Ook een vreemde vraag verhaal eigenlijk!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door knap, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Vanavond voor dat mijn zoon naar bed ging zegt hij mama ik wil je even wat vragen.

Ze hadden vanmorgen met elkaar gesproken in de klas. En nu willen ze dat een jongetje volgende maand niet mee gaat op eind kamp. Zoon zegt die jongen is gevaarlijk en is wat gek in zijn hoofd en dreigt kinderen en mensen pijn te doen:(

Moet zeggen heb mijn zoon er nog nooit echt over gehoord. Maar de directeur wil dat het kind wel mee gaat maar de klas( het gesprek was met hun juf en denk ook haar idee) de juf niet en mijn zoon en klasgenootjes ook niet.

Of de kinderen in hun klas dit wilde door geven aan hun ouders( waar onder ik en of wij dan naar de directeur zouden kunnen gaan zo dat wij niet willen dat dat kind niet mee gaat)
    Moet zeggen dat ik ook even niet wist wat zoon vertelde van :(:(:(

Maar morgen ga ik natuurlijk idd eerst even verhaal halen bij de juf ook verzoek van mij zoon. En ga dit eens goed na vragen.
    Vind het maar vreemd.

Zal jullie morgen op de hoogte brengen van dat gesprek.

Maar het belangrijkste is nog dat ik ook gewoon weg niet wist dat deze jongen in de klas de zweer zo verpest blijkbaar. Wel eens van die en die is niet leuk in de klas maar verder is mijn zoon er nooit op in gegaan tot vandaag dus.

Vind het ook maar een gek verhaal. Zijn juf is een leuke vrouw een oudere juf die tegen haar pensioen aan zit. En kan met haar opschieten en ze lijkt mij ook het type niet die dat normaal zou doen ze is wel wat gewent natuurlijk op het speciaal onderwijs.

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Gevaarlijk en gek in zijn hoofd..?? Ehh

3. knap

knap Niet meer actief

Ja ik reageerde ook zo van:(:(

Ik vroeg aan zoon woord het kind misschien verkeerd behandeld ( mishandeld) nee zegt mijn zoon zijn van nette keurige mensen ik zeg kan daar ook gebeuren hoor.

Ik zeg ook van wel zielig dat jullie dit kind willen uit sluiten.
    Toen zij hij maar hij is gek en dreigt en zo en raar in zijn hoofd.
    Als dit zo is en de hele klas loopt hier al maanden mee en ik hoor morgen dat dit echt zo is dan ga ik hoge poten maken daar kan je van op aan natuurlijk.

Als een juf een kind niet mee wil en een hele klas? Vind het maar een raar verhaal( geloof wel mijn zoon die is nog nooit met rare verhalen thuis gekomen en zeker niet met zo iets) En hij doet al heel het jaar gevaarlijk naar de kinderen in de klas. Dat wij als ouders hier eerder van op de hoogte gesteld hadden moeten worden en als er een geschil is tussen juf en directeur is er eigenlijk een groter probleem. Dan alleen dit dus morgen ga ik echt goed na vragen van hoe en wat.

Kijk als het kind ziek is in zijn hoofd zou kunnen maar stel dat hij een gevaar is voor zijn klas??? Dan tja :( als ik het had geweten? Had ik misschien wel veiligheid.s plannen en zo willen horen.

Zoon is een piekeraar en dacht al een paar maanden waar piekert hij toch zo over. Dacht steeds ligt aan mij de situatie met zijn vader( deels wel) maar nu blijft wat hij zegt dat hij ook last heeft van de situatie in de klas.

Heel verhaal hoop morgen op meer zekerheden enzo.

Snap is een warrig verhaal. Maar het kwam ook warrig bij mij over.

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Vind het wel vaag van de juf zelf, dat ze dat kind daardoor ook buiten sluit. Wie weet heeft het kind problemen, en daar moet een oplossing voor komen. Die oplossing maak je niet door het kind niet mee te laten gaan. Dus wat dat betreft vind ik de handeling van de directeur correct.

Als het echt zo is gegaan, zoals jouw zoon zegt, dan is er meer aan de hand met dat kind.

Zou vooral eerst eens met de juf gaan praten, waarom zij geen actie onderneemt en of zij van iets meer weet.

Bedoel een juf hoort in te grijpen als zij ziet dat het niet goed gaat met een leerling, en dit zeker niet te negeren.

5. knap

knap Niet meer actief

Heb gesproken met de onder directeur deze ken ik al van af dat ik zelf kind ben.

Ze zijn er mee bezig en ze zijn aan het bekijken hoe en wat het verhaal is wel waar en is samen spraak gegaan met iedereen die er mee te maken heeft. Ze hebben dus nog niet besloten.

