Wij hopen ook snel te verhuizen, wel van koop naar koop, en hiermee had ik ook nog geen rekening gehouden. Wat me wel opvalt is dat ts waarschijnlijk al niet in een gezonde situatie zat, anders zou ze spaar geld gehad hebben voor de rekeningen en de ergste klappen kunnen opvangen. Alleen is dit als mosterd.... Ts, heel veel sterkte!
Tja, ik weet helaas wat het is om op die grens te leven maar heb er nooit hulp voor aangevraagd. De reden: ik had oa een auto voor de deur staan en vond dat, in mijn geval, een luxe. Alles was ook met de fiets/ov bereikbaar. Ik had toen echter nog geen kinderen. De auto heb ik aangeschaft ivm woon-werk verkeer (ov was 2uur reizen, auto 25min) maar was intussen van baan veranderd. Gelukkig ben ik financieel redelijk handig. Ik heb daarmee al meerdere mensen in mijn vriendenkring de juiste richting op kunnen sturen. Ik vind het niet relevant hoe iemand aan een schuld is gekomen omdat dat het verleden is. Als iemand zich duidelijk probeert te beteren en er alles aan doet om de situatie beter ipv slechter te maken, heeft diegene bij mij het voordeel van de twijfel. Dingen als voedselbank etc zie ik als laatste uitvlucht, maar ik snap ook heel goed dat je in een dergelijke situatie zo wanhopig wordt dat je er gebruik van wilt maken. Ts, heb je de scoupy app al? Dan krijg je van producten geld terug. Zitten leuke dingen tussen. Actiecodes, korting en geld terug acties op Kortingisleuk.nl staan ook veel dingen op
Jij gaat ook pas midden in de nacht slapen Miepje77? Volgens mij lees jij het stukje van Antares verkeerd. Er wordt hier helemaal niet geklaagd dat ze om 6 uur op moet staan. Dat doet ze namelijk al. Ze zegt dat ze het vertikt om tot 1 uur te werken, omdat ze al om 6 uur opstaat. Kom op, 4 uur slapen (al je dat dan al haalt) is toch onverantwoord?
Robynn zou je mij een berichtje willen sturen. Misschien kan ik evt wat voor je betekenen als je op korte afstand woont
Niet iedereen heeft spaargeld.. Wij redden het net elke maand en houden (momenteel) echt niets over om te sparen. Alleen zou ik dan dus ook nu niet gaan verhuizen. Daar heb je idd. wel een potje voor nodig.
Als het moet dan moet het. Ik heb zelf op mijn 18e een baan aangenomen waarbij ik 5x per week vanaf smiddags 1630 uur tot 01:00 moest werken, terwijl ik elke ochtend rond 5 a 6 uur moest opstaan voor mijn paar maandjes oude tweeling. Ik was 01:30 thuis, lag 02:00 op bed. Dus dat was ook 3 a 4 uur per nacht, als ik al geluk had. Ja je bent verrot. Ja je wilt naar bed. Maar je wilt ook niet uit je huis gezet worden en blijven eten dus pak je flink door en doe je overdag dutjes als de kinderen ook slapen zodat je het volhoudt en ondertussen hoop je op betere tijden. (En ja daardoor is mijn slaapritme nu nog steeds compleet van slag, ik kan nu niet langer dan 4 uur per nacht slapen, als ik 22:00 ga slapen ben ik om 02:00 klaarwakker. Maar toch ben ik zeer trots op mezelf dat ik dit een paar jaar lang heb volgehouden)
TS: ik zou echt eens beginnen met goed te gaan kijken naar waar je je geld aan uit geeft. in een ander topic lees ik dat je grof vuil op laat halen tegen betaling omdat je er niet meer tegen kan dat het voor je deur ligt. in het toeslagen topic zeg je dat je amper tot niks te eten hebt omdat de toeslagen niet binnen zijn. nou sorry, maar als ik geen of amper geld heb dan is het ophalen van grof vuil wel het laatste waar ik mn geld aan uit zou geven. dan liggen je priroriteiten echt bij de verkeerde dingen. jammer van die rotzooi voor je deur, zorg dan eerst maar dat je kinderen eten hebben...
Ik denk dat TS niet blij is met hoe dit topic gaat, immers kritiek is niet leuk, Daarnaast heb ik een pb van haar gehad, met een zielig verhaal, prima ik heb om meer info gevraagd om te kijken hoe of wat, heb er wel wat ervaring mee. maar helaas daar komt geen reactie meer op. Daaraast heb ik ondertussen ook haar berichten geschiedenis gelezen, en denk hmm oke. ik heb tijdens de wsnp 2 keer verhuisd en heb dat prima kunnen doen, qua kosten is het gewoon goed op tijd alles doorgeven, zorgen dat de overlap niet te lang is (bij ons was dat 2 keer 2 weken ivm dubbele kosten laag houden) zelfs wat kleine klusjes gedaan als je een beetje vindingrijk bent, Ik heb tips genoeg maar krijg nergens reactie op als ik directe vragen stel, en het valt me op dat ze dat bij andere directe vragen ook niet doet.
Dat blijkt maar weer Ik bedoel het ook niet als commentaar op ts, ik realiseer me dat veel mensen geen spaargeld hebben, dat houdt voor mij wel in dat de financiele situatie niet 'gezond' is. Gezond is voor mij, dat je het een paar maanden kan uithouden zonder inkomsten. Zonder potje, kun je ook geen tegenslagen incasseren, ook dat blijkt weer... helaas!
je kan zien wanneer iemand online is geweest en dat is ze allang vanmorgen, ze reageerde ook op een ander topic, dus denk niet dat dat het is, maar we wachten af. Ik heb ondertussen al veel mensen op weg geholpen waarbij ik juist veel begrip heb voor de meeste gevallen, maar je moet wel eerlijk zijn. en dan zijn er best veel opties om verder te komen, maar je moet wel willen.