Aan de pil, toch ongesteld en zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by donaldduckje, Aug 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. donaldduckje

Aug 17, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.
    Ik ben nieuw op deze site en wist niet precies hoe alles werkte.
    Ik zet mijn bericht dus hier en hoop dat iemand mij kan helpen.
    Sinds kort voelt me lichaam heel vaagjes. Het voelt anders dan bijvoorbeeld een griepje. Ik ben wel gewoon ongesteld geworden, maar ik lees vaker dat als je aan de pil zit dat je nog ongesteld kunt worden.
    Aan het begin van de pil begon ik 2 dagen later met de pil. Er werd mij vertelt dat de pil dan de rest van de maand niet betrouwbaar is. Ik was eigenwijs en had toch seks.

Net voor me ongesteld heid voelde ik me al een beetje vaagjes. Nu nadat ik ongesteld ben geweest is her erger geworden. Ik heb last van me onderrug, me borsten doen soms pijn. Onderin me buik heeft soms een vaag drukkend gevoel het gevoel kan ik niet precies uitleggen. Het doet niet echt pijn, maar is ook weer niet fijn. Verder heb ik honger, maar als er eenmaal eten voor me staat wil ik het niet meer. Heb last van koude rillingen en stemmingswisselingen. Ik kan het ene moment huilen en dan weer lachen. Ik dacht dat het te maken had met het uitgaan van mij relatie, maar heb nu wel me twijfels.

Het is een beetje lang verhaal geworden sorry. Ik hoop dat iemand mij kan helpen en of het zelfde heeft als mij.
    P.s ik heb nog geen test gedaan. Mijn moeder zegt dat het nog te vroeg is.

Groetjes donaldduckje

2. River Song

River Song Actief lid

Jan 23, 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doe eerst een test, dan heb je daar zekerheid over.
    Het is echt gokken zonder test...

3. donaldduckje

Aug 17, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een test ga ik zeker halen. Heb er alleen nog geen tijd voor gehad. En sommige zeggen dat het nog te vroeg is.

4. Mimime

Mimime Niet meer actief

Zo te lezen kun je makkelijk al testen.

5. donaldduckje

Aug 17, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ALS ik zwanger zou zijn weet ik niet precies hoe lang, maar dan ga ik toch maar een test halen en zien we dan wel verder :)

6. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zeker even een test doen die kan je misschien uit die onzekerheid halen en als deze negatief is en je nog zo raar blijft voelen anders even langs de huisarts !

7. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    je kunt al makkelijk testen! dan weet je t meteen.. succes

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

:(

Hoezo je weet niet hoe lang? Je was toch alleen deze maand slordig geweest met de pil door deze twee dagen later te slikken of ben je de laatste maanden vaker slordig geweest?

Dus dan kun je hooguit 4 weken zwanger zijn, mits je een eisprong hebt gehad wat door het slikken van de pil wordt stopgezet.

Je kunt door de pil heen zwanger worden, maar die kans is wel klein. Veel vrouwen moeten namelijk niet voor niets ontpillen na pilstop. Hun natuurlijke cyclus komt dan niet zo snel op gang namelijk.

Symptomen zeggen ook niet alles. Veel vrouwen denken dat ze van alles moeten voelen als zwanger zijn, maar dat is niet zo. Sterker nog, de meeste vrouwen hebben weinig symptomen als ze net zwanger zijn.

Aangezien je 2 dagen te laat bent begonnen met de pil en desondanks bewust sex hebt gehad (wil je graag zwanger worden?) kun je ook gaan denken of hopen zwanger te zijn. En vervolgens daardoor van alles gaan voelen.

Je kunt nu al lang testen. Geen probleem. Weet niet waarom je nog langer zou moeten wachten!

En naar de huisarts als de test negatief is? Nergens voor nodig! Pil + ongesteldheid + negatieve test is in vrijwel 100% van de gevallen echt niet zwanger.
    Ik verwacht dat een huisarts hetzelfde zal gaan zeggen. Maar het staat je vrij om om een bloedtest te vragen of een echo te laten maken uiteraard.

