Hoi meiden, Ik schrik me rot. Mijn dochter heeft haar hele tong onder de uitslag (zie foto) zit vol witte? Bultjes. Ze was een paar dagen terug, geloof dat het woensdag begon, koortsig. 39.7 graden had ze en donderdag en vrijdag was ze ook nog ziekjes. Verder geen uitslag op haar lichaam. Wie weet wat dit zijn kan? En zou het besmettelijk zijn?
Dat heet toch een aardbeientong? Dat hoort ergens bij maar ik weet niet meer waarbij. Zou gewoon even informeren bij de HAP. Die kunnen je aan de telefoon vast wel wat vertellen over evt besmettelijkheid.
Aardbeientong hoort bij roodvonk volgens mij. Maar wij zijn hier geen artsen en kunnen slechts gissen. De HAP is er ook voor telefonisch advies. Even bellen dus.
Roodvonk inderdaad! Daar kunnen ze heel ziek van zijn en duurt ook eventjes. Wel belangrijk om het in de gaten te houden want het komt van een bacterie. Als het niet vanzelf over gaat is antibiotica wel eens nodig. Beterschap!
Sorry late reactie, maar heb idd even gebeld. Vind dag altijd zo moeilijk inschatten of je wel of niet moet bellen dan. Moest het even laten beoordelen maar het is inderdaad roodvonk. Nu gewoon laten uitzieken, ergste heeft ze wss gehad gelukkig. Had er nog nooit van gehoord
Wel melden op kdv/psz als ze daar heen gaat. Ook melden bij mensen in je omgeving die zwanger zijn. is gevaarlijk! Schrik niet als handen of voeten gaan vervellen.