Net mijn 9 weken echo gehad...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sandy25, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandy25

sandy25 Actief lid

30 jan 2008
    330
    0
    0
    goedemorgen allemaal,

Ik ben net terug van mn 9 weken echo....
    de verloskundige begon met een uitwendige echo maar daar kon ze niet zo veel mee. Dus werd het een inwendige echo. ze moest goed zoeken, maar uiteindelijk een leeg zakje gevonden.... het was dus niet goed....

Ik moet dus maar wachten op een miskraam...maar wat als mijn gevoel zegt dat ze het fout heeft.... ik heb net opnieuw gebeld en mag volgende week terug komen....voor een nieuwe echo, heb haar mn verhaal verteld dat mn instinct zegt dat het gewoon goed zit....

Het komt idd weleens voor zei ze, dat ze eerst niks zien en dan een week of 2 later zit het kindje er toch het is raar maar het komt voor.

Nu is mijn vraag wie heeft dit ook weleens gehad... en moet ik luisteren naar mn instinct.... wat als het een tweeling is geweest en 1 vruchtzakje ver naar achteren zit dat ze die niet zien....

toch een beetje in schock....

2. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    O meid...wat een naar bericht.
    Ik heb daar geen ervaring mee. Maar normaal gesproken zou ze bij 9 weken toch wel duidelijk iets moeten zien.
    Heeft ze naar jouw idee wel verder gekeken nadat ze dat lege vruchtzakje had gevonden?

Ik heb 1,5 jaar geleden een MA gehad. Dacht ook dat alles goed zat toen ik met 11 weken voor een termijnecho ging maar toen zat er een dood vruchtje in. En dat zag ze wel duidelijk.

Maar ik duim voor je dat je intuitie je niet in de steek laat en je op de volgende echo een duidelijk kindje ziet.

3. Milly123

Milly123 Lid

20 sep 2011
    59
    0
    0
    Hoi,
    Ook ik heb vandaag mijn eerste echo gehad met 8wkn en helaas ook bij mij een leeg vruchtzakje.
    Ik wacht nu nog op een telefoontje van de VK en dan hoor ik wat het plan is, in tegenstelling tot jou zou ik het liefst zo snel mogelijk een evt curettage willen.
    Ik zag gelijk dat er inderdaad niks zat en geloof er dus niet meer in.
    Ik hoop voor jou dat er nog positieve reakties komen en wens je zo en zo veel sterkte!
    Knuf...

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wat erg! Ik ga heel hard voor je duimen dat je intuitie klopt!!!

Ik kan je verder geen raad geven want ik heb het nog nooit meegemaakt!

Sterkte!

5. sandy25

sandy25 Actief lid

30 jan 2008
    330
    0
    0
    dank jullie wel meiden....

@milly123 wat erg voor je...ik weet wel een klein beetje hoe je je voelt.
    Maar wat zegt jouw lichaam, het zakje was eigenlijk bij mij heel slecht te zien.... ze moest echt "proppen" om het allemaal goed te bekijken...

ze vertelde dat het al vroeg gestopt is met groeien, maar dan had ik nu zo onderhand toch symptomen moeten krijgen van een miskraam....
    of een gevoel van het zit niet goed....

instinct.... klopt het of niet....

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Jee meid, wat een domper zo.
    Tuurlijk is het volgen van je gevoel goed, maar hou er wel rekening mee dat het echt niet goed zit. Fijn dat je volgend week nog een keer terug mag komen om het te checken!
    En of het een tweelingzwangerschap is geloof ik niet. Ik had in het begin een tweelingzwangerschap en dit was met 6 weken echt al duidelijk te zien. Zeker bij een inwendige echo.

