Ik ben net zwanger van mijn 1 ste kindje ik ben 11 weken en 1 dag. Ik ben heel blij alleen mijn vriend wou het liefste dat ik in augustus zwanger werd. Hij heeft ook al 2 kindjes uit 2 vorige relaties. In het begin dat ik hem leerde kennen zei hij van als je zwanger bent dan wil ik niet dat je het weghaald. Nu ben ik zwanger en nu roept tie het komt niet uit liever na de zomer. Hij zegt ook dat hij weggaat als ik het nu wil houden en het niet laat weg halen. Maar ik kan het niet weghalen en wil het ook niet maar wil hem ook niet kwijt. hij wil ook niet met mij bij een psygoloog praten. ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik hou veel van hem maar ik wil me kindje ook niet weg laten halen. gr shell
Sorry, maar hoe oud is je vriend? Je wil een kind of niet, ik neem aan dat hij ook weet dat zoiets best lastig te plannen is. Ik zit hier echt met verbazing te lezen, hij wil serieus dat je het laat weghalen omdat het na de zomer is?!? Dus een maandje eerder was hij er wel blij mee geweest en nu niet. Sorry, ik kan er met mijn verstand echt niet bij. Persoonlijk zou ik het dus zeker niet laten weghalen, en echt een serieus gesprek met hem aangaan, en anders kon die vertrekken hoor. No way dat ik mijn kind weg liet halen omdat de maand niet uitkomt. Sterkte ermee.
Precies snapje k dacht dat dat ik gek was ik be 23 en hij is 28 en het is moeilijke situatie maar k laat het niet weghalen
Sorry maar wat een mafferd.. Een kind kan je absoluut niet plannen.. Wat is de reden dat het na de zomer ineens wel beter uit komt? Die paar mnd lijken mij sowieso het verschil niet te maken...
Zoiets is lastig te plannen toch ?? Als hij het nu absoluut niet gewild had, hadden jullie extra voorzichtig moeten doen (of heb je dat gedaan? ) En ik vind als iemand bij je weg gaat, omdat jij je kind niet weg wilt halen, dan houd diegene niet goed genoeg van je. Het is lastig meid, maar de keuze moet jij toch echt zelf maken! Heel erg veel succes in deze lastige periode! Dikke knuffel xSimone
Dankjullie wel ja ik snap het ook niet ook omdat hij in begin zej als je zwanger raakt wil ik dat je het niet laat weghalen en nu ben ik zwanger en dan zegt tie ja na de zomer het komt nu niet uit. Maar ik ga me kind niet weghalen en ik wil hem ook niet kwijt maar hij wil ook niet met iemand praten erover ik voel me zo in een hoekje gedrukt. En doet ook veel verdriet als jemand zo tegen je doet. Zo harteloos voelt dat op dat moment
Maar als je zelf al weet dat je het wilt houden zou ik maar eens heel serieus een goed gesprek aan gaan met hem.. Misschien is hij gewoon erg geschrokken dat het zo snel al raak is en moet hij heel erg aan het idee wennen.. Maar ik ben daar kort in, das zijn probleem dan.. Zonder AC weet je dat er een risico is dat je zwanger kan worden...
Jaa ik ben een anderhalf jaar met hem samen en ik probeer ook vaak een gesprek met hem aan te knopen maar dan zegt tie mijn besluit staat vast na de zomer als je in augustus zwanger was geworden dan had ik blij geweest maar nu komt het niet uit! En ik wil dat je nu weghaald enz en ik ga dat echt niet doen het is namelijk ook van mij. Ik heb vast werk en een huis enz. Hij woont hier ook bijna gratis. Dus ik vind het zelf ook belachelijk dat hij zo reageerd het maakt me boos. Zijn exe zijn hele rare figuren en hij heeft een kut tijd met hun gehad maar daar hoef ik niet voor te boeten.
Dus je bent zelfstandig..je staat sterk.. Meid zelf weetje het antwoord wel.. Iemand die zo makkelijk kan praten van nu niet pas aug.. Sorry maar draagt hij het kind is het zijn huis jij werkt..wat heeft hij in te brengen niks oo ja comentaar dat die nu niet wilt maar aug sorry zou hem echt de deur wijzen en zeggen ga maar nadenken wat je zei..maakt me zo boos..
Waarom komt het pas na de zomer uit dan? Hangt het echt op die paar maandjes? Hij mag blij zijn dat je gewoon een kindje kunt krijgen, niet om.in welke voorkeursmaand het verwekt wordt...
Zoals ik lees wil jij het kindje houden.. Kies voor je zelf.. Beter voorkomen dan genezen.. Veel sterkte wees verstandig. . Laat je niet de les lezen..je hebt ook een mening..
