Hallo ik moet even mijn hartluchten. Tegenwordig word er echt gedaan of zwanger zijn een ziekte is. Iedereen vertel je wat je allemaal vooral niet mag! Al zijn het 9 van de 10x bakkerspraatjes!. Pas met mijn moeder er over gehad wie doodleuk zij, wat ben ik blij dat ik 21 jaar geleden zwanger was wat een gezeur zeg dan vooral het geen cola mogen drinken geen zoetstoffen of helemaal geen coffie. De anderen dingen kan ik zelf ook nog wel inkomen om toxoplasme en listeria bacterie te ver komen. maar ik drink soms echt nog wel cola daar naast drink ik dan wel cafiene vrije coffie. En mijn haren verf ik ook nog, en mijn eigen huis poetsen ga ik ook niet dood van..... sorry maar soms.. Ik ben 17 weken zwanger, heb last van mijn bekken soms etc maar denk zelf dat sommige dingen er ook gewoon bij horen. En ja ik ben nog niet ver dus meschien denk ik straks anders, maar word er zo moe van dat je nog net geen zondevoedong zonder zout kaneel etc zou moeten krijgen want stel je voor dat! Ik rook niet en drink geen alchol trouwens.
Ik kan mij er ook aan ergeren hoor. Tuurlijk, sommige mensen hebben een zware zwangerschap. Ik ben zelf nu al ruim 20 weken misselijk en aan het spugen. Maar je bent niet gelijk terminaal ofzo?!
hahaha +1 ik lust dan geen koffie, maar eet gewoon salami, heb een kaneelstok gekocht en ik doe mn eigen tuin en mn huishouden wat nog lukt. ik pas me aan aan mn klachten, maar ga wel gewoon zelf de babykamer schuren en verven. ik verf al jaren, en we sterven uiteindelijk allemaal aan kanker of ouderdomskwalen. ik vind het wel best allemaal hoor! 2 jaar geleden mocht je nog salami, en nu?! stelletje mierenneu*ers!
Het eerste wat mijn schoonmoeder zei toen ze wist dat ik zwanger was: je bent niet ziek, je bent zwanger. Ik kan mij daar ontzettend aan irriteren omdat ik vanaf de 10e week elke week wel iets heb (misselijkheid, vermoeidheid, bekken hebben vastgezeten waardoor ik bijna niet kon lopen) en me dus ontzettend beroerd voel zo nu en dan. Als het inderdaad gaat over wat je wel en niet mag eten is het gewoon een kwestie van logisch nadenken. Geen cola drinken omdat het niet goed is voor de baby, is het normaal wel goed voor je dan? Je drinkt toch geen flessen cola per dag? Af en toe nemen de hormonen de overhand en ga ik echt wel eens los tegen de zoveelste 'goedbedoelde' tip, kan er soms ff niet meer tegen haha Laat ons lekker zwanger zijn please! Succes, er komen nog leuke weken aan! x Debs
Haha ik drink cola, koffie en neem light producten en vergeet niet de leverpastei Ook ga ik heerlijk onder de zonnebank en verf mijn haren Bijv rood vlees vind ik wel eng Maar t 'ga jij maar zitten' enzo vind ik ook echt gezeur als je je gewoon goed voelt
Laat je niet gek maken wat allemaal niet mag hoor. Je gaat geen rauw vlees eten, maar een keer een medium biefstukje mag best hoor. Al denkt iedereen hier natuurlijk anders over. Maar ik ken je gevoel, toen ik zwanger was at ik een stokbroodje met brie. Met vijf man sprongen ze om me heen dat dat helemaal niet mag hoooorrr. Op mijn vraag waarom niet wisten ze geen antwoord. Met andere woorden, hou je mond . Bijna elke zwangere vrouw doet haar uiterste best om het kleintje in haar buik zo goed mogelijk te laten groeien. En de ene heeft sneller pijntjes dan de ander. Ik denk dat iedereen zelf wel kan bepalen wat goed is en wat niet.
"Pregnancy is the happiest reason for feeling like crap." Dat stond op een plaatje dat ik laatst ergens zag. Met alle kwaaltjes zou je haast gaan denken dat zwangerschap een ziekte is. Officieel is het dat niet. En inderdaad, al die dingen die ze je zeggen, het meeste is onzin. Je mag best koffie, maar liefst met mate. Wat zoetstoffen betreft, daar mag je je keuze in maken. Het voedingscentrum raadt ze niet eens af, maar er zijn hele bevolkingsstammen die zamenzweringstheoriën zien in aspartaam en zo. Dat gaat in je zwangerschap gewoon door. Ben je eenmaal bevallen, dan krijg je het zelfde geneuzel over je heen mbt. het consternatie... eh, consultatiebureau, maar dan op het gebied van flesvoeding/borstvoeding, e-nummrs in babypotjes, wanneer bijvoeden, wel of niet vaccineren en zo voorts. Als moeder moet je sterk in je schoenen staan. En kennis is kracht (in dit geval. ).
