Net gestopt met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kattja, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Hey Tip ik ga ook woensdag en hopelijk hebben ze veel aanbiedingen. Heb nog wel het een en ander nodig :)

2. Niet meer actief

Dus we kunnen je nu nog ff vervelen Zora :p.

3. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Zo wat is hier veel gebeurt! Niet allemaal goede berichten, jammer hoor!

Zora: Jij krijgt een PBtje.

Mieke: Pfff.... ik kan me jouw frustratie heel goed voorstellen, maar ook de zenuwen van je mannegie.

Over het algemeen: Mannen komen van mars en vrouwen van venus!
    Zo´n drang als wij ineens hebben die bestaat eenvoudig weg bij de meeste mannen niet. Wij zullen er altijd meer mee bezig zijn, maar dat betekent niet dat onze mannen niet net zo graag een kindje willen. Ze zien het gewoon wel goed komen. Vrouwen maken zich wat eerder "druk" .
    Bij mijn mannegie is de wens minstens zo groot, maar soms remt hij mij af. Dit doen ze volgens mij ook om ons te beschermen. (nergens voor nodig natuurlijk).
    Als ik het er trouwens niet zo vaak over heb, begint hij ineens naar mn temperatuur te vragen ofzo.

Verder hoop ik dat het vandaag bij jullie ook weer zulk lekker weer is. Hier staan de ramen open en de eerste narcisjes bloeien!

Liefs,

Jannegie

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Inderdaad Ikdus... :D

Jannegie: Dank je wel, je krijgt snel een PB-tje terug.... :D

5. Niet meer actief

Woehoee laatste dag Zora vervelen :p..

Ik kom er dus net pas achter dat ik die huid haar en nagels troep, dus niet mag innemen tijdens een zwangerschap.
    Ben blij dat ik het bonnetje nog heb dan kan ik die ene nog eventueel terug brengen mocht ik snel zwanger raken.
    En anders bewaren voor na de zwangerschap :p.

6. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Hoi Meiden,

Ben er nog hoor. Maar moest veel werken en had veel visite dit weekend. En zo weer werken dus ik reageer maar even kort. Ahum, denk niet dat dat gaat lukken.

Mieke, die gesprekken samen kunnen alleen maar wat goeds opleveren. Heel belangrijk dus. En een dikke knuffel voor jou. Ik hoop dat jullie samen een ontspannen tijd tegemoet gaan.

Zora, heel erg jammer van het nieuws over mannetje zijn zwemmers. en de 3-maanden afwachten. Maar ik weet zeker dat ook jou lief echt wel achter de kinderwens staat. Maar jij bent degene die ok echt zwanger moet worden en dat gaat bij jullie niet gemakkelijk. geen wonder toch dat er dan verschil in gedachten over behandelingen e.d. ontstaan. Jullie hebben gewoon allebei een andere taak in het zwanger worden.
    Ook zijn taak is niet makkelijk. Vergeet dat niet. Het moet voor mannetje ook niet makkelijk zijn om geen super zaad te hebben.

Succes met het afvallen en nee je bent echt niet te zwaar zo te horen , maar jou cyclus reageerd wel goe op een paar kilo's minder volgens de Gyn. Lijkt me toch een goed reden om nog even door te zetten. Gaat je lukken meid! ! !

Dus.. Ja ik ben het eens met Steenbokje, maar ik denk dat het in heel veel gevallen zo gaat als ik hierboven heb omschreven. Ook bij de man bestaat de kinderwens en ze staan zeker achter het besluit dat een kindje welkom is. Maar van hun hoeft het nu eenmaal niet in 1x raak te zijn en als het wat langer duurt is dat voor hen nog niet zo'n groot porbleem. Wij als vrouw willen nadat we de beslissing hebben genomen, dat ukkie dan ook zo snel mogelijk in onze armen houden. En dat is een groot verschil.

Nou ja, dit is zoals ik er tegenaan kijk in ieder geval. En steenbkje. ik denk dat je met jou verhaal hier in ieder geval niemand het gekwets hoor! Netjes omschreven verhaal.

Zo ik ga nog even genieten van het zonnetje en dan naar mijn werk.
    Tot later ! ! !

