Medicatie man

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mnq, Jan 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mnq

Mnq Bekend lid

Jan 7, 2008
    822
    0
    0
    Hoi allemaal, graag wil ik weten of jullie wel eens gehoord hebben of de medicatie van de man, en leeftijd er toe zouden dragen dat je minder snel zwanger zou kunnen worden.
    Mijn man is 18 jaar ouder dan ik, ik ben 30, inderdaad is hij dan 48.
    Omdat hij een auto immuum ziekte heeft en daarvoor nu medicijnen gebruikt, nogal wat trouwens, hebben we het idee dat dit onze wens wat moeilijkt.
    Hij gebruikt onder andere 20mg prednisolon, twee anti-biotica kuren en nog wat medicatie, maar daarvan vermoed ik niet dat het onze wens zou beinvloeden. Die anti biotica is trouwens wel heel recent hoor.

Zijn er hier meer met zulke "problemen" ? Is het echt van invloed?
    Wij gaan richting ronde 6, en maak me wel wat zorgen...

Groetjes
    MOnique

2. jootje24

jootje24 VIP lid

May 11, 2007
    6,053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    hallo,

waarom vraag je de huisarts niet gewoon of de medicatie nadelige invloed kan hebben op het krijgen van een kindje?

mijn mannetje krijgt elke maand antibiotica via injectie.
    wij hebben er 8 rondes over gedaan om zwanger te worden wat helaas uitliep op een miskraam, maar dit had niks met de medicatie van mijn vriend te maken
    ( gewoon pure pech zeg ik maar)

Jootje

3. Mnq

Mnq Bekend lid

Jan 7, 2008
    822
    0
    0
    Tja, je hebt denk ik gelijk. Toch maar eens een afspraak maken dan.
    Misschien is het ook handiger om eerder naar een gyn. te gaan gezien onze gezondheidssituatie. Toch maar es aan de bel trekken dan.

Thanx...

Ga voor vandaag nog even verder hopen dat ik niet ongesteld word.

4. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Over de medicatie moet je idd bij een arts zijn lijkt me.

Over leeftijd weet ik dat de zwemmertjes bij een man naarmate zijn leeftijd vordert ook wel wat minder worden, maar dat gaat lang zo snel niet als de daling vruchtbaarheid bij een vrouw.
    En mijn man van 52 had er nog helemaal geen last van ;)

5. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    tegenwoordig is er steeds meer bekend over de invloed van medicijnen op de vruchtbaarheid van een man. Je mag me wel PB-en welke medicijnen hij gebruikt, ik heb op m'n werk een naslagwerk waar dit in staat (ben apotheker).

Prednisolon is trouwens wel een medicijn wat de vruchtbaarheid kan beïnvloeden, afhankelijk van de duur en de dosering.

6. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    mijn man slikt ook medicatie, voor de ziekte van crohn, hij gebruikt onhande ook een vorm van prednison (entrocort) en dat geeft geen problemen.
    Afgelopen vrijdag zijn we voor de ivf naar de verpleegkundige geweest en daar kregen we ook de uitslag van het zaadonderzoek. Dit hadden ze nog nooit gedaan bij hem omdat de problemen duidelijk bij mij ligt.
    We vonden het dus ontzettend spannend of de medicatie invloed zouden hebben op zijn sperma maar dit was gelukkig niet het geval. Het is perfect zeiden ze.
    Hij gebruikt die medicatie nu al bijna 20 jaar. Als je het niet vertrouwd zou je altijd een onderzoek kunnen vragen aan de behandelend arts, dan weet je helemaal zeker dat het geen invloed heeft.

7. Mnq

Mnq Bekend lid

Jan 7, 2008
    822
    0
    0
    He Conny

Mijn man heeft ook ziekte van Crohn!
    (Dat heeft ie al jaren, maar onlangs, sinds een jaar heeft hij er een auto-immuum ziekte bij, halleluja.) Voor de auto-immuum ziekte heeft hij nu Prednisolon, jouw man waarschijnlijk ook niet onbekend, vaak wordt het gebruikt als een boost om van de ontstekingen af te komen.
    Ik ken entocort wel, de dochter van mijn man slikt het ook, zij en haar broertje hebben ook beiden ziekte van Crohn. En dan zeggen ze dat het niet erfelijk is...

Fijn om een lotgenooot te spreken...

8. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    hoi Mnq,

Ik weet ook zeker dat het erfelijk is, wij hebben beide de ziekte van crohn. We kennen elkaar via de vereniging, wij zijn dus beide bekend met de medicatie en ook met een stoma. Mijn man heeft hem tijdelijk gehad en ik heb hem 5 jaar geleden definitief gekregen. Bij mij in de familie is het een veel voorkomende ziekte, bij mij man niet. Toen ik inverwachting raakte van onze zoon hebben wij ook uitlaten zoeken wat de erfelijkheid was, het hoogste kwam op 35%, dus 65% de kans van niet (ik zie het graag positief). Wij hebben daardoor besloten om het wel te doen, de reden dat ik nu niet zwanger raak komt door mij, door de vele buikoperaties heb ik veel littekenweefsel, waardoor ik dus al een bbz heb gehad. De linkereileider is verwijderd en rechts ligt verkleeft, indirect toch een gevolg van de crohn.

Als je wilt praten dan kan je me altijd een bericht sturen, helaas zijn we expers in de crohn.

knuffel
    conny

Share This Page