Blaasontsteking, inmiddels al 5de kuur!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door smartie1980, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Wie heeft er ook steeds een blaasontsteking, pal achter elkaar? Steeds na de kuur een paar dagen schoon. En daarna begint het weer. Ben al met de 5de kuur bezig.
    Iemand tips of ervaringen?

2. Tese

Tese Niet meer actief

Helaas herken ik het. In m'n eerste zwangerschap heb ik 7 keer een blaasontsteking gehad. Dit keer maar 2 keer en dat heeft alles te maken met dat ik dit keer cranberriecapsules heb gebruikt van cranberola. En dan de maximale dosering. Scheelt echt een slok op een borrel!

3. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Smartie,

Erg vervelend, ik ken het! Maar als ik jou was zou ik even vragen of ze jouw urine op kweek kunnen zetten ivm GBS. dit is een bacterie die erg belangrijk is om te vinden voor je gaat bevallen.
    Bij mij is het vorige week gebleken dat ik drager van die bacterie en nu moet ik met antibiotica bevallen in het ziekenhuis. Hier kwamen ze bij mij ook achter na blaasontsteking. Ik wil je niet ngerust maken, maar voor het zekere zou je het kunnen vragen aan de VK.
    Succes!!

4. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Cranberrysap en pillen helpen mij inderdaad. Sindsdiens geen kuurtjes meer. Drink het preventief en slik het ook preventief.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Inderdaad even vragen of het op kweek gezet kan worden. Dan kan er misschien een andere AB gebruikt worden. Of de huisarts kan je een iets langere kuur voorschrijven, want waarschijnlijk is de bacterie niet helemaal weg als het zo snel terugkomt. Ondanks dat de urine misschien schoon lijkt.

En verder inderdaad VitC/cranberryspul, genoeg drinken, minderen met suikers (cola/frisdrank)

6. smartie1980

Ga ik idd eens vragen, of hij het op kweek kan zetten.
    Wel vervelend hoor. Het is ook niet verspreid over de zwangerschap, maar allemaal achter elkaar.
    Waarom stelt de huisarts dat niet zelf voor??

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Heb vanaf de 4de maand een blaasontsteking :(
    Is na 3 kuren op kweek geweest en blijkt resistent tegen alle kuren die je in een zwangerschap mag hebben. Dus, ik moet er maar mee leren leven voorlopig. Echt niet leuk.
    Moet nu deze week urine laten controleren op GBS bacterie, heb ik die dan moet ik een infuus met antibiotica tijdens de bevalling en moet ik 24 uur blijven in het zkh. Ik hoop het niet!!

8. smartie1980

Ik wist eigenlijk niet dat dat kon...

9. Tima

Tima Lid

23 dec 2010
    60
    0
    0
    Hoi dames,

Ik ben zelf op dit moment aan het herstellen van een nierbekkenontsteking.
    Die heb ik gekregen door een verwaarloosde blaas ontsteking.
    Toen ik met me klachten de huisarts belde, zei ze dat het hoort bij een zwangerschap
    En dat ik maar een paracetmol moest slikken!!

24 uur daarna lag ik het ziekenhuis met en acute nierbekkenonsteking.

Dus laat je niet afscheppen door je huisarts.

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Een kennis van mij had dat ook steeds.

Die is van Roter vitamine c met cranberry gaan slikken, die heeft nergens meer last van gehad.

Hoorde van meer mensen dat het erg goed helpt.

het is het proberen waard.

11. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    ohhhh ik had in die periode ook gigantisch veel blaasontstekingen!
    Ik heb ook 4 kuren gehad en uiteindelijk nam ik de moeite niet meer, want wat mij betreft is er maar één ding wat het allerbeste helpt:

Spoelen, spoelen en nog eens spoelen. Echt, jezelf hélemaal voltanken met water en ik voelde echt gewoon per plasbeurt de ontsteking afnemen!

Daarnaast is een combi van vit.c en cranberry en bekend preventief middeltje en ook bij elke drogist (vaak ook als combi, speciaal hiervoor) te krijgen.

Succes!

12. smartie1980

spoelen doe ik idd veel, drink me echt vol met water.

Deel Deze Pagina