Net ongi geworden...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissyZuilen, 12 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Zoals jullie misschien al hebben gelezen, heb ik zondagavond mijn laatste pil genomen en erna ben ik gestopt met de pil. Dat was na me 4e pil vd strip. Daarom mocht ik ook gelijk stoppen vd huisarts.
    Nu ben ik net ongi geworden.. Maar dan heb je toch nog helemaal geen eisprong gehad? Die had ik pas maandag moeten krijgen, dus had vanaf morgen kunnen klussen voor t echie..
    Moet ik nu mijn cyclus opnieuw berekenen vanaf vandaag, omdat ik dus ongi ben geworden?
    Of ben ik wel nog steeds vanaf morgen vruchtbaar voor mijn eisprong?
    Ik heb namelijk geen flauw idee hoe dat zit..
    Ben ik nu ongi door het stoppen met de pil? Dan is t toch een pilbloeding zeg maar.. En toch niet door eisprong ongi?
     
  2. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Als je vandaag ongi bent geworden is dit cyclusdag nummer 1.
     
  3. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Lastig te bepalen. Het kan nog een onttrekkingsbloeding zijn na je pilgebruik. Het verstandigst is om te wachten tot dat je na deze mesntruatie nog een keer ongesteld wordt. Maar ja, geduld is voor vrouwen met een kinderwens niet echt een schone zaak...
     
  4. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ook als het dus een ongi is door het stoppen met de pil? Want heb nog geen eisprong gevoeld? Maar die komt dus dan zeker nog niet.. Omdat dit dus dag 1 word van me cyclus?
     
  5. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ja je cyclus start vanaf vandaag. Je hebt na het stoppen van je pil tot nu nog geen eisprong gehad.
    Het zal nu afwachten zijn of je lichaam zijn werk weer gaat doen en je normale cyclus weer op gang zal komen. Dit kan direct na de pil, maar het kan ook meer dan en half jaar duren.
    Je weet het meeste als je wacht op je volgende ongi om te weten te komen hoelang je eigen cyclus is. Maar je hoeft er zeker niet op te wachten om te beginnen met zwanger worden. Het is alleen nu niet te voorspellen wat je vruchtbare dagen zijn.
    Mijn advies is dus om om de dag te gaan klussen zodat je je eisprong niet mist en goed te letten op steekjes links/rechts in je lies over een dag of 14. Wat kan duiden op een eisprong. verder je cervixslijm in de gaten houden of het ook waterig of als eiwit eruit ziet, want dan heb je w.s. je vruchtbare dagen.
     
  6. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoe merk ik dan aan mijn cervixslijm wanneer ik vruchtbaar ben?
     
  7. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Wanneer je cervixslijm eruit ziet als rauw eiwit en je er draden van kunt trekken ben je vruchtbaar.

    Je neemt wat van je slijm uit je vagina, het liefst rond je baarmoedermond, tussen twee vingers en kijkt dan of je er draden van kunt trekken. Alsof je lijm tussen je vingers hebt. Je ziet dan dradjes. Soms kun je je vingers we 3 cm uit elkaar houden en blijven de draden bestaan.

    Soms zie je dit vruchtbare slijm ook wel bij het afvegen op het toiletpapiertje en hoef je dus geen slijm uit je vagina te nemen.
     
  8. superangel

    superangel Actief lid

    26 jun 2007
    249
    1
    0
    Hoihoi,

    Ik had na de ongesteldheid een paar dagen geen slijm, toen dikker geelachtig slijm en een paar dagen later witachtig slijm, waar ik ook 'draden van kon trekken' en daarna 1 dag helder slijm. Daarna vanaf dinsdag (de dag dat ik denk dat ik mijn eisprong heb gehad) helemaal NIETS meer t.n.t.

    Succes ermee!

    Groetjes Sandra
     
  9. Heleena

    Heleena Niet meer actief

    ik wil je niet ontmoedigen maar hou er wel rekening mee dat het niet zeker is dat je je eisprong voelt, dit is bij iedereen verschillend. Zelf voel ik het wel maar ik heb hier ook al van genoeg meiden gezien dat ze er nix van voelen. Net zo als Maranka zegt kan je dan steekjes in je lies voelen.

    Succes voor iedereen met zwanger worden. :D

    Groetjes Neera
     
  10. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Duurt deze ongesteldheid even lang als mijn "normale" ongesteldheid met de pil? Want als ik de pil slikte, nam ik op woensdagavond de laatste en dan werd ik op maandag opgesteld.
    Nu nam ik dus om te stoppen voor een zwangerschap op zondagavond de laatste en werd dus gisterochtend ongesteld. Sneller dan normaal.. Duurt dan de ongesteldheid ook korter?
     
  11. Heleena

    Heleena Niet meer actief

    Bij mij duurt het korter.
    Normaal nam ik op zondag de laatste pil, kreeg ik op donderdag flinke krampen en kwamen op vrijdag de :evil: :evil: . Dit duurde dan tot maandag en op dinsdag had ik dan nog een paar druppels.
    Nu ik van de pil af ben heb ik bijna geen krampen en ben ik ook maar 2 dagen echt ongi. Maar er zijn er ook genoeg die er zonder pil meer last van hebben. Het enigste wat je nu kunt doen is afwachten hoe je lichaam reageert zonder pil. Dit is echt bij iedereen verschillend. En houd er ook rekening mee dat het langer kan duren voordat je na deze "pilbloeding" weer ongi wordt, dit duurde bij mij 52 dagen. Veel succes.
    Groetjes Neera
     

Deel Deze Pagina