Dames Ik ben benieuwd naar het volgende. Onze baby is wat aan de grote kant en nu weet ik dat er dan kan worden besloten tot een keizersnede ivm schoudertjes enz. Nu vroeg ik me af bij een spoed of een normale keizersnede hoe lang blijf je dan in het ziekenhuis ongeveer om te herstellen want neem niet aan dat je in 2 dagen weer thuis bent dan? een spoedkeizersnede is dat echt acute spoed of meer als je als ligt en ze beslissen dan ineens dat dat beter is. En indien dat zo is mag mijn vriend er dan bij zijn?
Ik heb geen ervaring met een spoedkeizersnee, alleen een geplande. Ik mocht eigenlijk na 3 dagen naar huis, dit werden uiteindelijk 6 dagen omdat ij een hoge bloeddruk had en T. teveel was afgevallen. Succes met de bevalling!
Hier moet je 2 tot 3 dagen blijven. Daarna Kraamzorg t/m dag 10. Ook bij spoedks mag je man erdoorgaans bij. Alleen in geval van algehele narcosen niet.
Had een spoedkeizersnee, omdat mijn dochters hartslagje teveel op mijn weeen reageerde en mijn ontsluiting al uren bleef hangen op 8cm zelfs met wee opwekkers. Binnen 20 min (na het besluit van de gynaecoloog) lag ik in de ok, dus het ging wel snel, maar geen paniekerige spoed denk ik. Tenminste zo kwam het op mij niet over. Mijn man was er gewoon bij, alleen mocht hij niet bij de ruggeprik zijn. Dit was zondagmiddag en eigenlijk mochten we woensdag naar huis, maar het werd donderdag omdat de kleine een dagje extra moest blijven ivm misselijkheid.
hoe groot word jullie kindje dan geschat ?? want over het algemeen word het toch een normale bevaling ! hier een ventje wat bij geboorte 4046 woog en ik zou eigelijk gewoon bevallen ondanks dat hij op elke groei echo flink voor liep . maar uiteindelijk is het een spoedkeizersneden geworden omdat ik op 9 cm bleef hangen en ik koorts kreeg en mijn zoontje hier op reageerde met een hartslag >190 slagen per minuut . ik lag daarom ook binnen 10/ 15 minuten op de ok en daar werd de rugenprik gezet en manlief mocht er gewoon bij zijn. na de keizersneden bleek dat ik een infectie had en die doorgeven had via de placenta aan mijn zoontje hierdoor hebben wij een week in het ziekenhuis gelegen. was hij gezond ter wereld gekomen waren het 3 dagen geweest .
Ik heb op dinsdagmiddag een KS gehad en ben op donderdagochtend naar huis gegaan. Je gewoon zelf vertrekken zodra je op je benen kan staan he Maar vermoed dat een normaal mens er een dagje langer voor neemt Succes met je bevalling!
Ik ben niet verder gekomen dan 4 centimeter ontsluiting. Na 15 uur weeën en wee-opwekkers is besloten voor een keizersnee. Mijn man mocht er gewoon bij zijn. Omdat ik zolang weeën heb gehad, duurde het wat langer voor ik weer op de been was (tenminste: langer dan mijn kamergenoot met een geplande keizersnee). Ik ben van zondag op maandag in de nacht bevallen en ik ging donderdagochtend naar huis, dus ik ben drie nachten gebleven.
İk heb eerder een geplande ks gehad 3 dagen ziekenhuis en 2 weken geleden gewoon bevallen van een zoon 4700 gram bij elke echo zagen ze dat hij flinke jongen was werd het geen ks eerst gewoon proberen en is zonder problemen gelukt ze doen dus niet zomaat ks omdat het mischien niet zal lukken.
Hier ook een spoedkeizersnee. Ik bleef 4 uur lang op 9cm hangen. Omdat de arts toen vermoedde dat mijn zoontje niet door het geboortekanaal zou passen, werd besloten hem te halen. Dit was op vrijdag. Op maandag mocht ik weer naar huis. De dagen in het zkh heb ik echt nodig gehad. Thuis ging het langzaam steeds wat beter. Je vriend mag gewoon bij de keizersnee aanwezig zijn. Alvast veel sterkte/succes!
Hier 3810gr en na 42u weeën en alsnog op 6cm zonder wee en 9cm tijdens wee blijven hangen... toen "spoed"kiezersnede. Dat is 13:40u besloten en 14:15u is Kiann geboren
Bij mij was het echte spoed.. Mijn vriend mocht er niet bij zijn kreeg algehele narcose.. ze hebben flink met mij gerend en werd gelijk weggemaakt. Als ze later waren geweest had mijn zoontje hoogswaarschijnlijk een hersenbeschadiging gehad.. moest 3 dagen in het ziekenhuis slapen.. deze keer krijg ik een geplande keizersnede... En ben heel benieuwd!
Ik ben op een woensdagavond bevallen d.m.v een spoedkeizersnede. Je partner mag gewoon bij zijn wanneer je een ruggeprik krijgt. Deze ging bij mij mis en ik werd gelijk onder algehele narcose gebracht. Mijn vriend mocht toch bij hoge uitzondering bij de keizersnede aanwezig zijn, maar normaal mag dit absoluut niet. Ik mocht uiteindelijk op zaterdagochtend naar huis, maar alleen omdat ik mezelf uit bed had gesleept en echt niet langer wilde blijven ook. Normaal gesproken moet je bij ons in het ziekenhuis 4 nachten blijven.
Ik heb een spoedkeizersnede gehad. Toen ik het hoorde werd meteen de ok gebeld en een half uurtje later lag ik daar. Mijn vriend mocht natuurlijk mee. Hij kreeg een pak aan en moest even buiten wachten tijdens de voorbereidingen. Daarna werd hij geroepen en mocht hij naast mij zitten tijdens de keizersnede. hij mocht pas kijken als de arts het zei. Ik ben een dag voor de keizersnede opgenomen om ingeleid te worden en heb na de bevalling nog 8 dagen moeten blijven. Dit mede doordat mijn dochtertje in de couveuse moest.
Als je volledige narcose krijgt mag hij er niet bij (was bij mij bij de eerste), als je een ruggeprik krijgt mag hij er wel bij (was bij mij bij de tweede). Ik mocht na 2 dagen naar huis na de tweede, bij de eerste duurde het 8 dagen maar toen had ik HELLP dus dat had niets met de sectio te maken.
Hier 3 ks gehad. De eerste keer 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, de 2e en 3e keer ben ik na 2 dagen naar huis gegaan. Mijn oudste woog 10 pond, maar dat was niet bekend en is uiteindelijk een ks geworden. De middelste leek weer zo groot te worden, maar ook dan krijg je nog niet automatisch een ks hoor. Ze was uiteindelijk wel weer 10 pond en dit werd na heel wat tijd dus ook weer een ks. De 3e ks was wel gepland.
Ik had een geplande keizersnede op woensdagavond en was zaterdag morgen al thuis . Dus 3 nachtjes maar eigenlijk maar 2 dagen echt zkh. Spoed kan inderdaad meerdere opvattingen hebben... Ligt volgensmij grotendeels aan hoe de baby het doet en de eventuele complicaties..
Hier een geplande keizersnede met ruggenprik gehad. Op maandagochtend is de kleine man geboren en donderdagochtend mochten we naar huis. Omdat de keizersnede met een ruggenprik werd gedaan mocht mijn vriend er bij blijven. Als het onder narcose had gemoeten mocht dit niet.