Net gestopt met de pil

Discussion in 'Zwanger worden' started by kattja, Apr 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal,

Ik ben ook al heel vroeg aan het schoonmaken gegaan (om 7 uur was ik al bezig... :( maar goed alles is nu weer lekker schoon.

Heb vandaag een bruiloft, dus kan alvast een beetje in de stemming komen voor mijn eigen bruiloft haha.

Ik slik nu ook zo'n 2 weken gravitamon, een vriendin van me die net bevallen was raadde dat aan ipv alleen foliumzuur, dus ik slik het braaf.

Hadden jullie dat ook, toen wij voor de eerste keer met elkaar naar bed gingen nadat ik gestopt was, voelde dat wel heel bijzonder vond ik, je hebt natuurllijk toch in je achterhoofd dat je ook aan het klussen bent voor een kleine!

Volgens mij ben ik de komende dagen vruchtbaar, dus manlief kan zijn lol op hahahahahahaha

2. Kitt

Kitt Lid

Jan 29, 2007
    75
    0
    0

Waar is dat Gravitamon dan goed voor? Ik slik zelf elke dag foliumzuur en gewone multivitamine.

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    In de gewone multivitamine zit vaak vit A, en dat is bewezen schadelijk voor de ontwikkeling van de kleine in je buik. Er word om die reden speciale zwangerschapsvitamines gemaakt. Gravitamon (FemNatal, ZwangerWorden van ETOS, PuurMAMA van VS) zijn dus gewoon merken.

4. Kitt

Kitt Lid

Jan 29, 2007
    75
    0
    0
    Oh! Had geen idee dat vitamime A schadelijk kon zijn... :confused: Dan ook maar aan de Gravitamon.

5. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    goedemorgen meiden!

sorry even vies praatje,
    ga net naar de wc, en er loopt een soort bruine/lichtroze afscheiding uit,
    terwijl ik pas over 11 dagen ongi moet worden?

weet iemand wat dit kan zijn?

Sab

6. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    Of kan dit komen door het ontpillen?

heb wel 7 jaar de pil geslikt en nu pas deze maand gestopt,

alleen het is toch anders dan ongi, het is echt een bruin :oops: (sorry voor de details)

heb ookeen raar soort zenuwachtig gevoel inmijn buik

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Kan ontpillen zijn, kan innesteling zijn.
    Spannend hoor :D.

8. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Hé daisy dit hebben we niet afgesproken hoor. Ben ik hier even aan het lezen zie ik dat je banner in één keer op dag 1 staat. Balen meid en je had zo'n goede hoop (en ik ook voor jou, alhoewel toen je temp zo laag werd was ik er toch wel bang voor).

Hier gaat het volgens mij ook de verkeerde kant op hoor. Vanmorgen wat bruin verlies, maar dat kan ook komen door het klussen. Temp vanmorgen een ietsje gezakt, was gister 37.1 nu 37,0. Maar niet echt betrouwbaar vandaag. Was al helemaal wakker. Morgen maar weer eens kijken. Voel wel wat krampjes. Ik had tot nu toe steeds een heel goed gevoel, maar dat is sinds vanmorgen een beetje weg. Hoop morgen weer wat meer hoop te hebben.

Hoelang was je luteale fase dit keer? 10?
    Bij mij vorige keer ei op dag 18, luteale fase 10. En nu was mij ei op dag 15 en zit ik vandaag op 11DPO. Hoop zo dat het toch nog goed gaat. Maar ja wie hoopt dat nu niet.

Laupio,
    Hopenlijk houden we het allebei nog even vol tot de 29e en blijven de :evil: :evil: nog even weg. Het liefst 9 maanden. :D
    En wie weet stopt het spotten bij Daisy ook en kan ze toch lekker met ons mee testen.
    Nog even volhouden met wachten. Gewoon een heleboel leuke dingen doen en eraan denken houd je toch niet tegen. Is veel te leuk en spannend.

Fleur en Annika (jij had toch een neg. test?) balen meiden. Wanneer gaan jullie weer testen? Of ga je gewoon wachten op de :evil: :evil: Fleur?

Groetjes Maranka

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Doe je best Maranka. [-o<
    Maar ik word wel een beetje bang. Klinkt precies als mijn verhaal, maar dan een dag later. Wat jij nu omschrijft, was mijn dag gisteren :(. Tot eergisteren een ontzettend goed gevoel gehad...

