(Fictief) dilemma van de dag

Discussion in 'De lounge' started by Soturi, Oct 17, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Soturi

Soturi Fanatiek lid

Sep 24, 2016
    3,622
    3,551
    113
    Female
    Het is nog niet gebeurd, maar daar zou ik hier niet raar van opkijken als het wel eens is.

Stel, je hebt een sollicitatiegesprek, je moet nú echt weg omdat je anders te laat komt. Je zegt je baby gedag en wil gaan. Op dat moment spuugt je baby een beetje over je heen. Omkleden zou betekenen dat je te laat komt.
    Zou jij je dan nog snel omkleden? En dus te laat komen? Of zou je ondanks spuugvlek heen gaan en eventueel de situatie uitleggen?

En wat nu als je er onderweg pas achter komt dat je die spuugvlek hebt. Draai je dan om naar huis of ga je wederom heen met spuugvlek en leg je het uit?

Gooi in dit topic eventueel andere (fictieve) dilemma's. Ik ben wel eens benieuwd hoe ZP over dit soort zaken denkt.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,177
    35,854
    113
    Ik zou voor dit soort zaken altijd extra tijd inplannen en altijd een reservesetje klaar hebben liggen. Ik ben ook altijd te vroeg in dit soort situaties om onvoorziene omstandigheden op te kunnen vangen.

Verder zou ik liever met vlek komen en dat uitleggen dan te laat komen.

3. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,961
    3,844
    113
    Female
    Puur omkleden kost geen tijd dus gewoon een. 2e set klaarleggen voor mocht er iets gebeuren.

4. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,812
    2,501
    113
    Female
    Grappig ik ben altijd bang voor dit soort dingen, dus zorg ik er wel voor dat ik voldoende tijd heb om nog iets te kunnen.
    (overigens ben ik wel eens zo ondergespuugt hoor, dan ga je helemaal niet meer naar je sollicitatiegesprek... ik moest eerst douchen!)

5. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,799
    9,314
    113
    Gelderland
    Ik zou de vlek met water en een doekje weg halen. Als dat niet lukt dan zou ik me omkleden.

Wel hou ik altijd ruim tijd aan als ik ergens naar toe moet. Ik wacht liever 10 min langer op de parkeerplaats. Ook ivm reistijd die ineens langer kan zijn.

dds likes this.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

#6 tuc, Oct 17, 2019
    Last edited by a moderator: Oct 17, 2019
    Voor mij is dit echt geen dilemma, ik kom echt niet te laat als ik nog moet omkleden, daar heb ik echt genoeg tijd voor gereserveerd.

Sado likes this.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Voor belangrijke afspraken ben ik altijd ruim op tijd klaar dus hier zal dit niet zo snel gebeuren.

8. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,270
    25,739
    113
    Dit is een dilemma waar ik nooit voor zou komen te staan. Ik ben altijd belachelijk vroeg, zeker voor belangrijke dingen. Dus ondergespuugd worden op het moment dat ik wil vertrekken, betekent dat ik nog zeeën van tijd heb om me om te kleden. En dan als nog te vroeg zal zijn voor dat gesprek.

dds, Sado, puzzelstukje and 1 other person like this.
  9. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ik heb gesolliciteerd met spuugvlek op m'n schouder haha.
    Nooit gezien in de haast. Maar wel aan genomen.

Poolvos and Iertje81 like this.
  10. sannever

sannever Fanatiek lid

Jan 22, 2014
    1,784
    1,580
    113
    Female
    Thuis
    Mocht het me ooit gebeuren dan zou ik me omkleden en voor ik de deur uitging even bellen en kort uitleggen dat ik (waarschijnlijk) iets later ben maar in de echte wereld is het zo dat ik altijd ruim van te voren klaar ben.

11. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,467
    3,913
    113
    Female
    Net als de meesten hier, plan ik idd ook ruim de tijd voor dit soort afspraken. Dus ik zou idd omkleden omdat ik daar nog alle tijd voor heb.