Dus hop naar de winkel, koop een testje en laat de uitslag hier even weten.

9. donaldduckje

Aug 17, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben alleen deze maand slordig geweest met de pil. Ik slikte de pil altijd netjes. Misschien een paar uurtjes later maar nooit te laat.

Zo erg vond ik het niet als ik zwanger werd, maar nu is mijn relatie verbroken is het toch een ander verhaal. Het klopt wel, omdat ik er zoveel mee bezig ben kan ik de symptomen gaan voelen. Ik heb meerdere verhalen gelezen dat het kan zijn dat je ongesteld wordt en zwanger kunt zijn. Daarom ben ik er veel mee bezig.

Ik ga er niet langer mee wachten en ga aankomende week even een test halen of naar de dokter. Ik zal het hier laten weten.

10. donaldduckje

Aug 17, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen bedankt voor de reacties. Ik had de meeste reacties wel verwacht. Haal een test! Nou ik heb een test gehaald en de test was toch positief. De dokter zei dat ik in mijn eerste week zwanger ben geworden.

Bedankt voor de reacties.

Groetjes donaldduckje

11. Be Happy

Gefeliciteerd!

12. Be Happy

Heb je al een echo gehad dan, anders kan een dokter dat namelijk totaal niet weten!

13. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Wat een nare betweterige reactie.Kan dat niet ietsje vriendelijker? En bv beginnen met:gefeliciteerd? Dat komt al heel anders over.sorry voor mijn commentaar, maar vind dit zo sneu voor Ts. (Misschien heeft de arts een voorlopige conclusie getrokken uit haar verhaal, en is het nog te vroeg voor een echo)
    Ts, gefeliciteerd!

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Lijkt me een normale reactie hoor van Be happy, en als je even goed kijkt heeft ze eerst gefeliciteerd.

Van mij ook gefeliciteerd :D heb je een foto van je test?

15. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Gefeliciteerd meid! Jeetje wat spannend zeg... Is je relatie helemaal over of denk je dat het misschien nog goed komt? Weet de vader het al? Wanneer heb je je eerste echo? Spannend hoor!

16. Aiseria

Aiseria Bekend lid

Jul 22, 2014
    876
    3
    16
    Gefeliciteerd met de onverwachte zwangerschap. Hoe sta je er zelf in? Lijkt me wel erg dubbel gevoel nu jouw relatie over is. Woon je nog bij jouw ouders? Omdat je zei dat testen volgens jouw moeder nog te vroeg is?

17. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Spannend! Gefeliciteerd!

18. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Ik zie het inderdaad,dus sorry voor mijn reactie.Ik vind wel dat het iets vriendelijker kan.

19. donaldduckje

Aug 17, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap de reactie van be happy wel. Ik heb idd nog geen echo gehad nee. De dokter ging uit van mijn verhaal en liet mij daar nog een test doen. Daar kwam ook positief uit.

Ik heb er wel gemende gevoelens over ja. Ik ben zelf 23 jaar en woon nog thuis. Omdat mijn relatie verbroken is heb ik gemengde gevoelens, maar ik ga het er beste van maken. De vader weet het al. Die was geschrokken, maar ik had hem vertelt dat de pil minder veilig was. Dus hij wist wat er kon gebeuren.

Voordat ik de reactie's krijg dat het een manier is om mijn relatie toch in stand te houden. Dat is dus niet zo. Mijn vriend en ik hebben dit besproken en we houden onze relatie hoe het nu is.

Over een paar weken heb ik pas mijn eerste echo. Ik ben nu pas 5.5 weken zwanger. De dokter zei dat het pas rond de 10 weken kon. Dat is dus nog even afwachten.

:)

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Allereerst gefeliciteerd.....zo te horen is het onverwacht maar zeker niet ongewenst!

Je kan wel een vroegere echo aan vragen hoor...rond de 7wkn zeker omdat je niet weet hoe ver je nu bent...

Geniet van je zwangerschap

Share This Page