Help!! 2x een eisprong in 1 cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door karin1981, 14 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,
    Ik zit met een vraagje :
    Ik had op 30 juli een positieve ovulatietest (dit klopte ook met een cyclus van 28 dagen)

4 augustus naar gyno geweest ivm een cyste in rechtereierstok. Ze vertelde me dat ik inderdaad net mijn eisprong had gehad en dat hierdoor de cyste werd veroorzaakt (dit is voor ons een bekend verhaal, loop al ruim een jaar bij gyno voor deze klachten)

7 en 8 augustus had ik een raar gevoel en toch maar een ovulatietest gedaan............weer positief!!!!!!!

11 augustus terug naar gyno voor controle...de cyste is kleiner geworden maar... waar ze zich meer over verbaasde...........ik had alweer een eisprong gehad!!!!
    Ze begrijpt het zelf niet en nu wordt de hulp van een fertility arts ingeroepen.

Wie heeft er nog meer een 2de eisprong gehad in een cyclus? Hoe "kan" dit? en wat kunnen we ermee?

Ter verduidelijking: ik ben niet extra vruchtbaar...we moeten waarschijnlijk zelfs de mmm omdat ik rechts alleen maar cystes maak en links meer opgedroogde eitjes(die wel springen??maar waarschijnlijk kunnen we daar niet zwanger van raken) zitten dan normale eitjes.

De gyno is het spoor kwijt en wij natuurlijk helemaal.:(:(
    oh ja en ik ben ook al 3 dgn over tijd(zie banner die klopt), maar echt niet zwanger:(
    Wie o wie heeft antwoorden?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Twee aparte eisprongen in één cyclus kan medisch gezien echt niet. Wel een dubbele op één moment.

Ovulatietesten kunnen reageren op een cyste of als je PCOS hebt. Je hormonen zijn zo in de war, waardoor een ovulatietest vaker/altijd positief kan zijn of juist alleen maar negatief blijft.

3. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Karin geeft toch aan dat de gyno ook heeft gezien dat ze er twee heeft gehad in 1 cyclus. Het was dus niet een "verkeerde'" ovulatietest.

Ik heb zelf ook nog nooit van de mogelijkheid gehoord. Ik hoop dat de gyno er uiteindelijk achter komt. Ben je niet tussendoor ongesteld geweest (heel weinig zodat je het niet herkend hebt als zodanig)? Dat het de ene maand een late eisprong was en de volgende maand een vroegere?

Succes!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ze geeft aan dat ze twee keer een positieve ovulatietest had en dat de gyn het spoor ook bijster is.

Twee aparte eisprongen in één cyclus kan echt niet. Als het wel had gekund, dan had de gyn dit aangegeven en was er nu niet zoveel onduidelijkheid geweest.;) Dus er moet een andere reden zijn: twee aparte cyclussen, toch geen eisprong, verstoorde hormoonwaardes, of iets anders.

De gyn had het beste bloed kunnen laten prikken om de progesteron-waarde te bepalen. Dit moet 5-7 dagen na de vermeende eisprong. Aan de hand van die waarde was er duidelijkheid geweest over het wel of niet hebben van een eisprong. Je progesteronwaarde moet dan minimaal 20-30 zijn.

5. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Thanx voor het meedenken meiden!!!!!!!!!!

Vandaag is de term : Medisch wonder op mijn voorhoofd geplakt...Alle echo's en filmpjes zijn 100x bestudeerd door fertility artsen en gyno's en 2 verschillende ziekenhuizen, waaronder EMC...Ik heb echt 2 eisprongen gehad binnen één week tijd..Uiteraard zijn we niet zwanger..

We zijn begonnen met follikelmetingen zodat mijn eisprong in de gaten gehouden kan worden. Vandaag 1 follikel te zien van 8.9mm..hij/zij/het (hihihi) had al op 11 of 12 mm moeten zitten want heb vrijdag mijn eisprong (volgens de statistieken).

We wachten het dus weer af!!! Wel heel erg bedankt voor jullie steun. Ik word niet altijd geloofd in dit verhaal omdat het MEDISCH ONMOGELIJK IS...dat weten wij nu ook wel, maar het is 4 dubbel bevestigd dat het praktisch gezien wel gebeurt is.
    Fijn dat jullie met me meedenken. Geeft toch het gevoel dat wij niet helemaal alleen zijn in deze onduidelijke periode!!!

6. tulip

tulip Niet meer actief

nou heftig zeg!!! Zeker omdat de artsen ook niet weten hoe en wat. Hopelijk zijn ze er snel achter hoe dat kan en hoe je toch zwanger kan worden.

suc6

7. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Sorry dat ik even inbreek maar ik zag dit onderwerp en sinds kort weten we dat mijn zusje dit ook heeft. Mijn zusje is ook zo'n wonder want die heeft ook 2 eisprongen in 1 cyclus. En omdat de gyn haar ook niet veel kunnen vertellen was ik er benieuwd na of jij er meer van wist, maar voor jou en je gyn is het ook net zo raadsel als bij haar en de gyn.......

8. Delta

Delta Niet meer actief

jeetje haha.. maar goed, begrijp ik het goed dat je eigenlijk ondanks 2 eisprongen in 1 cyclus hebt minder kans hebt om zwanger te raken??

9. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Daar hebben ze tegen me zusje niks over gezegd en tegen karin dus schijnbaar wel?, dus dat durf ik niet te zeggen.

10. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    @evaa en Shania Naomi : wij hebben een mindere kans op vruchtbaarheid omdat ik rechts alleen maar cystes aanmaak en geen eisprong heb. En mijn linker eierstok te weinig en soort van ingedroogde follikels aanmaakt maar wel een eisprong heeft...Geen idee of 2 eisprongen meer kans op vruchtbaarheid geeft...Dat zijn ze nu aan het uitzoeken, waardoor ik me 3x in de week mag melden bij de gyno...ze snappen er nl niks van en ik nog minder hihii :)

Deel Deze Pagina