal. Daarbij woon ik in duitsland, das helemaal eng om een kindje te krijgen.
    Maar ja, wanneer is het perfect hè!? Het is toch mooi als je met je grote liefde een kindje kan krijgen :)

En nee, ik heb nog niet getest, weet niet eens waar ik hier een goede test kan halen.... Maar we hebben een leuk weekend gehad en ben nog niet ong! :D :D :D

8. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    2,702
    0
    0
    commercieel
    Welke pil hebben jullie eigenlijk geslikt?

Ik was aan de Femodeem.

9. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Spannend hoor Jannegie.

Ik heb marvelon geslikt.

10. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    2,702
    0
    0
    commercieel
    O, die wordt wel veel voorgeschreven geloof ik.

Hier in duitsland heet mijn pil anders en is ie veel lastiger te krijgen. je moet elke keer persoonlijk bij de huisarts vragen om een recept en dan gaan ze het bestellen. Moet ik dus later weer langs komen om het op te halen.
    Ze willen hier ook dat je elk half jaar naar de gynaecoloog gaat.

Nou ja, nu heb ik de laatste tijd de pil maar weer in nederland besteld. Daar doen ze niet zo moeilijk. Je hoort hier ook heel veel van babylijkjes, meer dan in nederland.... Lijkt mij een gevolg van dit beleid...

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik begon met mercilon, en eindigde bij microgynon 30.
    Dit omdat ik afgeschrikt was door de tromboserisico's die in het nieuws uitgemeten werd. Mocht ik ooit weer aan de pil gaan, dan wil ik mercilon. Had daar veel minder bijwerkingen op.

12. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    2,702
    0
    0
    commercieel
    Hoi Daisy Sanchez,

Zou dit jouw eerste kindje worden? Je noemt jezelf een laatbloeier, maar dat valt toch nog wel mee? Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe het er in jouw omgeving aan toe gaat.
    De meeste van mijn vriendinnen hebben een kleine of zijn er meer bezig...

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, we gaan voor het eerste kindje.
    Ik noem mezelf een laatbloeier, omdat ik eigenlijk altijd wel heb geroepen dat ik een kindje zou willen, maar de echte gevoelens vorig jaar (na mijn huwelijk) pas kwamen. Mja, eigenlijk al toen mij hubby plotseling ziek werd, en er even de angst ontstond dat ik nooit zijn kind zou kunnen krijgen. Da's nu zo'n drie jaar geleden. Alles is goed afgelopen en het gevoel verdween naar de achtergrond.

In mijn vriendenkring is er slechts een stel met kinderen. (De moeder wordt binnenkort 37 of 38. Kindjes zijn nu 3 en 1 jr) De rest is jonger dan mij, en wacht op de voor hen ideale omstandigheden, voor ze aan hun wens beginnen.
    En op het werk hoor ik het geklaag dat de aanstaande moeders tegenwoordig over de 30 zijn, en dat dat zo oud is. Dus ja... dan voel je je ook wel een laatbloeier. Ik word volgende maand 32.

14. kattja

kattja Actief lid

Apr 11, 2007
    468
    0
    0
    Hallo allemaal. Zo het weekend is helaas weer voorbij. Maar wat een geweldig weekend zeg. Heerlijk! Kom net van het terras af. EN morgen weer aan het werk.....
    Mijn buurvrouw heeft vandaag een jongetje gekregen. En dan begint het toch wel weer te kriebelen hoor! :D
    Oh ja kriste ik bedoel het niet verkeerd hoor maar een stukje zekerheid is ook wel prettig als je aan een kleine begint toch?

gr. kat

15. rebbel

rebbel VIP lid

Jun 2, 2006
    9,438
    0
    0
    goedemorgen! :D

pfff... ik weet niet waar mijn lichaam sinds gisteravond allemaal mee bezig is, maar ben steeds misselijk, zeurende buikpijn, kan moeilijk naar het toilet en vanmorgen toen ik naar het toilet ging was mijn papiertje heel licht roze met het afvegen... :( zou het ontpillen zijn of kan het zijn dat de :evil: eerder doorkomen? wat eigenlijk de 25e pas zou moeten zijn. zwanger kan ik deze ronde niet zijn omdat we op één keertje na een cd hebben gebruikt en ik ga ervan uit dat het van die ene keer niet meteen raak kan zijn! ;) ik ben nou een paar weken met de pil gestopt en heb nog geen ontpil verschijnselen gehad.

groetjes rebbel

16. kattja

kattja Actief lid

Apr 11, 2007
    468
    0
    0
    Hallo Rebbel,

Ik denk dat t te maken heeft met ontpillen. Kan best zijn dat je cyclus wat anders loopt omdat je net gestopt bent. Ik ben ook net een maand van de pil af bij mij kwam mijn menstruatie 1 dag eerder dan ik normaal met de pil had. Dus als het goed is is de cyclus op orde. Maar misschien is dat volgende maand wel weer anders. Ik zou er ook niet vanuit gaan dat je zwanger bent als zou dat natuurlijk wel geweldig zijn.

Gr. Kat

17. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    2,702
    0
    0
    commercieel
    Goedemorgen!

Rebbel, het kan ook zijn dat je een beetje bloed verliest doordat je moeilijk naar het toilet kan, anaal dus... :oops:
    En je zou natuurlijk van die ene keer best zwanger kúnnen zijn.
    Een vriendin was mij was ook al jaren aan de pil, vergat hem een keer en pats, boem, zwanger.....!
    Bij mij nog steeds geen duivels, maar ik blijf rustig. Heb mn vriend beloofd dat ik pas eind van de week ga testen. We zijn een beetje bang voor de teleurstelling :(

18. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Inderdaad, wat was het een heerlijk weekend!
    Dat geeft iedereen ook meteen weer een goed en zomers gevoel!
    Gister alleen ook nog tot laat buiten gezeten met vrienden..
    Nu erg duf! Haha!

Moet als het goed woensdag ongesteld worden.. En dan ervoor gaan! Heb er zin in!

19. kattja

kattja Actief lid

Apr 11, 2007
    468
    0
    0
    Hallo Jannegie,

Hoe lang zijn jullie nu bezig?

Zie dat je zes dagen over tijd bent. Spannend hoor!
    Wij gaan nu voor de tweede ronde. Ben vorige week vrijdag ong. geworden. Ene kant wel jammer maar aan de andere kant wel blij dat ik een normale cyclus heb want dat is ook altijd maar weer afwachten.

gr. Kat

20. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    2,702
    0
    0
    commercieel
    Hoi Kattja,

Mijn laatste pil was op 2 februari... Moet zeggen dat we niet heel bewust geklust hebben. We hebben niet aan een eisprong gedacht ofzo...
    Maar zie nu wel dat ik vergeleken met de meeste hier al een poosje van de pil af ben.
    Best eng hè... Je weet natuurlijk niet of alles goed is, je eigen vruchtbaarheid en de vruchtbaarheid van je partner.
    Vind het eigenlijk ook zo krom dat ik eerder zo vaak bang geweest ben om zwanger te zijn als ik de pil een keer vergeten was of overgegeven had.
    Wij zijn trouwens even oud zag ik :D

Share This Page