Ik heb een vraag: zijn er ook meiden die zwanger zijn of willen worden en die Colitis of Proctitis Ulcerosa hebben? Wat is jullie ervaring hier mee? Worden de klachten erger of blijft het stabiel?
Geen idee wat het is, dus nee,heb het niet en kan je helaas dus ook niet verder helpen....Wil je iig suc6 wensen!
geen ervaring mee maar ik vondt wel dit op internet. Zwangerschap In het algemeen hebben vrouwen met IBD net zo veel kans op een normale zwangerschap als vrouwen zonder IBD. Het beloop van de ziekte tijdens een zwangerschap is soms beter, soms slechter. maar meestal gelijk aan het beloop zonder zwangerschap. De meeste medicijnen kunnen zonder problemen worden gebruikt. Bij twijfel is het echter aan te raden met uw behandelend arts te overleggen. De begeleiding van de zwangerschap. waarbij vooral zal worden gelet op de groei van het kind, wordt meestal gedaan door een vrouwenarts. http://nl.wikipedia.org/wiki/Colitis_ulcerosa succes
Hoi Jootje, Hoe het met de zwangerschap zit weet ik niet, weet wel aardig veel over de ziekte omdat mijn vriend het heeft. Er is wel een handige site waar je op kunt kijken: www.crohn-colitis.nl Succes gewenst! Gr. Miranda
Een vriendin van mij heeft 'colitus' 'en 3 kinderen! Alles altijd prima verlopen en voelde zich zelfs tijdens de zwangerschappen beter dan voorheen.
Mijn zus heeft Colitis. Het openbaarde zich bij haar tijdens en vooral na haar tweede zwangerschap. Bij de derde zwangerschap heeft ze wel wat meer last gehad, is ze vroeger gestopt met werken, maar uiteindelijk viel het heel erg mee. succes!