Morgen stoppen met de pil, spannend!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DitBenIk, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Hoi allemaal!
    Morgen slik ik mijn laatste pil en ik vind het zo spannend! Heel raar eigenlijk want ik wil eerst nog een paar maanden ontpillen en kijken hoe mijn cyclus is. Toch is dit al een hele grote stap, ik voel me net weer een klein meisje die morgen jarig is haha!

Heeft er iemand nog tips voor me, wat ik moet doen of waar ik op moet letten tijdens deze periode? Het is namelijk allemaal nieuw voor me :)

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wat spannend he! Weer een stap in volwassenenland voelde het voor mij. Net zoals beginnen met rijles :D
    Ben je al gestart met foliumzuur? En je kan je temperatuur in de gaten houden. Zo krijg je een beetje inzicht in je cyclus en eisprong. Veel succes!

3. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Bedankt voor je reactie Ikapika! Nee ik ben nog niet begonnen met foliumzuur. Donderdag ben ik vrij, dan ga ik even het dorp in om ze te halen. Is er een bepaald merk wat goed is?

En inderdaad voelt het precies zoals je zegt: weer een stap verder in volwassenenland haha!

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik slik Compleet Mama van Davitamon, een zwangerschaps multivitamine. Daar zit vanalles in wat je nodig hebt.
    Maar je kan ook gewoon een eigen merk potje foliumzuur nemen, die zijn vaak ook erg voordelig en ook goed.

Ik ben gaan tempen en kreeg snel door wanneer mijn ei was. Ik was ook in de tweede ronde zwanger, maar helaas liep het niet goed af. Gelukkig gaat het vaker goed dan fout.

5. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Hi, ik ben ook pas gestopt met het slikken van de pil en wij willen ook vanaf maart pas beginnen. Wij hebben condooms gekocht voor de tijd ervoor. Nou hebben wijn nog een paar keer sex gehad omdat ik dacht dat je eisprong rond dag 14 is. Ik dacht letterlijk dag 12,13,14,15,16 ong. Had ik op dg 8 een positieve ovulatie test in m'n handen ;). Dus toen was er ineens een een kans dat ik zwanger was... Beetje naïef dus.
    Dus tip: ovulatietesten en condooms meteen vanaf begin als je pas over een paar maanden voor t echie gaat ;)
    Succes:)

6. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Spannend zeg! Ik vind het echt een leuke tijd! Mijn lichaam reageerde echt op het stoppen met de pil. Ik kreeg overal puistjes terwijl ik daar nooit last van heb (gehad). Na zes maanden waren de puistjes verdwenen en de maand erna was het raak!

Foliumzuur is idd belangrijk! Ze zeggen dat je die 4 weken van te voren moet slikken voordat je zwanger wil worden. Maar het is niet duur, dus ik zou er maar gelijk mee beginnen. Kan nooit kwaad :p Succes meid het leven krijgt weer even een andere wending of hoe ze dat ook noemen :)

7. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier ook net gestopt met anticonceptie :D wij gaan er gelijk voor, hebben we bij de eerste ook gedaan :) Idd starten met foliumzuur (bij de Hema is het niet zo duur (merk maakt niets uit hiervoor!). Succes en have fun!

8. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Dames, bedankt voor jullie reacties! Ik vind het erg leuk om te lezen hoe het bij jullie ging, wat jullie gebruikte voor vitamines enzo. Ik heb vrijdag pas tijd om naar de stad te gaan om het foliumzuur te halen.

Wij gaan er over een paar maanden pas voor. Mijn vriend vind het geloof ik allemaal nog een beetje eng hahaha! Hij vind het allemaal prima en hij wil ook heel graag, alleen vind hij het belangrijk om stapje voor stapje te gaan.

Ik moet me wel nog eventjes inlezen hoe het werkt met de cyclus, hoe je kunt tellen wanneer je de eisprong hebt en hoe ik mijn nod kan berekenen enz. Daarom ook wel fijn dat we nog een tijdje alleen maar "oefenen" :).

Maar in ieder geval bedankt voor alle tips!

Deel Deze Pagina