Maranka

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Zo heb me weer even flink boos gemaakt vandaag.
    Ik kreeg afgelopen zaterdag post van UWV. Of ik even mijn zwangerschapsverklaring kan opsturen. Dat zou mijn werk doen... Die hebben achter me aangezeten tot ik in sep. mijn verklaring inleverde. Het had allemaal haast, want anders zou de boel niet op tijd geregeld kunnen worden. Ze hebben er zelfs twee van mij gekregen. En dan krijg ik doodleuk een brief van UWV dat ze niks hebben gekregen van mijn werkgever. Na ook nog een telefoontje van UWV vorige week, dat mijn baas even vergeten te vertellen was dat ik zwanger ben. GRRRRRR.... ben blij dat ik daar niet meer werk.
    Hopelijk komt het nu goed. Ik heb gelukkig kopietjes gemaakt. Heb ook al mijn baas verteld. Wat vraagt ze doodleuk. Hoe het met me gaat. Dus ik, nou niet zo lekker als ik mijn dingen in september geregeld heb en ineens nu dit soort brieven en telefoontjes begin te krijgen! :evil:.

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dank je Maranka, is ook zo maar is wel moeilijk. In ieder geval is voor mij de motivatie nu wel iets beter maar ben nog steeds wel een beetje boos. Maar dat komt weer voort uit machteloosheid.

Balen Daisy lijkt me ook heel erg frustrerend zeg....

Nou meiden ben ik vandaag 'voor het laatst' en is het zo stil hier...

9. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Daisy, GRRRRR ! ! ! ! War vreselijk iritant!

Zora, meid. Heel veel succes! Ik weet zeker dat het je gaat lukken ook al is het moeilijk.

Liefs Maranka

10. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

irritant daisy! nog 1 weekje werken was het toch voor je zwangerschapsverlof?

Allen: ben blij dat ik niemand gekwets heb.

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Daisy, wat irritant zeg. Je moet ook overal altijd zelf achteraan zitten en het in de hand houden zodat je weet wat er gebeurt en of het wel gebeurt.

Mijn Mac is vandaag trouwens gecrasht, wat een gedoe zeg.
    Blegh, zit nu noodgedwongen op mijn laptop te werken.

Enne Dais, nog een vraagje, ik hoorde via Aquilgia dat jij wat andere bijwerkingen met je cyclus had door de Etos Zwanger Worden pillen.
    Ik heb namelijk het idee dat dat bij mij nu ook het geval is.
    Wat gebeurde er toen bij jou?

Steenbokje, je hebt mooi gesproken hoor meid ;)
    Ben het ook met jou en met Maranka eens.
    Voor de vrouw is het allemaal anders dan voor de man en de ene man is daar dan natuurlijk weer anders in dan de ander.
    Mijn man heeft gewoon extreem veel tijd nodig voor iets.
    Zo ook toen we gingen samenwonen, dit gebeurde pas na 5 jaar samen zijn.
    Trouwen wil hij ook niet, dus wie weet na 15 jaar samen zijn en een kindje, haahaha.

Ik ga proberen om het een beetje van me af te zetten, en ach weetje... het hoeft ook niet nu a la minute.
    Over een paar maanden is het ook goed. En als het niet komt dan niet.
    Oke het is makkelijk gezegd, maar ik merk wel en dat zeiden we ook tegen elkaar, dat dit niet goed is voor onze relatie.
    En ik heb liever mijn relatie die goed is dan dat het stuk gaat door een kindje.
    Heb ook wel het gevoel dat het goed gaat komen hoor.
    Alleen heeft het nog even tijd nodig. En wie weet, gaat het straks allemaal veel beter en gemakkelijker wanneer hij ook dat YES gevoel heeft.

Zora, je krijgt van mij ook een pbtje, dit zul je waarschijnlijk niet meer lezen dan.
    Maar dikke knuffel voor jou hoor! Ik snap je heel goed.
    Maar ook hierin weer vind ik dat Maranka mooi gesproken heeft.

Rebbel, wat naar zeg, bah. Beterschap, hoop dat het snel over gaat.

Verder geen nieuws. Tja hoop dat mijn mac morgen weer klaar is.

Oja, Zora en Tip, ik ben ondertussen bijna 3 kg kwijt, het gaat echt lekker en kan me er goed toe zetten.
    Ik ben ook 1.72, heb ooit 79 kg gewogen, maar nu zat ik zo rond de 73-74 kg en wil naar de 66-68 toe.
    En die 3 kg merk ik nu al zo goed, voel me weer veel prettiger.
    En Zora als dit echt jou cyclus bevordert op een positieve manier, GO FOR IT GIRL!

Liefs x

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ben al 1 week met verlof, maar op dit betreffende baantje ben ik 1 maand geleden al gestopt... eerst vakantie opgenomen.

Even terug lezen, waarom zouden we gekwetst zijn? Had mijn mams gezelig op bezoek.. dus heb niet alle gelezen :oops:.

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn temp. was hoog, en bleef hoog. Een ovu-test wees aan dat ik een eisprong had, maar die was niet in de temp terug te vinden... Omdat ik dat weekend weg was, was ik vergeten op mijn voorraad pillen te letten. Die waren dus opgeraakt, en prompt daalde mijn temp. Tot ik dus het nieuwe potje gebruikte. Het verloop is een beetje op mijn 1e temp.kaartje te zien (in album). Ik heb de eerste temps eraf moeten gooien zodat FF een eisprong herkende... En zoals je op de andere twee kaarten kunt zien, is mijn temp. normaal niet zo hoog.

Ik slikte niet de ETOS zwanger pillen, maar Monnikspeper (zit overigens wel in ETOS zwanger, maar ik had een iets hogere dosering dat dat daar in zit). Daarna kreeg ik van Aquilegia het bericht dat monnikspeper door sommige mensen als anticonceptie gebruikt kan worden (dit is gebasseerd op de kennis van enkele kruidenwetenschappers, waar ik helaas de link van kwijt ben).

PS. Wat vervelend van je Mac, is het te repareren?

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Aha, nou ik ga er ook maar mee stoppen, want ik heb het idee dat het op mijn cyclus dus ook niet bevordelijk werkt.
    Deze is totaal anders dan de andere cycli, zie album.
    Ben deze cyclus overgestapt van Gravitamon naar de Etos pillen.
    Maar mijn temp doet dus ook vreemd, helemaal nu rond mijn eisprong die ik kennelijk nog steeds niet heb gehad, maar wel een posi test.

Ja Mac is weer te repareren. Hij startte niet op, bleef hangen bij het appeltje in beeld.
    Ze dachten dat het zo opgelost zou zijn, maar helaas was dat niet zo.
    Nu konden ze gelukkig nog een backup maken van wat er op staat.
    En moeten ze eea opnieuw installeren.

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja ik vertrouw die monnikspeper dus ok niet meer, en zoals je ziet, mijn twee kaarten erna ziet mijn temp er een stuk normaler uit.

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Idd je ziet het verschil!
    Ben benieuwd of ik ook dat verschil ga zien.
    Want nu is het echt de weg kwijt.

Het zal voor iedereen natuurlijk anders zijn en er anders op reageren denk ik.

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Heb het nog gelezen hoor Mieke en kom af en toe nog wel spieken maar niet te vaak...weet niet of je nog PBtje had gestuurd maar heb niets ontvangen.....

ben misschien een beetje voorbarig maar als er wat mis is gegaan en je hoort niets van mij zou ik me l*llig voelen.....

Succes meiden!

Heel veel liefs Zora

18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, dat geloof ik ook. Lees ook dat er meiden zwanger zijn geworden ervan.

19. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

hoi meiden,

Mieke: ookd at begrijp ik voor een deel. ik denkd at het voor mensen in het algemeen soms moeilijk is zich in een bepaalde situatie te verplaatsen. het enigste wat we kunnen den is onze mening en visie geven.

verder vind ik het jammer dat mensen afstand nemen van het forum maar uiteraard begrijp ik het wel heel goed. iedereen zegd ook wel eens tegen mij dat ik er niet zo veel mee bezig moet zijn maar ik heb dit juist nodig. ik wil overal controle op hebben en hier heb ik door de testen te doen, te tempen en hier te zijn toch nog een beetje controle op. maar dat is dus inderdaad voor iedereen anders.

ik hoop gewoon voor ons allen dat we snel zwanger worden want daar gaat het tenslotte allemaal om toch?

Dikke X ik ga douchen en slapen. tot morgen

20. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Goedemorgen meiden!

Mieke, ik heb je kaartje bekeken. Die doet inderdaad raar! Je temperatuur zou nu toch al omhoog moeten gaan?
    Nog maar even afwachten denk ik.

Hier gaat alles goed. Vind het wel weer spannend nu een eventuele vruchtbare periode er aan komt.
    Verder veel stress hier. We zijn bijna helemaal verhuisd (eindelijk). Maar ik doe grotendeels alles alleen. Dus ook de mannenklussen. Pfff.... ben er zóóó zat van! Tja en dan ´s avonds laat (we eten doorgaans nog na 8 uur, voor die tijd alleen maar aan het werk) ook nog eens klussen, maar dan anders ;) .

Ik neem trouwens teunisbloemolie, dat is goed voor een regelmatige cyclus.

Deel Deze Pagina