Wanneer had jij melk? Voor of pas na de bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by Saga, Jan 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saga

Saga Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier wil ik graag bv geven, ben nu 40 weken en nog nooit 1 drup melk gezien.

Vraag me af of meer van jullie dat hadden maar de bv na de bevalling wel gelijk opgang kwam? Of bleef het juist uit?

Ben benieuwd!

2. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Hier ook nooit geen ene druppel gezien, maar nadat mijn kind eruit was had ik nog net geen 2 fonteinen in mijn kraambed! :$ hihi
    Het kwam eigenlijk direct op gang en het spoot eruit dat mijn pads het amper aan konden ;)

Het zegt dus niks gelukkig :)

3. Kirsie86

Kirsie86 Lid

Jul 8, 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens mijn zwangerschap ook geen last van gehad, maakte mij ook een beetje zorgen, want wou graag bv geven. Maar dit is gelukkig na de bevalling goed op gang gekomen.

Dus maak je geen zorgen, het komt waarschijnlijk vanzelf wel op gang.

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier ook bij alle 4 pas na bevalling hoor. Tijdens zwangerschap nooit geen drup gezien, en dat hoeft ook helemaal niet.

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Hier al vanaf week 22 al onwijs lekkende borsten gehad maar het zegt inderdaad niks!

6. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    1,085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Ik had ook al rond de 20wkn last van lekkende borsten

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Geen enkele drup gezien en na de bevalling kwam alles goed op gang. Dus het zegt helemaal niets. gewoon lekker gaan proberen na de bevalling

8. Saga

Saga Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,472
    0
    0
    N-Nederland
    Dat stelt al gerust thanks dames!

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    hihihi en je moet trouwens niet raar opkijken wanneer het na de bevalling alsnog even duurt met de toeschietreflex hoor.... de productie moet eerst nog worden "opgestart" en daarbij je kleintje heeft genoeg reserves in principe.

Na mijn bevalling in Duitsland kreeg ik een mooi overzichtje van wat je kindje in de eerste dagen binnenkrijgt/nodig heeft... volgens mij was dat de eerste dagen (per voeding) maar een vingerhoedje vol.
    Ik zal eens kijken of ik dat foldertje nog heb :D

10. Pinda83

Pinda83 Actief lid

Nov 10, 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    hoi,

Toen ik rond de 27 weken zwanger was, verloor ik één drupje melk. Manlief helemaal verbaasd: huh? Melk? Nu al? Ik schaamde me er zelfs voor, want hij moest zo hard lachen.. Nou, dat was ook het enige drupje van vóór de bevalling! Maar daarna? Ik kon op de wc met mijn benen wijd zo de melk in de wc laten druppelen, zoveel 'verloor' ik. Ik kon het in bekertjes opvangen en geven aan de kleine, haha! Enne, nog zo'n fabeltje ontkrachten: ik heb een heel klein cupmaatje, maar had dus enorm veel melk! :D Zo!!

Grtz Pinda

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Pas na de bevalling, daarvoor ook geen druppel gezien hoor.

12. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,087
    0
    36
    Bij de eerste twee zwangerschappen nooit wat voor de bevalling gezien. Gek genoeg moest mijn eerste keer tijdens de eerste voeding er echt tegen slikken om het weg te krijgen!

Nu bij deze zwangerschap heb ik wel last van de toeschietreflex en lek ik nu wel van te voren wat.

Het zegt dus echter niet veel over het verloop van het wel of niet kunnen geven van borstvoeding.

Ik kreeg tijdens mijn kraamweek de tip eet beschuit met muisjes. Stomme ik dacht ohhhwww dan kunnen we daar niet genoeg van eten. Dus ik heb hele pakken leeg gegeten. Wist ik veel....
    Gevolg: mega Stuwing, baby kon niet meer aanhappen en het melk spoot alle kanten op :D
    Als je dat gaat doen kan ik je adviseren om alvast doeken of kool in de vriezer te leggen.

13. Saga

Saga Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,472
    0
    0
    N-Nederland
    Hoe kan dat dan???

Moet ik straks alvast maar beginnen met de beschuiten :p

14. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,087
    0
    36
    Er zit anijs in de muisjes dit stimuleer de borstvoeding!

Hihi ik doe het in ieder geval niet weer zoveel ervan eten. Ik wacht eerst wel hoe goed de boel zelf op gang komt. Stuwing ben ik niet zo dol op :p

Beschuit met muisjes eten lijkt mij altijd nog lekkerder dan donker bruin bier. (ik drink nooit)

Succes alvast!!!

15. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Bij de eerste vanaf een week of 15 al lekkage. Bij de tweede heb ik altijd melk gehad, omdat ik de oudste nog 3 maanden heb gevoed toen ik al zwanger was. Kon altijd gewoon witte melk eruit krijgen, zeg maar.

Nu tot heel kort in de zwangerschap nog gevoed, daarna is het echt heel lang weggeweest, helemaal droog, kreeg er niks meer uit. Nu sinds een week of zo lek ik soms. Maar dat is helder en geen melk.

Dus het zegt heel weinig allemaal.

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Toevallig gisteravond voor het eerst lekkage gehad!

17. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ik had tijdens mijn zwangerschap ook al lekkage.. vanaf 25 weken ofzo..?

18. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik had voor de bevalling al wel wat druppeltjes, naderhand kwam het direct goed op gang.

19. Esma

Esma Bekend lid

Ik bij beide bevallingen pas een dag later. En nu ook nog geen druppel gezien.

20. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ja, bij de informatieavond in het ziekenhuis over borstvoeding vertelden ze ook dat de baby als hij net geboren is, een maagje heeft zo groot als een standaard knikker.

Hier lek ik ook al vanaf een week of 30, niet veel, maar als ik geen bh aanheb zie je wel donkere vlekjes in m'n shirt en als ik opsta komen er ook een paar druppels uit m'n borsten.

Share This Page