Net positieve ovulatie test

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Nicole1983, Jul 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicole1983

Feb 5, 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn vriend en ik zouden graag een tweede kindje willen, mocht dat natuurlijk lukken. Nu is het zo dat ik net een positieve test heb gehad en dat we vrij-za-zon geklust hebben... We hebben een geweldige zoon, maar wilde nu "proberen" een meisje te krijgen, als we überhaupt zwanger raken is dat fijn, maar wilde kijken of de theorieën van het internet kloppen. Ik heb gelezen dat je dat als je een aantal dagen voor de eisprong klust, je meer kans hebt op een meisje en net voor/tijdens de eisprong klust je meer kans hebt op een jongen. Nou was mijn vraag of een ovulatie test aangeeft of dan m'n eisprong eraan komt na 24-48 uur en we dus vanavond nog zouden "moeten" klussen voor een meisje of dat we nu ook zonder klussen kans hebben om zwanger te worden. Graag hoor ik van jullie. Alvast bedankt!

Ik weet dat dit een gevoelig onderwerp is.... Sorry daarvoor...

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Ik denk dat de seks van zondag te laat is om je eitje nog te bevruchten dus zou ik wel vanavond seks hebben.

De methode die je gebruikt word niet veel meer gebruikt, sommige mensen hebben bewezen dat shettlers niet werkt. Ze zeggen als je na je eisprong seks hebt je meer kans op een meisje hebt omdat als je ei vrij komt er bepaalde hormonen vrij komen waar jongens zaad slechter tegen komen dus eerder sterven en dan de meisjes vrij spel hebben.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Hier zowel voor tijdens als na de eisprong geklust en hebben een prachtige dochter gekregen.. Dus heb helaas geen tips voor je :)

4. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Hey Nicole,

Wij wilden ook proberen die methode te gebruiken, maar je maakt de kans op een zwangerschap dan wel veel kleiner. Hier gisteren een positieve test gehad (kan nog donkerder) en 's avonds seks gehad.
    Wat beter schijnt te werken is om zo zuur mogelijk te eten, maar niet alles wat zuur is...en zoutarm/zoutloos. Je mag me evt pb-en hierover ;)

5. Romy24

Romy24 Actief lid

Jul 29, 2011
    266
    0
    0
    POH huisarts
    Noord Holland
    Hoi Nicole,

Ik begrijp je helemaal. Wij hebben ook een zoon en zouden graag nog een dochtertje aan ons gezin willen toevoegen. Ik heb er ook al van alles over gelezen. Ik temp nu en gebruik ovulatie testen. Maar ondanks dat, lijkt het mij een hele opgave om ver genoeg, maar niet te ver voor je ei te klussen. Ik denk dat je dan indd je kans op een zwangerschap verkleind. Ik heb ook iets gelezen over eten en standjes. Standjes waarbij je dieper komt, zouden voor een jongetje beter zijn. Of het allemaal waar is..

Waar zit je nu ergens in je cyclus?

Groetjes Romy

6. Nicole1983

Feb 5, 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik zit nu vanaf m'n eerste menstruatie dag op dag 11 van mijn cyclus. Ik heb m'n ei vaak tussen de 10-15 dag. Ik heb cyclussen tussen de 23-27 dagen en voel me ei altijd erg goed (buikpijn, rugpijn, krampen). Dat heb ik nu dus weer. Hij zal dus morgen, denk ik, springen. Vind het moeilijk om de keuze te maken om vanavond nog te klussen, en dus "meer" kans te hebben op misschien een zwangerschap van een jongen, maar goed wat werkt, en is dat wel zo???
    Ik heb de afgelopen tijd geklust zonder orgasme en minder diep dan normaal. Dat zou ook kunnen helpen. Ook alleen het missionaris standje gedaan (tja wat het internet wel niet zegt...) het zou niet erg zijn om nog niet zwanger te worden, maar ik wil natuurlijk wel!! Ons zoontje is pas 8 maanden, maar we zouden het leuk vinden als er niet teveel tijd tussen onze twee kindjes zit. En Nogmaals een jongetje is ook meer dan gewenst...

Groetjessss

7. Romy24

Romy24 Actief lid

Jul 29, 2011
    266
    0
    0
    POH huisarts
    Noord Holland
    Ok, dan doe je het dus helemaal volgens het boekje. Dat ga ik ook doen hoor. Probeer 3 dagen voor mijn ei te klussen, daarna niet meer. En alles wat jij ook doet. Als het dan alsnog een jochie word, is het ook meer dan welkom. Maar zelfs mijn zoontje wilt een zusje haha!

Share This Page