Net op basisschool-vriendjes maken

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Meril, 14 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #21 Arevinol, 2 jul 2013
    Laatst bewerkt: 2 jul 2013
    Ik las vandaag toevallig nog ergens dat kleuters tot een jaar of 5/6 vooral vriendjes hebben waar ze zich veilig bij voelen. Pas daarna komen echte vriend(inn)en die ze aardig/interessant vinden. Verschilt natuurlijk wel per kind, ene kind is ook weer verder ontwikkeld daarin (denk aan kdv).
    Maar kan me dan wel voorstellen dat jonge kleuters nog de veiligheid opzoeken van 1 kindje waar ze zich het meest veilig bij voelen(?)

Mijn dochter heeft wel meerdere 'vriendinnetjes'. Voor haar zijn dat kindjes waar ze wel eens een keer mee gespeeld heeft. Maar een handje vol waar ze geregeld mee speelt, 2 die ze zelf vaak noemt en 1 waar ze volgens de juf dus echt veel mee speelt.
    3 meisjes waar ze over en weer thuis heeft gespeeld. Eentje die best vaak komt spelen en waar ze volgens de juf op school eigenlijk nooit mee speelt ;)
    Ik vind het nog maar raar hoor, dat vriendinnengebeuren. Kan er vaak niet echt hoogte van krijgen :).

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier een dochter met "d'r beste vriendin"..
    Maar meisje is nog nooit hier geweest en dochterlief nog nooit daar.
    Nouja, tot gister dus want toen mocht ze naar haar verjaardagsfeestje :)

Vriendinnetje 2 is nu op vakantie en wordt actief gemist.
    Wellicht dat ze daar volgend jaar 1 middag per week gaat spelen ipv naar de bso.

Maar hoorde vandeweek dat de school in discussie is over de klassenindeling van groep 3.... 2 klassen samen voegen tot 1 klas..
    Of toch maar alle leerlingen husselen en dus 2 compleet nieuwe klassen.
    Ben toch wel heel benieuwd wat het gaat worden nu.

3. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hier de klassenindeling gehad en ze zit niet bij het meisje waar ze het alleen maar over heeft...moeder en ik vinden het wel jammer maar misschien beter dat ze ook andere vriendjes moet maken...

Ik had het allemaal een beetje losgelaten en nu ging het meisje vragen of mijn dochter een keer kon spelen, had dat zelf toevallig daarvoor al aan haar moeder gevraagd. De wegen van de kleuter zijn ondoorgrondelijk, haha...denk dat ze volgend jaar als ze niet meer bij elkaar zitten niet veel zullen spelen met elkaar maar wie weet.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Oh, wat jammer. Had je dat niet kunnen aanvragen (of alsnog regelen)? Toch jammer als ze net iemand gevonden hebben waar het goed mee klikt.
    Maar goed, idd komt er zo misschien meer ruimte voor andere vriendjes.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@meril: hier zit dochters beste vriendin ook in een andere klas.
    En in de klas heeft ze ook vriendinnen
    Kan best dat ze vriendjes blijven dus :)

Deel Deze Pagina