Nee ik drink ook geen liters per dag het mooiste is dat cristal clear dan weer niet zou mogen omdat er zoetstoffen in zitten uuhhmm wat moet je dan als je niet tegen suikers kan hihi
Geen last van gelukkig. Alleen nu denken heel veel mensen dat ik ALLES nog kan. Terwijl sommige dingen me echt moeite kosten, of gewoon niet meer kan. Of dat ze niet begrijpen dat ik s'middags even lig. Omdat ik anders echt gesloopt ben... (heb sowieso veel slaap nodig.)
Haha wel grappig om dit te lezen! Ik ben al vanaf week 6 enorm beroerd, heb aan de parenterale voeding gelegen omdat ik geen voeding en vocht binnen hield. Ik ben nu 25 weken en langzaam gaat het steeds beter. Ik ben normaal nooit ziek, maar heb me nog nooit zo slecht gevoeld! Mensen die niet weten hoe beroerd ik geweest ben zeggen kom op je bent zwanger hoor, niet ziek
Euh, water? Tja, gebruik je gezond verstand, doe wat goed voelt en laat varen wat je overdreven vind. Ik drink sowieso al geen drankjes met zoetstoffen, maar een colaatje op een warme dag echt wel hoor. En een ijskoffie op een terrasje etc. Advies wat betreft cafeïne is trouwens vooral dat je het met mate drinkt. Verder heb ik me deze zwangerschap wel écht flink beroerd gevoeld de eerste weken, dat was toch een stuk zwaarder dan een flinke griep, dus ik heb dat wel als 'ziek zijn' ervaren. Maar zwanger zijn op zich is natuurlijk geen ziekte.
Dan moet je water uit flesjes pakken er zitten namelijk zo veel medicijnstoffen in gewoon kraanwater blabla de topic gaat er over dat ze overal wat op vinden om over te zeuren onder het. Mom je bent zwanger! En ik heb het ook echt niet makelijk gehad met mijn hartaandoening die is ver ergd door de zwangerschap vooral de eerste 12 weken. maar ik denk zo: ik heb alles er voor over en zolang mijn kleintje het maar goed doe. Daardoor blijf ik ook positief.
Lasas wat jij omschrijft is ziek zijn door de zwangerschap niet zwanger zijn zien als een ziekte Is iets heeeeel anders in mijn ogen
Haha, ik krijg dus steeds de vraag of ik het allemaal wel trek met die warmte... Uhh ja hoor, gaat tot nu toe prima (ben tenslotte nog niet hoogzwanger en nog gewoon mobiel). Natuurlijk moet je niet in de volle zon gaan liggen of in de volle zon werken... maar daar kon ik normaal ook niet tegen. Verder vraagt iedereen of ik misselijk en moe ben. Uhmm nee hoor, dat heb ik in de eerste maanden al gehad. En deze dan: ik mag absoluut geen rood vlees eten van sommige mensen maar een glaasje wijn kan ik rustig nemen
@ mams in mijn ogen ook, maar wat ik juist wilde zeggen is dat veel mensen in mijn omgeving juist zo zijn dat zwangerschap niet gezien wordt als ziekte en je ook niet ziek kan zijn door de zwangerschap. Als ik iets niet wil eten of drinken dan wordt juist gezegd ohhhhhh dat deden we vroeger allemaal wel en toen werden jullie toch ook gezond geboren.
Ja, aan de ene kant is zwangerschap geen ziekte. Maar aan de andere kant vind ik ook dat men er soms te ver in doorslaat en alles ziet als "het hoort er bij". Blijven doorlopen met bepaalde dingen "omdat het er bij hoort" kan funest zijn voor je eigen gezondheid of die van de baby.
Zwanger zijn is inderdaad geen ziekte, je mag zoveel niet tegenwoordig. Aan de andere kant deed ik juist te veel omdat ik niet zielig gevonden wilde worden, terwijl ik (wat later bleek) zwangerschapsvergiftiging had.
Heerlijk, zo herkenbaar! Ik krijg bij van alles de vraag: mag jij dat wel? Ja hoor, ben niet ziek. Jaren geleden riep er eens een Amerikaanse dame bij de vraag of ze gewone of 'diet' cola wilde: 'Diet coke contains aspartame' (als ik het goed schrijf) alsof je haar een glas nucleaire vloeistof aanbood. Blegh. Gewoon gbv gebruiken, gezond boeren verstand, dan komt alles goed.