Zo, hier is dan het eerste berichtje in ons topic. Voor iedereen die nog wel graag een keer zwanger wil worden, maar om één of andere reden nog moeten wachten. Ik moet dus wachten met zwanger worden, omdat ik eerst nog op safari ga in Tanzania van de zomer. Hierna willen we het graag gaan proberen, maar het ligt een beetje aan de malariapillen die ik voorgeschreven krijg, wanneer ik zwanger mag worden. Nu jullie!!! x
Hier nog een! Haha! Wil graag een 4e kindje maar ivm hulpverlening voor andere kind, uitstel. Ik heb hulp voor ongeveer een half jaar geloof ik, ze weet er overigens wel van, maar vind t verstandig dat ik even wacht zodat het ritme er weer in zit. Ik ben in september verhuist en t ritme een beetje kwijt geraakt en omdat ik 4 hele dagen werk (2 banen) heb ik moeite om de structuur terug te krijgen.
Hoi Linda, Ik ben erg blij dat jij dit topc hebt geopend! Wat naar dat je nog moet wachten! Je hebt wel iets leuks om naar uit te kijken ... de reis, maar tegelijkertijd lijkt het me zo moeilijk ....! _________________ Hier mijn verhaal: Ik ben Ise Bo. Jullie mogen gewoon Ise zeggen hoor, is makkelijker en korter! Ik heb 1 kind. Nu heb ik een heel zware en heftige bevalling gehad met daarna een depressie. Ik geniet nu volop van de kleine en al met 4 maanden voelde ik het enorm kriebelen naar een tweede kindje. Niemand begrijpt dat. De kleine is nu ruim 8 maanden, bijna 9 en de wens is er nog steeds! De wens groeit en groeit. Liefst zou ik vandaag nog gaan starten voor een tweede wondertje! Ik wil het zo graag! Ik ben bang voor herhaling. Ik heb Fluxus gehad na mijn bevalling en ben bang dit nogmaals mee te maken. Qua het wachten ... over een jaar, over 2 jaar ... ik heb ALTIJD een verhoogde kans op Fluxus, aangezien ik dit al eens heb meegemaakt! Het lijkt me beter om te wachten totdat de kleine wat groter is, zodat ik eerst zelf nu van de kleine kan genieten, de heftige periode achter me kan laten ... voordat ik start met een broertje/zusje ....! Liefs, Ise
Bamjolan: Goed dat je het er met je hulp over hebt gehad. Lijkt me moeilijk als ze zegt dat je een half jaar moet wachten ...! Hopelijk heb je iets aan de hulpverlening en ook je meisje, zodat je de structuur weer terug kan vinden! Lijkt me erg pittig 2 banen! Ik wil ongeveer een jaar wachten en dan kijken naar hoe verder! Van mij mag het jaar al wel weer om zijn... oh erg he, tis net immers het nieuwe jaar! Ik schaam me ook heel erg. Ik heb een ontzettend lief en makkelijk kind .. voor mij de aller mooiste, haha! En toch het verlangen naar een tweede ... en zo sterk?!
hier is het wachen bijna voorbij manlief wilde geen 3de... uiteindelijk zag hij het wel zitten, maar wilde nog wel ff wachten... dus besloten om eind december mirena te laten verwijderen en vanaf februari er voor te gaan... kortom... nog een half maandje dan zit mijn 10 maanden wachten erop.. oja, deze maand was ff geen optie.. mijn dinnetje trouwt nl 16 dec. en onze jongste is bruidsjonker.. daar wil ik natuurlijk wel bij zijn en hebben het dus 1 maand uitgesteld!
Herkenbaar hoor Ise! Mijn oudste was net een week toen ik zei "Oh dit zeker nog een x!" haha! Toen ze 6 maanden was hakte ik de knoop door en met 7 maanden was ik zwanger, helaas een miskraam. Uiteindelijk was ze 15 maanden toen ik zwanger was van de 2e. Ik weet dat zulke gevoelens ook idd heel scherp, aanwezig en pijnlijk kunnen zijn! Je wilt het erg graag! En zeker als er dan nog mensen in je omgeving zwanger zijn! Het is idd pittig 2 banen, ik vraag me nog hoe ik het red want ik sta ergens bij instorten haha maarja ik wil de uitkering uit. Alleen verdien ik zo weinig Afgelopen maanden onderbetaald en dus weer een achterstand waar ik van baal, ik overweeg om te stoppen maar dat mag natuurlijk niet zomaar. Je kindje is altijd de mooiste voor elke mama haha en maar goed ook!