Nieuw dilemma (het gebeurde mij dit weekend):
    Je reist met de trein en moet halverwege de rit overstappen op een andere vervoersmaatschappij. Netjes uitchecken, weer inchecken bij de nieuwe vervoerder en dan is je saldo te laag... 3 minuten overstaptijd, dus snel naar de automaat en ov chip opladen. Wordt de betaling afgebroken. Inmiddels komt de trein aanrijden: wacht je een uur op de volgende trein (op een station waar geen voorzieningen zijn) of waag je de gok en rijd je het laatste stuk (10min) zwart?

Poolvos likes this.
  12. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

Jun 22, 2018
    3,695
    4,231
    113
    Female
    Nou ik ben dus bijna altijd te laat. En meestal dus door dit soort dingen :roflmao:. Ja ik weet het, ik moet eraan werken maar ik ben verschrikkelijk chaotisch en een slechte planner:o:. Hoe dan ook, ik zou gewoon gaan met spuugvlek. Als ze mij door zoiets onbelangrijks niet willen aannemen, zou ik daar niet willen werken. :)

13. Soturi

Soturi Fanatiek lid

Sep 24, 2016
    3,622
    3,551
    113
    Female
    Dat heb ik dus ook inderdaad. Als ik ergens ruim de tijd voor uittrek, ga ik op de een of andere manier treuzelen. Waardoor ik puntje bij paaltje alsnog moet haasten. Loopt mijn planning wel uit, kan ik ineens wel opschieten.

Athina and Waxinelichtjes like this.
  14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Ik heb altijd in de auto, voor reserve, een setje kleding liggen. in de winter een colbertje, nette broek en hakken.
    In de zomer heb ik er ballerina’s, een mooi jumpsuit en luchtig jasje in liggen.
    Te vaak meegemaakt dat ik opeens naar de rechtbank, AZC of advocaat moest in een bureaudienst / telefoondienst of zieke collega.
    Voor een sollicitatie geldt hetzelfde. Ik heb genoeg tijd om me om te kleden of ik zorg ervoor dat m’n man bij de kinderen is als ik me ervoor klaarmaak of m’n moeder bijvoorbeeld.
    Dat plan ik echt zo in om bovenstaande te voorkomen.
    Maar goed; daar moet je wel de mogelijkheid voor hebben natuurlijk!

15. Soturi

Soturi Fanatiek lid

Sep 24, 2016
    3,622
    3,551
    113
    Female
    Ik zou denk ik erop gokken en dus dat laatste stuk zwart rijden. Maar dat is vooral omdat de regionale vervoerders uit mijn regio praktisch niet controleren. En ik haat wachten. Vooral als het een uur is.

Maar vooral toen ik nog veel met de trein ging, wist ik vaak wat per vervoerder de instaptarieven waren en zocht ik voor die tijd vaak uit hoeveel saldo ik ongeveer nodig had.

Ik ben wel benieuwd waar jij voor gekozen hebt.

16. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

Feb 9, 2018
    1,088
    668
    113
    Female
    Zwart rijden! Haha.

17. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,507
    13,797
    113
    Female
    Noord- Holland
    Snoetenpoetsers liggen zelfs in de auto dus doekje erover en klaar.

Overigens kun je beter geen zwart dragen als je niet wilt dat een melkvlek opvalt ;)
    En bij voorkeur iets met een printje. Dan valt de vlek vele malen minder op dan als het op een effen shirt zit.

18. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

Aug 2, 2016
    1,149
    722
    113
    Omkleden aangezien dat maar een paar minuten kost en ik mijn zelfverzekerder voel in mooie schone kleren. En ik zou zwartrijden.

19. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,467
    3,913
    113
    Female
    Zwart rijden. Mijn zoontje vindt het vooral heel spannend en zat de hele tijd op de uitkijk of er geen conducteur aan kwam :D

Soturi likes this.
  20. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

Jun 22, 2018
    3,695
    4,231
    113
    Female
    Hangt af van welk station het is en of het 's avonds is en of ik daar dan alleen sta. Dan stap ik zo de trein in.
    Overdag zou ik wachten. Maar op mijn traject controleren ze dan ook als gekken. Blijkbaar is het een populair stuk om zwart te rijden.

Share This Page