HA Pap

Discussie in 'Voeding' gestart door madelief, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Hallo allemaal :)

Mijn docthter is bijna 5 maanden en zit op Ha voeding, nu heb ik ook Ha pap gevonden vanaf 4 maanden (ze mag namelijks niets anders tot 6 maanden!) Maar wanneer geef je dit, tussen welke flessen?

Liefs esther ;)

2. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ik neem aan dat je kindje niet voor niks ha-voeding krijgt?
    Ons werd ten strengste aangeraden niet voor de 6 maanden te beginnen met bijvoeding. Je dochter is nu bijna 5 maanden en ik wil je ook adviseren te wachten tot ze er minimaal 6 is. Als je de darmen te vroeg verder gaat belasten kan dat grote gevolgen hebben voor het verdere verloop van mogelijke allergieen in haar leven.

Mag ik trouwens vragen waar die ha-pap van gemaakt is en van welk merk hij is? Ik heb er nl nog nooit van gehoord.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    ben ik ook benieuwd naar, heb zelf nu net eergisteren nutrix in huis gehaald voor over n maandje.

4. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Het is van Humana (duits merk want ik woon in duitsland :D )
    Er staat op:

HA Brei (pap)
    Hypoallergener Spezial-Brei
    Mit 12 vitaminen, calcium, Eisen und Jod
    Nach dem 4, Monat ( na de 4 maand)
    - Gut bekömmlich und Sättend
    - Ohne Krastallzuckerzustatz
    - Allergenarm

Er staat op het pak dat het speciaal is voor kindjes met een verhogd allergie risico voor na de 4 maand.

Nou hoop dat jullie het snappen hihi

liefs

5. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Bij ons werd dat ook afgeraden, maar ze mocht wel ha voedingen?er zijn hier zelfs potjes die voor ha zijn?

liefs

6. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Hmmm
    Je moet het uiteraard zelf weten, maar ik zou echt nig een maandje wachten. Ik begrijp niet goed wat potjes met ha-voeding dan zou bevatten waar een kind niet op reageert.
    Ze zullen wel producten erin gestopt hebben waarvoor maar weinig mensen allergisch zijn. Ik gok dat de pap is gemaakt van rijstmeel of zo.
    Maar de shit met die allergieen is dat het niet alleen gaat over laag-allergene producten die je je kind geeft maar om de rijping van de darmen.
    Het is belangrijk om laag-allergene producten te geven als je gaat beginnen met bijvoeden en sommige dingen mogen ze pas nadat ze 1 zijn geweest. pinda mocht mijn dochter pas na haar 3e verjaardag)
    Maar de rijping van de darmen speelt een hele grote rol in het allergie gebeuren. Ik vind het heel moeilijk om dat duidelijk uit te leggen, maar het komt er op neer dat naar mate je kindje ouder wordt de darmen alles beter kunnen verwerken. En een voedselallergie komt voort uit een verwerkingsprobleem in de darmen waardoor het lichaam eem allergische reactie gaat geven.
    Rond de 6 maanden zijn de baby darmen al een stuk rijper dan met 4 maanden bijv. Niet 100% rijp maar wel een heel stuk verder. Daarom wordt aangeraden pas te gaan bijvoeden met 6 maanden. En nu komt dat niet op een dag, maar een maand op 6 maanden is best veel als je begrijpt wat ik bedoel.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja af en toe (al n paar dagen) kriebelt t bij mij om toch nutrix te gaan geven omdat Justin eten vanaf n lepeltje goed kan (melk dan hè?)! en t lijkt wel alsof ie de fles echt zat is.. Dan krijg ik echt de neiging om tóch.. Maar dan denk ik ook.. Nog 3 a 4 weekjes, dat kan een hoop ellende schelen toch? ;) Dus NEE ik ga nog niet bijvoeden. Pas 1 september heb ik nu net besloten.. Op n zaterdag, kan mama mooi filmen en papa t eerste pap hapje geven.. ;)

8. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    hihi ja die film van het eerste hapje is zoooooo leuk. Daarom hebben wij idd bij alle 2 ook gewacht tot een weekend :)
    Die arme kinderen van ons wordt gewoon voedsel onthouden voor een film :):):):)

9. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Wat ik dan eigenlijk niet snap is waarom ze die HA pap dan maken speciaal voor kindjes vanaf 4 maanden met een allergie achtergrond?

liefs Es

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Goeie vraag idd.. hier moet ik je ook t antwoord op schuldig blijven..

11. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Omdat er een markt voor is.
    Veel artsen, cb, ouders vinden dat je met 3 uiterlijk 4 maanden moet gaan bijvoeden. Zij zijn niet overtuigd van het nut te wachten met alles tot de 6 maanden.
    Het officiele advies is voor alle kinderen wachten tot 6 maanden, maar omdat de heersende mening is dat het al best vanaf 4 maanden kan spelen fabrikanten daarop in.

12. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    aha nou heb besloten dat ik dat ene maandje nog wel kan wachten :) Alleen als ik het niet meer red met de flessen ga ik wel bijvoeden met die pap, maar dat is iets wat ik als laatste wil doen.....

Deel Deze Pagina