Haha ja idd iedereen zegt dit over zijn/haar eigen kind en ik vind mijn kind ook echt de mooiste! Mijn kleine Poppetje! 15 maanden is wel een mooie tijd om zwanger te zijn van een tweede, vind ik of vond je het erg pittig! Ik lees dat je alleenstaande moeder bent, lijkt me best zwaar! Zou je het over willen doen met 15 maanden nog een kindje, al zou je nu 1 kindje hebben?! Nou idd het is extra gevoelig wanneer je dan hoort dat anderen zwanger zijn ... maar ik gun het iedereen, immers heb ik zelf ervaren hoe mooi het is om zwanger te zijn!
Ja precies haha! Ik vond het wel pittig toen ze beide ouder werden en nu hebben ze nog vaak ruzie haha Opzicht heb ik gezegd het niet meer te willen, maar toen mijn zoon 14 maanden was ben ik weer gestart, je bent zelf nu ook weer ouder dan toen en meer ervaring dus dat komt wel goed. Al zal hij nu uiteindelijk een jaar of 3/4 zijn denk ik haha!
Zo, er is al weer lekker gekletst. @ Ise: (Wat heb jij trouwens een leuke naam.) Moeilijk he, dat je in principe wel zwanger zou kunnen worden, maar voor jezelf een verstandige keuze hebt gemaakt. Die rijmt alleen niet altijd met je gevoel. Ik moet zeggen dat ik tot een jaar na mijn bevalling ook wel heel erge drang had om weer zwanger te raken, maar dat is daarna wel een beetje minder geworden hoor. Dus misschien helpt de tijd jou wel een beetje. @Bamjolan: Hoe doe jij dat? Drie kids in je eentje opvoeden.... Knap hoor. Waarom heb jij destijds besloten om het in je eentje te doen? Was jouw leeftijd een reden of wilde je gewoon heel graag een kindje, maar was er niemand in je leven om dat mee te delen? @Jannie1980: Wat heerlijk dat jullie bijna lekker kunnen gaan beginnen. Ben jaloers, haha! Ik heb wel iets schitterends in het vooruitzicht (die reis naar Tanzania), dat maakt het wel een beetje goed, maar het verlangen is zo sterk he. Best gek he, hoe graag je zoiets dan wil.....
Hoi Linda, Ik heb in 2001 de knoop doorgehakt om een kindje te krijgen, ik wilde het al vanaf mijn 14e maar dat is natuurlijk wel erg jong hihi. Ik heb ook altijd het idee gehad dat ik niet op mannen viel en daarom had ik zoiets van een donor zou ik zoiezo nodig hebben dus waarom nog jaren wachten. Uiteindelijk ben ik gestart op mijn 18e en toen ik net 19 was raakte ik zwanger van de oudste. Nog steeds erg blij met de keuze, al weet ik inmiddels dat ik ook gewoon een man leuk kan vinden haha Heb tussendoor wel eens een "vriend" gehad maar ik tref altijd de verkeerde. Ik zal nooit zeggen nooit een partner dat weet je niet, ik sta er wel open voor, maar ik wil mijn geluk ook hebben. Ik ben nu 28 en 3 kids, het gaat verder heel goed Maar toch even wachten nog, hoop wel dit jaar nog starten en anders toch volgend jaar.
Zo, leuk zeg, zo jong mama worden. Ik was 25 toen mijn zoontje geboren is, dus dat is ook nog redelijk jong. Maar wel een heel besluit om het zo alleen te doen. Wie weet ooit samen met iemand. Zou ook wel weer leuk zijn. Spannend! X
Ah we zijn hier heen verhuisd, moest even zoeken hoor Fijn in elk geval om hier met 'lotgenoten' te kunnen kletsen. Wegens omstandigheden wachten wij nog een half jaar ongeveer en dan gaan we er weer voor. Heel spannend, maar kan nu al haast niet wachten.