7. Milly123

Milly123 Lid

20 sep 2011
    59
    0
    0
    @Sandy, bij mij is het overduidelijk dat er niks zit.
    Ze heeft nog wel rondom gekeken en gedaan want het zou kunnen dat het tegen de rand aan zit maar helaas....ook zei zij dat het toch ook wel ruim een centimeter zou moeten zijn en er zeker een hartslag aanwezig zou moeten zijn voor 8wkn.
    Mijn cyclus is altijd gemiddeld geweest en weet ook wanneer ik mijn laatste menstruatie heb gehad.
    Het is heel verdrietig en boosmakend maar ergens diep in mij weet ik nu ook dat het dus niet goed zat.
    En daarom wil ik het er liefst ook dan zo snel mogelijk van af.
    Ik vind het het ergst dat je lichaam je zo in de zeik neemt!
    Een miskraam is erg, begrijp mij niet verkeerd maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
    Nu leef je 4 wkn uit naar de dag van de echo en dan dit....het maakt mij vooral heel boos!
    Ik hoop echt voor jou dat er volgende week een mooie beeb met hartslag zit maar ik geef het bij mijzelf op.
    Alsnog veel sterkte en duim met je mee!

8. misa

misa Niet meer actief

Och jeetje.. wat naar! Ik kan me voorstellen dat je in shock bent. Goed dat je weer hebt gebeld. Wanneer krijg je weer een echo?
    Ik duim voor je dat je gevoel klopt!

9. sandy25

sandy25 Actief lid

30 jan 2008
    330
    0
    0
    @misa, volgende week dinsdag om half 11 krijg ik een 2e echo. Nu nog maar een week in spanning zitten.... en mocht het echt zo zijn dat er niks zit dan mag de miskraam van mij part beginnen....
    En zoals milly123 zegt wat een rot spelletje wordt er dan met je lichaam gespeelt... bah je wordt gewoon voor de gek gehouden...

gelukkig houden mn andere 2 meiden me lekker bezig....

10. Babsb

Babsb Actief lid

29 okt 2008
    190
    0
    16
    ik wil je niet van je gedachten afbrengen of zo,
    maar ik heb een ma gehad met 11 weken en hartje was gestopt met kloppen met 9 weken en had toch nog alle symtomen.
    hoop echt voor je dat je gevoel je gelijk geeft en je volgende week een mooie echo hebt

11. Minnie78

Minnie78 Actief lid

16 jan 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    Wat een vervelend bericht heb je gekregen zeg....

Verstandig dat je nog een echo laat maken. Al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust. Houd er wel serieus rekening mee dat het inderdaad niet goed zit. Bij 9 weken zwangerschap hoort het hartje namelijk ook al te kloppen en dat is bijna niet te missen op een echo. Ook denk ik dat je instinct je in deze situatie flink voor de gek kan houden..... je wil natuurlijk zoooo graag dat alles goed is....
    Al met al: moeilijk voor je meid. Ik heb een aantal jaren geleden een spontane miskraam gehad, dus hier was gelijk duidelijk dat het foute boel was.

Sterkte in ieder geval de komende tijd!

12. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Heb zelf MA gehad, waarbij ik met 5 weken 7 weken en 8,5 week echo heb gekregen.

Met 5 weken wel zwangerschapskring, met 7 weken niks te zien, echoscopiste zie dat ze wellicht iets in het wandje zag, maar voor mij was het goed, en met 8,5 zat er wel wat vocht bij dus toen curretage laten doen.

Nu wist ik al vanaf het begin dat het fout zat.

Ik hoop voor je dat er nog iets gaat gebeuren, maar bereid jezelf ook alvast voor op dat het mischien niet gaat komen..

13. sandy25

sandy25 Actief lid

30 jan 2008
    330
    0
    0
    Blijf toch een beetje hoop houden... heb zo een beetje rond gelezen op het web... en je komt toch verschillende verhalen tegen dat ze met 9 weken niks zagen en een week of 2 later zat het vruchtje er toch met kloppend hartje en al....

we zullen zien dan nu maar weer de dagen aftellen en hopen dat het met de kerstdagen rustig blijft binnen in.... zou balen zijn als het met de kerstdagen toch allemaal eruit komt....

pfffff met mn gedachten op nul.....

14. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Oh meid wat een narigheid! Wat rot voor je... heel veel sterkte!

Bij mij kreeg ik op 9wk5dg de eerste uitwendige echo. En ik moet zeggen dat het toen toch wel heel erg duidelijk te zien was, zowel degene voorin als degene achterin. Behoorlijk groot in beeld. Er was zelfs beweging van voetjes zichtbaar. Met eerdere inwendige echo op 6wk konden we ook al de hartjes zien kloppen.

Ik zou eigenlijk niet te erg hopen om nog groter verdriet te voorkomen.. Maar wat erg voor je! Nogmaals veel sterkte. Knuffel!

15. seom

seom Actief lid

3 jul 2008
    139
    0
    0
    Hoi Sandy,

Toen ik voor het eerst zwanger raakte mocht ik ook met 9 weken een echo laten maken.
    Maar ze zagen helemaal niets op de echo,enkel een vruchtzakje.
    Erg teleurgesteld natuurlijk,maar mijn gevoel zei ook dat het goed zat!
    2 weken later mocht ik nog een echo laten maken,en wat bleek:Een kloppend hartje!Wat een opluchting.Ik was dus minder ver dan ze dachten.En n u loopt er een jochie van 2,5 rond!;)
    Dus houd moed!

Knuffel voor jou!

16. sandy25

sandy25 Actief lid

30 jan 2008
    330
    0
    0
    @ seom, bij mij was precies hetzelfde te zien een leeg zakje... het enige wat ze zei was dat het niet eens de kans heeft gehad om te groeien.... het zakje was mooi rond en als ze het apparaat bewoog dan werdt het traanvormig....

maar als het geen kans heeft gehad om te groeien waarom duurt het dan 4 weken voor het eruit komt...

OOk mijn gevoel zegt totaal iets anders... vandaar dat ik telefonisch toch een 2e afspraak heb gemaakt voor een 2e echo....

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Het kan hoor dat je intuittie het goed heeft..

Kan ook zijn dat je in de ontkenningsfase zit..

Ik heb 5 MAs gehad, ook nooit tekenen van een miskraam gehad en me tot aan de curretages hartstikke zwanger gevoeld.

Altijd was er bij mij wat te zien. Altijd. Maar het was niet goed. Het was een te klein kindje, hartje dat te traag sloeg, zwangerschapsring en nog geen kindje te zien...leeg vruchtzakje...en dat allemaal rond de zes weken..

Dus met negen weken moet je echt wel heel wat zien hoor. Dat kan je gewoon niet missen.

Een extra echo is altijd goed natuurlijk. Maar ik heb het gevoel dat je het slechte nieuws aan het ontkennen bent.

Ik hoop voor jou dat ik ongelijk heb en ik zal ook kei hard voor je duimen..helaas ben ik door mijn ma s wel wijzer geworden..

Ik had ook elke keer een klein hoopje.....

Nu 2 goede echos gehad, maar doodsbang voor as vrijdag, weer een echo, zal het kindje het nog wel doen????? Ik weet t niet. Je lichaam en symptomen zeggen daar gewoon totaal niets over.

18. Wareliefde21

10 nov 2011
    86
    0
    0
    Ik had een echo met 8 weken en een paar dagen en je zag het hartstikke duidelijk en hoorde het hartje kloppen. Dus lijkt me niet dat ze het snel missen.

Maarja ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt, maar ga er alsjeblieft niet vanuit anders ben je straks extra teleurgesteld

19. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Wat een naar nieuws!
    Als je wilt wil ik hier wel een foto posten van mijn inwendige echo met 8w5 dagen?
    Heb hem ook uitwendig gehad, daar was een kindje te zien met een hartje..
    Maar als jouw gevoel zegt dat ze nog een keer moeten kijken, kan niemand dat jou weigeren..

Deel Deze Pagina