net getest en nu?

Discussion in 'Zwangerschap' started by kissie, May 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Hallo, ik heb vanmorgen een pos test gehad JOEPIE! Ik denk dat ik 5 weken zwanger ben, maar ik ben erg onregelmatig ongesteld. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik bij mijn 1e zwangerschap heb gedaan... Eerst vk bellen? En dan een termijnecho laten maken of zo? Ik moet dus tot maandag wachten :x , wat hebben jullie als eerste gebeld? Of misschien eerst een test doen bij de ha?

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Gefeliciteerd! Zou idd maandag je vk bellen, dan mag je misschien al vrij snel komen om je zwangerschapsduur vast te stellen. Geniet ervan!

3. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ik zou de VK bellen om een afspraak te maken. Daar kregen wij een verwijsbrief voor een termijnecho. De huisarts zou ik alleen even telefonisch op de hoogte stellen. Langsgaan is niet nodig, ze doen toch niks. Geniet er iig maar lekker van!

4. goudlokje

goudlokje Actief lid

May 2, 2008
    109
    0
    0
    sales assistent
    hoofddorp
    Ik belde de huisarts, en die zei dat ik gelijk een afspraak kon gaan maken bij de verloskundige.
    Daar hebben ze toen rond de 10 weken een termijnecho gemaakt.
    Dus maandag gelijk bellen!!! Spannend hoor.

5. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

Jul 26, 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Gefeliciteerd met de zwangerschap!

Ik heb toen ook gelijk de vk gebeld en daar een afspraak gemaakt. Daar krijg je vanzelf alle papieren die je nodig hebt en ook een verwijskaart naar de gyneacoloog voor een termijnecho.
    De huisarts doet idd niets meer, maar ik heb zelf ook wel de huisarts op de hoogte gesteld van de zwangerschap, zodat ze het maar weten. Altijd handig.
    Dus maandag gelijk bellen! :D

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    heb inderdaad ook de vk gebeld om een eerste afspraak te maken. HA weet bij mij nog niet dat ik zwanger ben.. Is dat wel nodig? Anders moet ik dat toch binnenkort maar even gaan doen :)

7. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

Jul 26, 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer

Volgens mij is het ook niet nodig, maar ik vond het persoonlijk wel handig om het hem te laten weten.

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

Sep 9, 2007
    8,888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb de Vk gebeld en toen mocht ik komen voor een echo zo geschat rond de 8 weken. Dat bleek achteraf ook te kloppen!

9. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    krijgt iedereen een termijn echo?

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Is maandag alles gewoon open? Mijn vriend werkt bij de universiteit en ik studeer en deze is maandag dicht. Maar ja, overheidsinstelling he? ;)

11. Juweeltje

Juweeltje Bekend lid

Nov 27, 2007
    541
    0
    0
    de huisarts in lichten is dus wel nodig.. Voor als je b.v. medicijnen krijgt voor geschreven.. ;) Dan weet hij wat je wel en niet mag..

Gefeliciteerd! Ik heb ook de vk gebelt en krijg gelijk de datum van de intake en de 1e echo :D ...

12. JustSanne

JustSanne Actief lid

Mar 8, 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Na 2 thuistesten en een test bij de dokter kon ik ook gelijk de VK bellen...en kon al binnen 2 wkn komen...en gelijk afspraak gemaakt voor termijnecho

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd.. Wat je vooral moet doen is : Genieten !

Je kan de huisarts altijd even bellen,of de eerstkomende keer dat je daar bent aangeven dat je zwanger bent. Heb ik ook gedaan. 2 weken na de posi test heb ik mijn urine laten controleren op blaasontsteking en toen gelijk doorgegeven dat ik zwanger ben.

14. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    2,093
    0
    0
    vond het wel een goede vraag is de vk morgen wel open?
    Ik moet namelijk ook even bellen van dat ze me weer kunnen verwachten zodat ze zich weer mentaal kan voorbereiden. hihi :)

15. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Wel doen hoor! Je weet nooit wanneer je onverwacht ziek wordt of een ongeluk krijgt. Ze vragen dan je medische gegeven op en een zwangerschap is voor bijna iedere behandeling van belang om te weten.
    Laten we hopen dat het niet nodig is, maar uit ervaring weet ik dat het erg belangrijk is!

16. Ramonamvjejo

Ramonamvjejo Actief lid

May 4, 2008
    112
    0
    0
    Limburg
    Ik ben ooknaar de huisarts geweest ,maar das voor een andere reden. heb toen de test aan haar laten zien..

thuis gekomen heb ik meteen de gyn gebeld en als ik 8 weken ben krijg ik een echo

oja..GEFELICITEERD

Share This Page