detachering re-intergratie

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door honeyy, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hoi!

Juni 2010 heb ik een infarct gehad. Sept 2012 zijn we tot conclusie gekomen dat ik niet in dit werk werkzaam kan blijven. We zijn gaan reintetgrerenn in spoor 2. 1 dec. Ben ik ergens anders begonnen met 6 weken stage. Deze verliep de 14e. 1 febr. Gaat mijn nieuwe contract in. Maar hoe nu deze 2 weken?? Hoe word de vergoeding berekent? Ik werk deze 2 weken maar 5 uur en stond bij oude werkgever 18 uut op papier. Ik zat te denken om mijn loon te delen door aantal uur op contract en dat per uur als vergoeding te geven.

10 jan. Ben ik bij door arbo volledig beter gemeld.

Groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Honeyy,

Je wilt weten hoe de “vergoeding” wordt berekend voor de 2 weken tussen je stage en de ingangsdatum van je nieuwe contract.

Het is mij niet duidelijk wat je met vergoeding bedoelt.
    Je werkt in die 2 weken nog 5 uur geef je aan.
    Aan wie moet je dat dan doorgeven?
    En waarom moet je dat doorgeven?

Kun je bovenstaande vragen beantwoorden en wat duidelijker aangeven wat je van mij wilt weten?

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Hoi!

Ik heb een nieuwe werkgever ivm spoor 2, mijn oude werkgever wilt nu dus een vergoeding van nieuwe werkgever..

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Honeyy,

Zolang je nog in dienst bent van je oorspronkelijke werkgever, moet die je salaris betalen. Hij heeft in het kader van zijn re-integratieverplichtingen een overeenkomst met een ander bedrijf gemaakt. De verrekening van de vergoedingen hieruit met jouw loon, lijkt me iets tussen je oude en nieuwe werkgever. Ik adviseer je daarom om deze vraag aan je werkgevers voor te leggen.

Ik wens je veel succes met je verdere re-integratie.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Oke..

Maar oude werkgever heeft nog geen detacherinf contract gemaakt of overleg met nieuwe werkgever. Morgen is mijn laatste dag bij nieuwe werkgever die niet op contract staat.

Hoe zit het dan? Kan en mag oude werkgever weken naderhand nog een contract / overeenkomst opstellen?

6. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Honeyy,

Ik begrijp dat je vragen hebt over deze situatiem, maar helaas kan UWV je hier niet in adviseren. Dit gaat over contracten en vergoedingen tussen je werkgevers. Ik raad je nogmaals aan dit met je werkgever te bespreken.

Kom je er met je werkgever niet uit? Schakel dan juridische hulp in. Dat kan bijvoorbeeld via je vakbond of rechtsbijstandverzekering. Heb je die niet, dan kan een advocaat of het Juridisch Loket je wellicht verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina