Dag dames, binnekort is het Pasen en ik ben nog maar net zwanger en ik zou dus graag nog even zwijgen over het feit dat ik zwanger ben. Maar bekijk even de menu: - Tartaar van wilde zeebaars, krokant gebakken St. Jakobsnootje, slaatje van rode biet, creme van mierikswortel - Zeewolffilet, zalf van knolselder, gebakken beukenzwam, kaviaar - Dorade royal geconfijte aubergine, saus van saffraan en schuim van wakamee - Lamskroontjes uit Lancaster, Peerse asperges, krachtige saus van dragon - Dessert pallet Fleurie Wat mag ik hiervan eten? en hoe kan ik zorgen dat ze het niet door hebben dat ik zwanger ben? Alvast bedankt!
Tartaar impliceert dat het rauwe vis is, dit wordt afgeraden Wat een desser Fleurie is weet ik niet maar de rest kun je gewoon eten. Je kunt bij bij de tartaar gewoon zeggen dat je het niet lekker vindt.... wel erg veel vis zeg... Als de zeebaars bewerkt is, kun je alles eten. Zelf eet ik wel rauwe vis maar alleen als ik weet dat het heel vers is.
Wat een lekker menu! Maar volgens mij mag je alles, rauwe vis is geen probleem hoor. Je mag geen rood vlees en geen gerookte vis uit een pakje, volgens mij staat dat er nergens bij Rauwe vis, haring..... is goed. Maar rauwe vis moet dagvers zijn, maar dat is altijd zo niet alleen als je zwanger bent
Haring is niet rauw, is gezouten of gezuurd... En het wordt wel degelijk afgeraden om rauwe vis te nuttigen (misschien goedmvoor jezelf om ook eens opmdemonderstaande link te kijken ) Eten en drinken tijdens de zwangerschap | Voedingscentrum
Oja je hebt gelijk mbt de haring, hij is gekaakt. Ik heb je link gezien, maar weet je ook waarom rauwe vis wordt afgeraden ...... Geen kritiek hoor, maar je moet ook niet te spastisch doen over het eten... Maar @ts doe waar je je goed bij voelt
http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/266259-mag-rauwe-vis.html Om de discussie even te versnellen
Ik was tijdens mijn zwangerschap een hele grote zeikers over eten! ik zou praktisch dit hele menu overslaan.. waarschijnlijk zou ik net doen alsof ik hondsberoerd was.. of gewoon niet gaan.. of aan het begin vertellen dat we een nieuwtje hebben
Helemaal eens maar ik denk het voedingscentrum volgen niet een heel slecht idee is. Rauwe vis kan net zoals alle andere rauwe producten gemakkelijker besmet zijn met bacteriën. Voorzorg dus. Kaken heeft trouwens niet met het bereiden van de haring te maken maar met het schoonmaken. Kaken is het verwijderen van de organen e.d..
+ 1 zal het eerste gerecht niet nemen, de vis is rauw als het tartaar is en dat is geen slim idee, als je heeeeeeel zeker weet dat die vis echt vers is kan het minder kwaad maar aangezien je dat niet weet beter niet doen dus verder de zeewolf en dorade moeten wel goed gaar zijn net zoals de lams dessert weet je helaas niet wat je krijgt maar pas op met rauwe ei
Oke, wat natuurlijk heel practisch is om gewoon het restaurant even te bellen, de situatie uitleggen en dan krijg je altijd iets wat je mag (gelukkig hebben ze wel vaker met dit bijltje gehakt) Ik had het laatst ook, mn schoonpa wilde dat we van het menu wat kozen; uhm... entrecote of tonijn ... ik ben even naar de keuken gelopen en het even uitgelegd, ze hebben het duurdere en andere eten zelfs niet op de nota gezet
In beide gevallen had je je de moeite (en die van de keuken) kunnen besparen.. dat kun je gewoon beide eten, alleen niet erg roze (gewoon zeggen dat je last van je darmen hebt en daarom graag medium-weldone)
En dat lams??? dat is toch rood vlees niet? Mag dat wel? Het is wel een goed restaurant en leuk is wel, mijn schoonzusje is zwanger en die gaat het dan vertellen... wil haar moment natuurlijk niet verpesten door te zeggen: haha en ik ook . Dus kan misschien kijken naar wat zij laat liggen .
rood vlees mag niet dus het lamsvlees moet zoals cygnet al zei medium well done zijn. De tip van Dotje om van te voren even met het restaurant te bellen, of even bij de maitre langs te lopen voor jullie beginnen is een heel goede. Ik heb ook wel eens gehad dat ik het nog wilde vertellen en dan maken ze het zodanig klaar dat je het mag eten, en instrueren ze de ober dat hij niet de tafel rondschreeuwt: "En wie was er hier zwanger want ik heb een stukje medium gebakken vlees" Het is bij mij toen nooit iemand opgevallen, zelfs niet bij de japanner die het dus aan tafel klaarmaakte. Hij was heel subtiel door mijn vis en vlees er gewoon steeds als eerste op te leggen en dan een beetje geintjes te gaan maken en een beetje een show te maken met snijden, leidde iereen af.
Toch weet niet ieder restaurant wat mag en niet mag. Ben een keer in het Amstel hotel gaan eten (niet het eerste het beste restaurant dus), en heb doorgegeven dat ik zwanger was en dus geen rauw vlees e.d. wilde eten. Kreeg ik toch een behoorlijk rood stukje rund op mijn bord, met een plak lever erop. Tja, dat kwam niet overeen met mijn ideeën over wat wel en niet kan tijdens de zwangerschap. Ik stuurde het dus terug naar de keuken, jongens ik ben zwanger, dit kan zo niet. Kreeg ik een nieuw, doorbakken stukje rund, met nog steeds een plak lever erop. Bel ze dus van tevoren en wees expliciet met wat je wel en niet wilt eten. Of bestel iets 'well done' en laat het dessert voor wat het is.
Ja, je kan natuurlijk het restaurant wel bellen, maar als ze iets anders krijgt dan de rest, weet ook iedereen meteen dat er iets aan de hand is.
Happy camper ben jij zeg Lees ff je eigen link van t voedingscentrum over tonijn, en no offence maar entre cote well-done is niet echt mijn smaak
Je hebt gelijk... het staat er inderdaad... jammer... ze worden wel heel streng. Nog niet zo heel lang geleden stond er dat je er niet teveel van moest eten. Ik zie ook dat de salami en de rauwe ham er nu tussen staat. Ik denk dat ze een beetje gek werden van alle vragen. Well done vind ik zelf ook niet zo nodig maar goed.... volgens mij bedoelen we hetzelfde.