Ha...gevonden!!! Moest wel ff naar je topic zoeken hoor Hahaha Zat bij "zwanger worden clubs"l te kijken Om ff terug te komen op het onderwerp "malariatabletten" Ik heb het nagevraagd voor onze situatie ( = 8 tabletten slikken op onze vakantie naar Zuid Afrika) Het is voor ons veilig om na een maand na de laatste malariatablet zwanger te worden dus dat valt reuze mee!! Onze planning is namelijk na de vakantie stoppen met de pil (zie banner) en dan nog een maand wachten (dus condooms gebruiken) zodat ik een beetje een beeld krijg van mn eerste natuurlijke cyclus. Oh en het merk malariatabletten dat wij hebben gekregen is Malarone (ofzoiets) -x-CherryBelly
Leuk dat jullie ook naar ZA gaan! Je hoeft op veel plekken in ZA geen malariapillen te nemen is mij verteld. Tenminste, niet in het gebied waar mijn vriend vandaan komt en waar wij dus heen gaan. Maar we gaan dan ook expres de parken en die gebieden vermijden, dat komt de volgende keer wel weer.
Ik denk dat Tanzania wel weer een ander verhaal is als Zuid Afrika. Maar goed, we gaan binnenkort voor de vaccinaties en dan leg ik het meteen de arts daar voor. Hopelijk kan er rekening mee worden gehouden dat ik snel zwanger wil worden. Moet er echt niet aan denken als ik heel lang zou moeten wachten. Bah! Maar vind je het niet zonde om die parken te vermijden Vlinder84? Is allemaal zo gaaf joh. Lijkt me jammer als je dat niet even mee pikt. x
Wel gaaf om te reizen! Ik heb toen 2 prikken laten zetten voor Tunesie, maar moest wel even wachten volgens mij met zwanger worden. de maand er op kon het iig geen kwaad. Hier gaat het wat minder. Ik werk momenteel 4 dagen, zo'n 30 uur per week, 2 banen. Ik heb hulp voor de oudste, pas verhuist, onlangs inbraak, papier romslomp moet nog worden gedaan etc. De hulp die voor mn dochter komt vind dat ik veels te veel werk en zij is bang dat ik binnenkort helemaal ontplof. Ze wil dat ik me ziek meld en naar de huisarts ga om minder te gaan werken, ze zei met 3 kids kun je geen 30 uur werken, je bent pas om 19.00 thuis iedere avond. Me werk betaald me ook al 2 maanden onder dus de rekeningen stapelen zich hier ook op. Ik twijfel..ik weet niet wat te doen...vind t erg lastig. Sorry ff geklaag...vind t zo raar, alles was prima tot ik ging verhuizen en dan nu met het werk pfff.
Wel jammer dat jullie de parken niet gaan doen, maar inderdaad dat kan de volgende keer ook Wij gaan een rondreis doen en zijn eigenlijk alleen de eerste 3 dagen in een gebied waar malaria voorkomt. Daarna nog een paar dagen doorslikken (kuur afmaken), that's it. Iemand al ervaringen met zuid afrika, ergens maak ik me een heeeel klein beetje zorgen om de veiligheid in het land.
Nee, heel zonde vind ik het niet om de parken te mijden. Ik ben er nog nooit geweest, maar verwacht dat we er in de toekomst nog wel vaker zullen komen en er mogelijk ooit heel misschien gaan wonen. Moet wel eerst de situatie verbeterd zijn, economisch maar vooral ook qua veiligheid. Het leek even beter te gaan door het WK omdat ze toen veel verbeterd hebben in het land, maar mijn vriend's nicht is daar pas nog beroofd en vermoord, dus veel beter is het er niet. Natuurlijk kan dit overal gebeuren, maar ZA is toch wel koploper wat criminaliteit betreft En toch, het is een prachtig land en als je in de 'goede' gebieden blijft en niet alleen over straat gaat, is het goed te doen. Overigens is het niet zeker dat we gaan voor ik zwanger raak. We wilden aankomende zomer gaan, maar mijn schoonzusje gaat volgend jaar februari trouwen en we kunnen het ons niet twee keer kort op elkaar veroorloven daar naartoe te reizen. Maar in februari 2012 kan ik hopelijk sowieso niet vliegen ivm zwangerschap. Ik weet dat het kan voor de zoveel weken, maar ik heb voor mezelf besloten helemaal niet te gaan vliegen tijdens mijn zwangerschap omdat ik een trombose/longembolieverleden heb en ik het risico ivm de gezondheid van het kindje ook niet wil nemen. @ bamjolan, wat heftig meid. Ik zou idd ook bij de ha aankloppen en me in elk geval even ziek melden. Straks stort je echt in Een mens zou van minder dan een verhuizing als stress krijgen, jij krijgt dan ook alles er nog eens bovenop. Da's niet best... Sterkte hoor!
He meiden, Daar ben ik weer. Ik kom alleen even om alles te lezen en te uppen, want ik moet zo gaan werken. Vanavond kletsen we wel weer haha.... X