3 dagen overtijd niet zwanger.. ervaring gezocht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mevrouw1990, 6 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw1990

    Mevrouw1990 Actief lid

    6 apr 2022
    124
    42
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal..

    ik ben nieuw op dit forum. Ik ben nu 3 dagen overtijd volgens Ladytimer en flo. Volgens mijn kalender ben ik 2 dagen overtijd. Ik heb een syclus van 29 nu…. De afgelopen 3 maanden was een gemiddelde cyclus van 25,6 dagen. De laatste keer dat ik een cyclus van 28 dagen was ergens vorig jaar. Normaal heb ik een cyclus tussen de 24 en 26 dagen. Met heel soms uitschieters naar 27 dagen.

    ik heb een test gedaan vandaag van clearblue en kruidvat beiden negatief. Ik ben 31 bijna 32 en nog nooit niet ongesteld geworden. Ik weet niet of mijn cyclus normaal is. En of het zinvol is, om nog eens te testen? Wie heeft meerdere negatieve testen gehad. En daarna toch positief? Mijn moeder was rond haar 45 al in de overgang kan het daarmee te maken hebben?

    wij proberen het nu sinds oktober. Ik heb al zeker 5 jaar geen anti conceptie gebruikt. Ik ben er enkel mee bezig als ik ongesteld moet worden. En nu wat meer….

    wie kan mij advies geven?
     
  2. Jootje91

    Jootje91 Actief lid

    28 sep 2021
    371
    273
    63
    Soms is je menstruatie wat later. Kan allerei redenen hebben. Zou over een paar dagen nog een test doen. En als die negatief is over een weekje de huisarts bellen.
     
    Mevrouw1990 vindt dit leuk.
  3. Mevrouw1990

    Mevrouw1990 Actief lid

    6 apr 2022
    124
    42
    28
    Vrouw
    Weet u of het mogelijk is dat vrouwen meerdere keren negatief testen en daarna ineens positief? Een blaasontsteking vinden ze bij mij ook niet snel met een urinetest. Kan dat hetzelfde zijn voor een zwangerschapstest? En kan ik zonder symptomen in de overgang zitten uit het niets? Of vraag ik nu teveel
     
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Alles is mogelijk. Ik zou zeggen kijk het weer even 2/3 dagen aan en dan nog een testje.
     
  5. Mevrouw1990

    Mevrouw1990 Actief lid

    6 apr 2022
    124
    42
    28
    Vrouw
    Danku. Tis spannend. En merk dat ik er nu wel veel mee bezig ben
     
  6. Jootje91

    Jootje91 Actief lid

    28 sep 2021
    371
    273
    63
    Ik hoop het eerste wel want ik zit in de 10e ronde en heb nog nooit een streepje gezien ;)

    Of je zonder symptomen in de overgang kan zitten weet ik niet, maar je bent pas 1 dag over tijd! Misschien duurt deze cyclus wel wat langer omdat je in je hoofd er ook mee bezig bent.

    Ik kreeg zelf een lange menstruatie na de corona vaccinatie. Dus er kunnen allerlei redenen zijn :)
     
  7. Mevrouw1990

    Mevrouw1990 Actief lid

    6 apr 2022
    124
    42
    28
    Vrouw
    Ik bedoel in deze ronde meerdere keren testen…. ben 2a3 dagen over tijd… niet 1 dag
     
  8. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik denk dat je nog niet overtijd bent omdat je test negatief is. Wellicht was je eisprong deze keer iets later, of sla je een keer over. Zou gewoon even afwachten
     
  9. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Ik denk dat je deze keer gewoon een langere cyclus hebt. Dat je eisprong later is, of nog moet komen. Je gebruikt een app om je cyclus in bij te houden. Dat is prima, maar niet betrouwbaar. Om je vruchtbare periode in kaart te brengen kun je beter kiezen voor ovulatietesten of temperaturen.

    Ikzelf had een cyclus van 30-31 dagen. Volgens alle apps zou mijn eisprong dan op dag 16-17 zijn, niks was minder waar. Met ovulatietesten erachter gekomen dat mijn eisprong doorgaans op dag 20-21 plaatsvond. Ik denk dus eerder dat je eisprong later was of nog geweest is, dan dat je overtijd bent. Het is even afwachten. Ik zou over een week nog een test doen.
     
  10. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Ben je zeker van je eisprong? @Mevrouw1990
    Dan kun je ook de dagen tellen vanaf dit moment en weet je inderdaad zeker dat je ‘over tijd’ bent. Maar dan moet je ook weten hoeveel dagen je standaard (luteale fase) LF is, dit kan per vrouw verschillend zijn, maar is per cyclus hetzelfde aantal dagen. Het aantal dagen vóór je eisprong kunnen wel per cyclus afwijken, door bijvoorbeeld: stress, ziek, corona vaccinatie, noem het maar op… :)
     
    Mevrouw1990 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina