Net niet in aanmerking komen voor de Voedselbank

Discussie in 'De lounge' gestart door Robynn, 21 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    #21 Robynn, 21 nov 2015
    Laatst bewerkt: 21 nov 2015
    Dit was dus ook mijn eerste gedachte.. en ik bedoel, je wil toch bereikbaar zijn voor je kinderen mochten ze ziek worden op school oid.. dan ga je toch niet de hele dag je mail lopen checken thuis..

we hebben trouwens het laagste van het laagste..
    we zitten met financiële nasleep van onze verhuizing..
    die we maar niet te boven komen... ik ben eigenlijk op zoek naar een soort fonds
    die een 1-malige gift kan geven, zodat we eruit zijn, en weer op eigen houtje verder kunnen.. maar bestaat zoiets überhaupt?

Het liefst zou ik gewoon boodschappen voor een paar maanden krijgen..
    Dan is de ergste druk eraf... maarja... daar komen we dus niet voor in aanmerking.. :(

2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.883
    465
    83
    Basis telefoon abonnement en tv wordt geen luxe genoemd hoor. Alleen de duurdere uitgebreide abonnementen. Ook is een vaste lijn en een mobiel nr niet nodig. Dan is het wel luxe. Is de aanvraag afgewezen door de voedselbank zelf?

3. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.883
    465
    83
    Maar dan heb je toch meer uitgegeven dan mogelijk was. Dus eigenlijk je eigen schuld. Toch? Een verhuizing kost geld. Denk dat er heel veel mensen zijn die wel een 1 malige gift zouden willen. Ms eens aankloppen bij algemeen maatschappelijk werk. Zij kunnen je helpen met de administratie op orden te brengen, en kijken op welke toeslagen/ontheffingen je mogelijk nog recht hebt.

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.887
    9.395
    113
    Gelderland
    Zou je niet bij de gemeente aan kunnen kloppen?

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Maatschappelijk werk aanvragen die kunnen je helpen met een bijzondere bijstand aanvragen bij de gemeente wie weet willen ze helpen.,. Of de kerk?

6. Islah

Islah Niet meer actief

Maar bij de voedselbank is het wel zo (tenminste dat heb ik gehoord, ik heb nooit zelf bij de voedselbank gelopen) dat je het moet zien als een aanvulling op je boodschappen, niet als compleet boodschappenpakket. Je moet er wel altijd e.e.a bij kopen. Bv. de ene week krijg je een groot groentenpakket en vlees, maar zul je zelf dus iets als een zak rijst moeten kopen. Of een heel scala aan broodbeleg maar brood zit er dan niet bij enz. Misschien verschilt dit ook wel per stad.

7. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    De verhuizing zelf was gedekt, de dubbele rekeningen die daarna kwamen niet..
    Je krijgt dit niet vergoed door de gemeente, omdat het je eigen keus was te verhuizen.
    Misschien dat het een beter beeld schept.. Ik verhuis nooit..woonde meer dan 14 jaar in ons vorige huis ..
    Dat was het eerste huis, vanuit het ouderlijk huis..
    Dus dit is iets wat ik niet wist. Het ging allemaal heel snel.
    Binnen een week na de bevalling kregen we het huis aangeboden en waren we al aan het inpakken..etc..
    Dat we deze kans aan hebben gepakt, is omdat we onze kinderen een betere buurt en toekomst wilden bieden..
    Een betere buurt is in ieder geval gelukt.. nu de rest nog..

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Krijgen jij of man geen 13e maand oid? Zodat je daarmee wat ruimte kan creëren of voorschot van vakantiegeld vragen. Ik kan me voorstellen dat het erg lastig is en stress oplevert. Ik denk dat je op deze manier achter de feiten blijft aanlopen en straks misschien wel gaten met gaten opvullen en dan zijn jullie verder. Wellicht kan de gemeente helpen?

9. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Mocht je wat oudere kinderen hebben die bijvoorbeeld naar zwemles moeten, kan stichting leergeld misschien iets voor jullie betekenen.
    En anders via de gemeente vragen wat zij voor jullie kan doen.
    Kan zijn dat er een maadschappelijk werkster ofzo is die kan mee kijken en denken met jullie

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.277
    6.191
    113
    Geen familie die af en toe boodschappen voor je kan doen?

Maar wat voor dubbele rekeningen bedoel je dan? En is er niet zelf uit te komen door een betalingsregeling te treffen?

Sterkte met de situatie!

11. veense

veense Niet meer actief

Een mobiel is geen basisartikel, en dus gewoon onnodig. Heb je dus ook geen hoesje voor nodig...

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.274
    10.990
    113
    Met een simpel toestelletje en een sim only abonnement. Emg je tegenwoordig goedkoper uit dan met een vaste lijn. Plus dat het tegenwoordig wel gewoon verwacht wordt dat je altijd bereikbaar bent of kan bellen als het bv onderweg tegenzit. Ik denk dus dat een mobiel veij onmisbaar is geworden... Wij hebben juist de vaste lijn de deur uit gedaan. Net als de tv trouwens. Dat is in deze tijd een logischer keus dan geen internet of geen mobiel.

13. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    pff het klinkt heel heftig als je door een verhuizing zo krap bij kas zit. Is het huis dan niet te duur waar je heen bent gegaan? En gaat het wel goed als al jullie rekeningen betaald zijn of heb je het dan nog heel krap?
    Sterkte!

14. veense

veense Niet meer actief

Ik weet waar ik het over heb hoor, heb geen mobiel, nog nooit gemist, en wil er geen een ook. Wat andere verwachten is jammer, als ze me nodig hebben kunnen ze me thuis bellen op de momenten dat ik thuis ben.
    Vaste telefoonlijn wel, maar ook die wordt nauwelijks gebruikt.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.274
    10.990
    113
    Hier ben ik het niet mee eens. Ligt misschien ook wel aan hoe je je leven inricht en wat voor verplichtingen je hebt. Maar een simpel voorbeeld, ik kan toch moeilijk verwachten dat de gastouder eindeloos bij mijn werk in de wacht gaat hangen om doorverbonden te worden met mijn pieper als er iets met een van de kinderen is, of zelfs spoorzoekertje moet gaan spelen omdat ik nogal eens van afdeling wissel (en in het slechtste geval ineens ergens anders sta ivm zieken). Of stel dat je werkzoekend bent, dan moet je niet alleen na zessen thuis bereikbaar zijn, dat wordt m niet voor bv potentiële werkgevers of uitzendbureaus. Mijn man heeft een bijbaan waarin hij alleen via de app opdrachten kan aannemen. En zo zijn er meer situaties. Mijn opa en oma gebruiken hun mobiel ook zelden ja. Maar voor de doorsnee twintiger en dertiger is geen mobiel niet echt een optie.

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zag het al een paar keer voorbij komen en zou je ook willen aanraden om eens contact te leggen met maatschappelijk werk. Zij weten zo veel manieren om je te kunnen helpen. Ik werk zelf als vrijwillig budgetcoach bij maatschappelijk werk en kom momenteel o.a. bij een mevrouw zonder schulden, maar die ook maar net de eindjes aan elkaar kan knopen. Zij wist ook niet dat zij hier terecht kon, maar is nu zo blij met de hulp die ze krijgt.

17. veense

veense Niet meer actief

Het is maar net hoe je je laat leven door anderen...
    Ik (39) werk niet, heb 2 kinderen van 9 jaar en 6 maanden.
    Thuis is er dus bijna altijd iemand te bereiken.
    Man (49) heeft een eigen zaak (ZZP'er) en runt die zonder mobiel. Toch heeft hij genoeg klanten om een goed inkomen te verwerven.

Tja, en soms kunnen dingen niet zonder smartphone (H&M member worden, appen) maar dat weegt niet op tegen de voordelen van mobielloos leven.
    Schoonvader van 87 heeft en gebruikt trouwens wel een simpele mobiel ;)

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Maar ben je dan ook altijd thuis?? Stel er gebeurt wat op school met de oudste? Ben je dan gelijk te bereiken als je met spoed naar school moet komen?

hier Is onlangs een kindje onwel geworden en deze ouders hadden alleen een thuis nummer op gegeven. Kindje is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht samen met de directeur. Pas na 2 uur was de moeder thuis gekomen van het wandelen en boodschappen doen en kon ze naar het ziekenhuis komen.

Ik zou het mezelf nooit vergeven dat ik niet gelijk naar mijn kind toe kan als er iets Is.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Sms'en kan toch ook gewoon, een smartphone is echt geen noodzaak.

20. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    ja we kunnen gelukkig alle rekeningen nog wel betalen.
    er moet niet nu ineens nog onverwacht een grote rekening vandaan komen, want dan zijn we f*cked..
    maar we houden dus niet genoeg over om van te leven. (om niet teveel in details te gaan: er is nog geen 20 euro per week voor 5 personen)
    door de verhuizing hebben we dubbele rekeningen gekregen
    die steeds maar weer achteraan sluiten, of aanmaningskosten bij opkomen.
    we hebben dus tig betalingsregelingen lopen.. dus dit is even een heel erg rot periode..
    we zullen er zo na een half jaar tot een jaar weer vanaf zijn..
    Beetje positief gedacht..
    Daarom zou de voedselbank een oplossing zijn..

Deel Deze Pagina