baby en bril

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tanjax11, Jul 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Wie heeft er ervaring met jonge babys die een bril krijgen? Of af moeten plakken? Hoe oud was je kindje toen?

Wat is de reden daarvoor? En hoe vond het kind, jij en de omgeving dat?

Ben erg benieuwd...

2. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter was dan geen baby meer toen ze een bril kreeg , ze was 16 maanden toen ze er 1 kreeg.

we werden door gestuurd door het cb omdat haar pupil niet helemaal in het midden zit, als je het niet weer zie je er ook niks van.
    en omdat mijn man vroeger ook zeer slechte ogen had was de kans groot dat zij het ook had.
    bij de orthoptist kwam er uit dat ze +7 en +8 heeft , de oog arts wou ook nog ff kijken ivm haar pupil, dit werd een drama en zijn we naar het AMC gestuurd, met de pupil doen ze verder niks, oog reageerd verder goed maar ze blijft wel altijd met een bril zitten.

eerste week was het erg vreemd voor haar met een bril , steeds af doen maar al spelender wijs steeds weer opgezet.
    en nu houd ze hem keurig op en zet ze hem zelf goed op dr neusje als de bril wat afzakt.
    soms heeft ze wel is een bui dat ze hem weer alle kanten op buigt en dan kan ik hem vaak zelf wel weer recht zetten en anders rijden we naar de opticien, heb trouwens ook een recerve bril liggen voor het geval dat hij echt stuk gaat.
    een bril met van die veer krul oren blijft bij mijn dochter trouwens niet zitten,breekt dan heel snel af, voor haar heb ik een gewone bril.

wij zelf hadden er geen moeite mee, leuk is het niet maar we waren er al wel van uitgegaan.
    in het begin word je aangekeken op straat of hoor je van och wat zielig zo klein en dan al een bril, nou dan kan ik best wel boos worden ,dan zeg ik het is pas zielig als ze niks ziet.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Sonja: groot gelijk :)

4. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Hier geen bril maar wel al met zes weken een pleister op het oog vanwege een pupil die niet in het midden zit. Voor haar is het niet erg; ze weet niet beter. Inmiddels is afgelopen mei gebleken dat ze prima kan zien en voorlopig hoeven we dan ook niet meer af te plakken.

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

@ Jara,
    vanaf 6 weken al een pleister? Hoe kwam je erachter dat dat nodig was?
    Heeft wel geholpen dus.

@ Sonja.
    Goed dat jullie er zo mee omgaan...is ook voor Esmee dan makkelijker denk ik. Moet je nu vaak op controle?

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Ik vind het alleen maar goed dat ze het zo goed nakijken tegenwoordig.
    mijn zoontje wordt er ook extra op gecontroleerd, heb zelf een lui oog gehad en mijn halve familie heeft een bril.
    Bij mij kwam het pas na voren met de ogentest die toen nog op 11 jarige leeftijd werd gegeven, toen werd ik pas afgeplakt en kreeg ik een bril, inmiddels niet meer nodig.
    Ik heb liever dat mijn zoontje op jonge leeftijd afgeplakt zou worden als net als ik als je al ouder bent.

7. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    @ Tanja:
    we hoopte natuurlijk niet dat ze aan een bril moest maar het zat er wel dik in.
    Haar vader is 3x geopereerd aan zijn ogen, was erg scheel en zeer slechte ogen en hij was ook al 2 toen hij een bril kreeg.
    en aangezien wij ook beide bril dragend zijn is het denk ook makkelijker te accepteren.

Esmee moet elke 4 maanden terug bij de Orthoptist en er word 1x per jaar haar ogen op gemeten.

Als we langer hadden gewacht dan was ze wel aan 2 ogen scheel geweest.

@jara: wat een maf beestje heb je bij je naam lopen, dacht dat het op me beeldscherm zat, zit ik er nog op te drukken ook hahaha.

8. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Haar pupil zit niet in het midden, dat viel me meteen op. Ik ging naar het cb in de veronderstelling dat ze zouden zeggen dat het zo hoort en vanzelf wel in het midden zou gaan zitten :) Toen werd ik doorverwezen omdat ze dachten dat het een coloboom was, wat gelukkig niet zo is.

Sonja: hihi, je bent niet de eerste hoor!

9. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    :D Ik ben dus niet de enige haha.

Sonja, had jij ook het idee dat je meisje niet goed kon zien?
    Mark en ik hebben allebei -6/ - 7 en ik vraag me af of Tess dan ook slechtziend zal zijn, en of we dat dan nu al zouden kunnen merken.

10. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    we hadden het niet in de gate dat ze slecht zag, ze pakte alles normaal en greep niet mis ,de orthoptist vertelde dat de kleintjes zich zo op iets kunnen consentreren dat ze het duidelijker zien maar dat kost veel energie.

@Jara: zit de pupil van jou dochter dan extreem uit het midden vandaan dan?
    bij Esmee zit het maar een klein stukje uit het midden, het was ons nooit opgevallen, ja nu we het weten zien we het maar iemand die het niet weet ziet het niet eens.

11. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Bij mijn meisje valt het wel op, hij zit echt in een bovenhoek. Nu ik weet dat ze er goed mee kan zien, vind ik het wel heel mooi, maakt haar uniek :)

Share This Page