Bedankt voor je antwoord. Maar die cyclus van 29 dagen was al zonder de pil. Ik snap er niks van. Ons lichaam blijft echt een raadsel hoor.
even afwachten stoetel is helaas het enigste advies wat wij je kunnen geven. kan toch nog ontpillen zijn hoor.
Hey meiden! Goh, wat is het hier spannend! Zo met Rox! Ik heb donderdag de uitslag gekregen van mijn bloedwaardes. Vrouwelijke hormonen zijn op een goed niveau, alleen de mannelijke zijn aan de hoge kant. (pfff.... voel me een halve kerel). Het is niet ernstig, maar deze hormonen kunnen wel een eisprong onderdrukken. vandaar mijn rommelige cycli. Het is waarschijnlijk erfelijk bepaald, mijn moeder en oma hadden alletwee last van overbeharing en ik ben ook altijd aan het harsen. Dat heeft allemaal met elkaar te maken! Nu ben ik alweer tien dagen aan het tempen, waaruit blijkt dat ik een eisprong heb gehad ongeveer 14dagen geleden. Mijn temperatuur is namelijk de hele tijd boven de 37 graden. Dit is echt goed nieuws voor mij! De gyn was ook heel blij. Ze heeft het ook inwendig vastgesteld, dat ik ene eisprong heb gehad. Denk niet dat ik zwanger ben hoor, dat zou een wonder zijn, want we hebben niet goed geklust. Nou ja, het wachten is nu dus op mijn ongie. Mannegie moet nog wel naar de uroloog om zijn zwemmers te onderzoeken. dat vind hij prima, gelukkig... Zo nu ga ik even lezen wat jullie de laatste tijd hebben geschreven... Zag wel dat Steffie zwanger is, geweldig! gefeliciteerd meid! Liefs jannegie
Jannegie, dat is op zich wel oke nieuws, ik bedoel dat ze nu weten wat er aan de hand is. Kunnen ze daar iets mee doen om dat mannelijke hormoon te onderdrukken of omlaag te brengen? En toch ook fijn dat er weer een eisprong geconstateerd is toch? Voordeel van een dagje ziek zijn... 1 kilo lichter
@ Stoetel: Denk dat je gewoon even moet afwachten meid, je cyclus kan de eerste tijd nog een rommeltje zijn. @ Jannegie: Is er bij jou ook PCO vastgesteld? Of is dat niet genoemd? Bij mij nl. wel en de symptomen daarvan zijn o.a. overbeharing (heb ik geen last van), vergrote eierstokken (heb ik wel), onregelmatige cyclus (ook), en teveel aan mannelijk hormoon waardoor de follikels niet genoeg rijpen en een krans van kleine cystes op je eierstokken kunnen vormen. (heb ik ook). Er komt dus geen eisprong door dat teveel aan mannelijk hormoon.
Ja daar heb ik zelf ook eerder aan gedacht. Maar ze heeft bij mij alle keren niks aan mijn eierstokken gevonden, dat zag er allemaal prima uit. Ik zal wel eens even gaan googelen of dit ook vaker voorkomt. Wat is nu bij jou de volgende stap? Krijg je Clomid?
Ik heb nu bloed moeten prikken en mannetje moet zwemmers inleveren. Vrijdag 8-2 moeten we terug. Wanneer met mannetje alles goed is moet ik aan de clomid inderdaad. Zo niet...daar wil ik nog liever niet aan denken. Ik vind dat jouw symptonen toch erg veel op PCO lijken. Maar goed ik ben geen arts en die hebben er meer verstand van. Succes in ieder geval meid.
Ja daar heb je gelijk in, het lijkt er erg op. Maar voorlopig heb ik wel mn eisprongetje gehad en is mn temperatuur mooi hoog. Ik ga er nu vanuit dat we gewoon goed moeten plannen met klussen en dat ik blijf temperaturen. Maar die van mij moet ook voor de zwemmers opdraven hoor! Ik blijf trouwens goed onder controle, ik moet over drie weken alweer terug komen. Heb er best wel vertrouwen in, ik heb een goede gyneacoloog denk ik. Jij ook succes!
Het is belangrijk dat je vertrouwen in je gyn. hebt. Hoop voor ons dat onze mannetjes super zwemmers hebben haha... We houden elkaar wel op de hoogte.
Vertel mij wat, soms komt dat in een keer op zetten he....maar ik geloof er nog steeds in dat onze tijd nog wel komt. Vooral nu ik hulp heb in het ziekenhuis. Ben alleen erg bang voor de zwemmers van mannetje, want als die niet goed zjn......
Hey jannegie, nou goed nieuws dat je toch een eisprong hebt gehad. Hoop dat je snel meer weet. Zora, hoe is het met jou? Is het nu zeker dat je een eisprong hebt gehad? Rox, je bent nu vast bezig met bevallen. Ik ben ontzettend benieuwd!
dan komen jullie er ook wel weer uit meid! dat gevoel heb ik ook. ik hoop zo dat het elke maand raak is maar mocht dat niet zo zijn dan zijn we zo bij het jaar bezig zijn en gaan we de medische molen in. als alles bij mij dan goed is heb ik ook de gedachte dat ik bang ben voor de zwemmers. ik begrijp het dus heel erg goed...
Dat laatste herken ik niet. Ik heb gewoon het gevoel dat dat prima in orde is. Stom he, maar zekerheid is wel fijn. @ blondsteenbokje: Meid, het komt goed!