Mijn luteale fase was dit keer 9. Ik hoop dat dat niet te kort is.... klinkt wel eng hoor. En de vorige 11. Dus FF geeft mij nu een luteale fase van 10. Mijn eitjes komen volgens FF op CD 17/18. Dus de banner hier geeft het te vroeg aan.

Ik blijf hopen dat het spotting is... *zucht*. Het goeie nieuws is dat mijn cyclus tenminste regelmatig is. Ik voel me alleen wel zwaar :cry: .

10. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Het zou kunnen zijn dat dat van je eisprong komt.

11. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Kan me voorstellen Daisy dat je je nu zwaar @#$% voelt. Zou ik ook hebben. Nu helaas al en beetje. Hoop net als jij laatst dat mijn temp toch weer wat stijgt of in ieder geval op 37,0 blijft.

Maar kom op meid. Schouders eronder en met een super gevoel dan maar de derde ronde in en dan zeggen we maar dat 3 keer scheepsrecht is.

Mijn pendels staan vooral op juni en als ik echt zwanger zou worden in juni dan ben ik uitgerekend op de verjaardag van mijn twee jaar geleden overleden opa. Zou toch erg mooi zijn als ik dat aan mijn moeder kon vertellen.

12. mayo1982

mayo1982 Bekend lid

Mar 22, 2007
    549
    0
    0
    balen daisy dat je ongi weer is gekomen, het zag er nog wel zo mooi uit.
    nieuwe ronden nieuwe kansen!

gr
    mayo

13. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Wat jammer Daisy, stille hoop dat het niet doorzet, maar ben bang dat je echt in de volgende ronde zit :(

14. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Ha meiden,

ik vraag me wat af, wat betekenen de afkortingen luteale fase en DPO?

Ik snap er nl niks van.... :(

15. mayo1982

mayo1982 Bekend lid

Mar 22, 2007
    549
    0
    0

De luteale fase : de baarmoeder maakt zich klaar
    Zodra het rijpe eiblaasje (=follikel) openbarst vult deze holte zich met bloed. De cellen van de follikelwand dringen de met bloed gevulde holte binnen en beladen zich met een gele kleurstof. Op die manier ontstaat het gele lichaam of corpus luteum. Dat gebeurt onder invloed van het luteïniserend hormoon. Vandaar de naam luteale fase.
    Het gele lichaam maakt op zijn beurt progesteron aan, een hormoon dat het baarmoederslijmvlies stimuleert om zich klaar te maken voor de innesteling van de bevruchte eicel. Die laatste bereikt de baarmoeder vijf tot zes dagen na de eisprong.

pdo : geen idee!

16. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    DPO= Days Past Ovulation. Dagen na je ei.

17. mayo1982

mayo1982 Bekend lid

Mar 22, 2007
    549
    0
    0
    haha ik had er pdo neergezet i.p.v dpo dom dom dom.

weet ik nu ook in ieder gavel wat het betekend, handig zo`n forum

18. Fleur76

Fleur76 Actief lid

Apr 15, 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    nee denk niet dat ik meer ga testen maar gewoon afwachten. :evil: :evil: Heb namelijk helemaal geen zwangerschapsverschijnselen.
    Fleur

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zit te twijfelen.
    Volgende ronde, wel of geen ovu-testen. ben het nu zo gewend... en zo ja, MatCare of CB. MatCare is lekker goedkoop, en heeft bewezen dat CB bij mij wel klopt. Al klopt mijn 1e cyclus daar natuurlijk niet mee... hmmppff. Maar CB is veel sneller qua meten. 1 minuut. Terwijl Matcare 10 min. nodig heeft....

Ik blijf wel tempen. Zit nu zo in mijn systeem. Ik word al wakker nog voor mijn wekker gaat :oops:

20. kattja

kattja Actief lid

Apr 11, 2007
    468
    0
    0
    Hallo meiden,

hier weer es een berichtje van mij. Zit niet meer zo vaak op het forum omdat ik er niet teveel mee bezig wil zijn :oops: Dat lukt me aardig moet ik zeggen al moet ik zeggen dat ik nu weer in mijn vruchtpare periode zit en er dan toch wel weer errug mee bezig ben. Maar dat is vast heel herkenbaar voor jullie allemaal.

Wat een weertje weer vandaag he. Heb lekker lang weekend vier dagen vrij heerlijk.

Groetjes Kat

Share This Page