Sorry, maar die idioot is je niet waard! Nu past het niet in meneer zijn planning en over 4 maanden wel??? Nou, die kan dan toch mooi opzouten wat mij betreft. Voor 't zelfde geld als je 't laat weghalen, geraak je nooit meer zwanger! Dus niet in augustus, niet volgend jaar, ... gewoon never. Wil hij dat echt op zijn geweten hebben? Naast het feit dat hij jou bijna verplicht (als je 't niet weghaalt, ben ik weg) iets te doen wat je duidelijk niet wil. Als hij echt op dit moment geen kinderen meer had gewild, dan had hij maar een paar maanden een jasje (condoom) moeten aantrekken. Kies voor jezelf - en je kind - en doe het nu!
Kies voor jezelf en je kindje...ik heb ook een ex gehad die zei dat ,mocht ik per ongeluk zwanger worden,het geen probleem was...tot ik dus echt zwanger was. Ik heb het ,onder druk,weg laten halen ook omdat hij beloofde dat het later geen probleem was,het was te vroeg volgens hem.Ik had helaas op dat moment niet de mogelijkheid om het kind evt alleen op te voeden anders had ik dat wel gedaan. Een kleine 2 weken na de abortus heeft mijn ex het uitgemaakt en stond ik daar met lege handen...heeft me veel tijd gekost om er overheen te komen. Als jou "vriend" er mee dreigt om je te verlaten als je het niet weg laat halen dan kan je er bijna op rekenen dat hij alsnog weggaat nadat je het ,onder druk , weg hebt laten halen. Kortom, blijf sterk ,als jij zegt dat je het kindje wilt houden vind je echt wel de juiste mensen om je heen die je kunnen helpen mocht dat nodig zijn.Daar heb je je a.s. ex niet bij nodig.
Dankjewel voor alle berichtjes vind het super lief allemaal en ik ga ook voor me zelf en voor me kindje kiezen. Hij zegt ook dat ik niet luister naar zijn wil maar ik doe altijd zijn zin maar nu een keer niet.
Met alle respect, maar heeft hij enig idee hoe erg je een zwangerschap moet koesteren? Zwanger worden valt niet te plannen, het is puur geluk hebben. Er zijn hier vrouwen waaronder ik die verdorie jaren bezig zijn om zwanger te zijn en te blijven!!! Daarbij is jouw kindje al een compleet mensje. Sorry, maar vindt dit zeer ernstig om te lezen. Ik krijg z'n vermoeden dat hij jong is, maar dat zal wel niet met 2 kids. Zegt trouwens ook wel voldoende over hem, 2 kids uit 2 relaties. Steaks dus 3 uit 3 relaties.
Trouwens, wellicht heeft er financiële redenen dat het na de zomer beter uitkomt of andere redenen: maar zoals gezegd: een kindje valt niet te plannen. Blijf goed praten met hem, jouw keuze is feitelijk al gemaakt.
Ik snap zijn reactie ook totaal niet. Na augustus duurt het dus nog 5 maanden voordat de baby er is. En financiële redenen kan ik ook niet bedenken, want jij regelt en verzorgd alles. Heeft hij met z'n 28 jaar wel een baan? Betaald hij alimentatie voor de andere 2 kindjes? En ik sluit me aan bij eerdere berichten. Straks laat je het weghalen en wor de t je nooit meer zwanger. En inderdaad is, bijna, elke zwangerschap een geschenk dat je moet koesteren. Ik hoop dat je eruit komt, sterkte.
Heel herkenbaar.. mijn vriend heeft me voor dezelfde keuze gesteld toen ik zwanger was. Hij zei toen letterlijk dat ik het moest laten weghalen en dat we dan 6 maanden erna opnieuw zouden kunnen proberen zwanger te raken. Mijn reactie was: Uhm wat? Prima dan contacteer ik je over 6 maanden wel om je te zeggen dat we een kindje verwachten. Lang verhaal kort; Ik heb gekozen voor mijn kindje. Sindsdien is er behalve wat dreigementen van zijn kant de eerste weken nadat ik hem had verteld voor het kindje te kiezen ook geen contact meer geweest. Ik doe alles dus alleen. Hij heeft geen foto's gezien van mijn kindje (ik noem het ook echt MIJN kindje nu), is niet langsgeweest etc. Eigenlijk vind ik het ook wel prima zo. Wat voor man stelt je überhaupt voor zo'n keuze? Beter kwijt dan rijk.. maar dat is mijn mening. O en wat betreft leeftijd: mijn ex-vriend is 32, heeft een prima baan etc.. om maar aan te geven dat leeftijd niet altijd wat zegt. Mate van volwassenheid des te meer.
Ik snap heel goed dat je van streek bent, omdat je van hem houdt. Ik sluit mij ook geheel aan bij de rest van de reacties. Goed dat je nu een beslissing hebt gemaakt en als hij er niet voor je is, zijn wij er voor je! Misschien kan je bij familie terecht met je zorgen, of een andere vriendin om mee te praten hierover. Inderdaad lekker voor het kindje kiezen, en die zak van je (zometeen ex-) vriend laten gaan. Succes meid, je kan het!