Misschien dat het kind dag delen mee gaat en in de avond weer naar huis.. Niks is dus nog zeker en ze zijn er met zijn alle mee bezig de onder directeur wist ook van het gesprek van gisteren in de klas wel misschien dat bijvoorbeeld mijn zoon niet alles er van begrepen hebben ze gaat het de klas nog eens goed uit leggen.

Nou als ik meer weet dan horen jullie het wel.

6. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het nog een vreemd verhaal. Waarom bespreekt de leerkracht dit met de klas. Ik zou eerder gedacht hebben met de ouders van deze jongen of evt. met ouders van de klas maar zeker niet de kinderen in eerste instantie. Zo zie je dat je rare indianenverhalen krijgt, buitensluitingen en veel negatief gedoe.

7. knap

knap Niet meer actief

Ook met jou eens... hou hou het goed in de gaten het is omdat mijn jongste nu ziek is. Anders was ik als nog naar school gegaan inplaats van bellen.

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik vind het heel vreemd dat zoiets met de kinderen uit de klas besproken wordt voordat er een beslissing wordt genomen , snap dat er uitleg gegeven wordt als er een besluit is genomen ...

Ik snap dat ze niet zomaar tot zoiets besluiten , hoop dat ze de jongen ergens mee kunne helpen ipv hem niet mee of gedeeltelijk mee te laten gaan , zo gaat hij zich misschien nog "
    änders" voelen ......

9. knap

knap Niet meer actief

#9 knap, 13 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2013
    Moest ik weer hebben.

Gisteren ging ik als nog toch even face to face naar de juf van mijn zoon. Toevallig trof ik de vader van het kind aan die op dat moment een gesprek zou gaan krijgen. Ik zelf had geen afspraak gemaakt maar dat geeft niet. Toevallig ook de onder directeur er bij voor hun afspraak.

Maar ben gegaan maar ben nog geen steek wijzer. Ze hadden gisteren ook een rommelmarkt op school denk zoek wat andere ouders van de klas even kijken hoe hun er over dachten. Kwam ik niet veel wijzer mee maar. Ben verder niet op zoek gegaan naar oudere ouders.
    Ik hoop voor dat ze op kamp gaan de kinderen weten waar ze aan toe zijn.
    Buiten dit blijf ik het een rare gang van zaken vinden. Maar heb wel zo iets hij zit nog 5 weken op deze school en daarna gaat hij naar het vmbo. Ik hou het in de gaten en er zullen vast goede keuze gemaakt gaan worden hoe en wat ( of dat kind mee gaat).

Die vader van we hebben al van alles geprobeerd ect ect. Hoorde ik van die andere moeders dat die ouders gescheiden zijn en dat er wel problemen zijn. Maar ze kon er niet verder op in gaan de moeder van het kind is een nicht van die andere moeder ze wilde geen problemen verder. Pff
    Heb tegen die vader gezegd dat het me niet makkelijk lijkt en het is toch zijn kind en dat ze goede keuze.s kunnen maken.

Ik snap het het blijft een warrig verhaal maar zo ervaar ik het eigenlijk ook nog steeds. :(

10. knap

knap Niet meer actief

Net gehoord het kind gaat niet mee het is niet te doen. Bepaalden delen van de dag heen en weer het is 150 kilometer van af school tot kamp..

Het is niet anders.

Volgende week is het zo ver. En het word een fietskamp. Nou hopelijk heeft zoonlief het naar zijn zin.;)

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik vind het wel echt rot voor die jongen hoor!

Maar denk dat jouw zoon er erg blij mee is en vast een supertof kamp gaat hebben :)

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik vind het echt vreselijk raar dat dit is besproken met de klas, zou daar als ouder écht niet blij mee zijn. Tuurlijk kan het dat een kind problemen heeft en daardoor niet mee kan op kamp, maar dat is níet iets dat op die manier wordt besproken met de klas. (Maar zodra de beslissing is genomen, snap ik wel dat de klas op de hoogte wordt gesteld, maar dat is dus achteraf, nu wordt die jongen gewoon buiten de groep gezet, dat is vreselijk voor een kind, helemaal als het sowieso allemaal al niet goed gaat.)
    Ik hoop dat ze die jongen goed kunnen helpen, vind het echt heel naar klinken...

Maar veel plezier op 't kamp voor je zoon natuurlijk!

13. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Vind het ook erg zielig.
    Aangezien er thuis hoogwaarschijnlijk problemen zijn zou dit voor hem echt een feestje zijn , nog meer als voor de andere denk ik als je het thuis niet leuk heb .

Verder veel plezier voor je zoontje :) . Of is hij al geweest ?

14. knap

knap Niet meer actief

Hij is geweest. Toevallig zal ik nu dit topic. Donderdag kwam hij terug.

Heeft het lekker naar zijn zin gehad en heb hem al twee dagen nauwelijks gehoord is nog steeds aan het bijkomen zo moe was hij.;)

Deel Deze Pagina