Hoi ik ben een 18 jarig meisje. Zelf vind ik dat ik nogal volwassen ben voor mijn leeftijd en anderen vinden dit vaak ook. Ik heb al een aantal jaren een relatie met mijn vriend. En ik ben helemaal klaar voor een baby. Ik denk dat ik een goede moeder zal zijn. Financieel zal ik ook wel rondkomen met een kind. Mensen vinden mij nog te jong en zeggen dat ik van het leven moet genieten voordat ik mama word. Wie zegt dat ik niet kan genieten met een baby?! Herkennen jullie dit? Ben 1,5 maand geleden gestopt met de pil en ben nu ongesteld. Deze maand gaan we het weer proberen. IK HOOP HET ZO!
voordat je eraan begint vindt ik dat je voor jezelf moet uitzoeken hoe je leven nu 'loopt'. Heb je allebei een goed inkomen, heb je een goede huisvesting. Is jullie relatie stabiel. Mijn vriend en ik hebben er ook over nagedacht en vinden dat we er klaar voor zijn. Dan maakt leeftijd niet zo heel veel uit. Als je 30 bent moet je er ook over nadenken. Maar denk er wel over na, je kunt niet zo maar weer terug. Dit is mijn mening. gr.
Je moet inderdaad je situatie bekijken waar je nu in zit. Je zegt dat je al een aantal jaren een relatie hebt. Als die relatie 100% stabiel is, je hebt een huis, je hebt het financieel goed voor elkaar en je hebt er heel, maar dan ook heel goed over na gedacht en alle voor en tegens tegen elkaar afgewogen dan kom je vanzelf tot de conclusie of het het juiste moment is of niet. Ik moest er zelf met mn 18e nog niet over nadenken maar iedere situatie is anders.
kijk als je allez op orde hebt inderdaad... lekker samen woont de realtie perfect is je goed nageacht heb over hoe en wat als de kleine er is of je blijf werken? zo ja oppas en de rest.. en alles lukt gewon zal ik zeggen veel succes met het zwanger worden zelf was ik 17 toen ik zwanger raakte was dan niet de planning maar wel gewenst.. en zijn nu bezig voor een 2e en genieten er onwijs van.. dus leeftijd maakt niet zoveel uit ligt er gewoon aan hoe heel jullie situati is.. okee leeftijd maak wel wat uit dan vind 16 erg jong maar 18 vind ik wel goed als julliie alles op orde hebben.. succes dan maar met het zwanger worden
Beter een goede moeder van 18 dan een slechte van 30... Als jij denkt dat je het aankunt moet je het doen. Maar ik zou wel zorgen dat je financieel alles op een rijtje hebt. Je hoeft geen duizenden euro's aan inkomen te hebben, als er maar een goede huisvesting is, een regelmatig inkomen, en je je kind kan voeden en kleden. Dat zijn basisbehoeften en als je daar niet aan kan voldoen zou ik nog even wachten. Succes
Zoals de meiden voor mij ook al zeiden, denk er heel goed over na en bekijk de situatie hoe die nu is (opleiding/werk, huisvesting, relatie, ...). Is alles goed voor elkaar? Past een kind in deze situatie? Heb je op dit moment een kind iets te bieden? Als op al dat soort vragen het antwoord 'ja' is dan heeft je leeftijd er niets mee te maken. Ik was zelf ook zwanger op mijn 18e, heb helaas een miskraam gehad. Ik vind het nog steeds erg en sindsdien is mijn kinderwens alleen maar groter geworden. Inmiddels is de relatie met mijn toenmalige vriend voorbij, en heb ik een nieuwe vriend. Onze relatie is zeer stabiel en wij hebben na goed nadenken ervoor gekozen voor een kindje te gaan. En wat je ook kiest, laat het een verstandige keuze zijn, maar vooral je eigen keuze! Succes! Liefs, Iloiza
Je moet er goed over nadenken en kijken naar hoe je situatie nu is.Als die financieel gezien goed is en je relatie met je vriend is 100% stabiel en je je kindje alles kunt bieden wat belangrijk is.Waarom niet ? Het is je eigen keuze en daar heeft niemand ander invloed op. Veel suc6 met zwanger worden !
Hoi Laney! Ik ben ook 18, en zoals je ziet zijn wij ook bezig. Mijn vriend is 21 en ik word volgende maand 19. We wonen nu 2 jaar samen en financieel is het ook helemaal in orde. Ik zou zeggen, als je voelt dat je er klaar voor bent zou niks je tegen moeten houden. Ik vind het altijd zo vervelend als mensen zeggen dat je nog moet genieten van je leven. Zoals jij al zegt: wie zegt dat je niet kan genieten met een baby! Het is mijn ultieme droom om moeder te worden, al van jongs af aan. Ik zou zó gelukkig zijn met een kind van ons 2tjes. Veel succes, en als jullie er 100% achter staan zou ik zeggen: ga ervoor! Liefs Dayenne
hey laney, volgens mij gaat het er ten eerste om of je alles inderdaad goed voor elkaar hebt en daarmee bedoel ik dan, in willekeurige volgorde: relatie (EN: wil hij net zo graag als jij?) huis werk financien. deze dingen moeten allemaal stabiel en betrouwbaar zijn! dan gaat het alleen nog maar om: het gevoel, het verlangen. dat kan je overkomen als je heel jong bent of pas als je wat ouder bent (zie mij) dat gevoel laat zich niet tegen houden en is er niet voor niets! persoonlijk zou ik, verstandelijk gezien, ook zeggen: ga nog een heleboel meemaken zelf/met je vriend; ga reizen, ga feesten, ga studeren; ervaringen en levenslessen opdoen! maar misschien heb je die al of heb je dat niet nodig. de enige die diep in zijn hart weet wat wijsheid is dat ben je zelf. en als de basis (zie de punten hierboven) echt veilig is, dan zou ik zeggen: heel veel succes! klingel