Geslacht 12 wk echo!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door SweetMami, 21 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SweetMami

SweetMami Lid

25 mrt 2008
    33
    0
    0
    Mijn collega's die echt niet dom zijn en die zeker verstand hebben van echofoto's aangezien ze zelf ook kinderen hebben, denken een piemeltje te zien!

Iemand ervaring hiermee? En ook dat het later blijkt te kloppen?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Persoonlijk vind ik 12 wk wel erg vroeg....
    Je zal het nog even af moeten wachten ;)

3. SweetMami

SweetMami Lid

25 mrt 2008
    33
    0
    0
    Maar heb je hier ervaring mee? Volgens mij niet namelijk..

Morgen zet ik mijn foto's op de site.. Dus dan kun je het zelf zien..

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Met 12 weken hebben ze allemaal het zelfde hangen, dus het kan inderdaad niet. Even geduld dus ;)

5. Marit80

Marit80 Actief lid

10 jul 2006
    220
    7
    18
    Sweetmami,
    Het is vast niet zo bedoeld maar je laatste opmerking komt wat hatelijk over. Wat bedoel je met ervaring, is iedereen die een echo heeft gehad een ervaringsdeskundige? Dan is Elmo dat zeker ook. Of hebben je collega's een echo-opleiding zodat ze er iets meer in kunnen zien?
    Naar mijn weten (ervaring in zoverre dat ik 5 echo's gehad heb in mn leven ;)) kun je met 12 weken nog niets met zekerheid zeggen omdat alles nog op elkaar lijkt en later pas gaat 'groeien' zeg maar!
    groetjes, Marit

6. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Dat is niet waar, mijn moeder kon met mijn broertje (nu 10) ook met 12 weken zien wat het werd.
    Er was toen heel duidelijk een penisje te zien. Hij lag dan ook met zijn benen wijd tegen mijn moeder d'r buik aan...!
    Ik geloofde het ook niet toen ze het zei maar ze heeft de echo's laten zien en samen met de datum op de echo is het toch echt 12 weken en 3 dagen om precies te zijn.

De verloskundige zei er wel bij dat dit heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel weinig gebeurd!

7. SweetMami

SweetMami Lid

25 mrt 2008
    33
    0
    0
    Eehm.. waarom zou zij ervaring hebben met het zien van het geslacht?!

Ik bedoel of zij het ziet op de echofoto.. En daar krijg ik geen antwoord op.. dus..

8. SweetMami

SweetMami Lid

25 mrt 2008
    33
    0
    0
    Zwangerschapskalender
    11 weken

Mijn baby
    Het geslacht wordt zichtbaar
    De zaadballen of eierstokken worden gevormd. Het geslacht stond natuurlijk allang vast, maar nu wordt het zichtbaar.

Edit Moderator: Link verwijderd, linken is niet toegestaan, zie hier ook de regels van zwangerschapspagina voor.
    Edit 2: Iets aardiger reageren mag ook wel.
    [/b]

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nou, dat heb ik niet zelf verzonnen, Ddebbyy, maar mij laten vertellen door een arts. Dus....

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Als je gewoon nog even geduld hebt, dan kan het je met een aantal weken met zekerheid verteld worden door de verloskundige/echoscopist. Nu kan niemand hier iets zinnigs over zeggen, behalve voeren van lange welles/nietes discussies :D

11. Marit80

Marit80 Actief lid

10 jul 2006
    220
    7
    18
    Omdat ze zelf een zoontje heeft en vast rond die tijd ook een echo heeft gehad... Daarom vraag ik wat bedoel je met ervaring.
    groetjes, Marit

12. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ja dat geloof ik meteen ..maar jaa mijn moeder haar echo loog er ook niet om...en degene die de echo heeft laten maken ook niet ;)
    Dus niet elke arts heeft gelijk.

Maar zoals ik zei...het gebeurd heel weinig en de kleine moet er wel heeeeel goed voor liggen wil je het zien...en dan is het de vraag zie je alleen een "sliertje"of zie je ook echt balletjes?
    Zie je alleen een sliertje dan kan het uiteraard ook de navelstreng zijn...bij mijn moeder zag je ook 2 inie minie balletjes dus dat was overduidelijk.

Maar goed...in geen enkel geval heb je 100% zekerheid van het geslacht het gebeurd nog steeds dat bij de geboorte het andere geslacht geboren word ;)

maarruh....Kiwi1 ik bedoelde het niet hatelijk ik vertel alleen mijn ervaring hiermee... ;)

13. SweetMami

SweetMami Lid

25 mrt 2008
    33
    0
    0
    Mag ik vragen waarom je zo wijs doet?

Ik vraag hier naar mensen met ervaring.. Waarom reageer je op mijn bericht als je geen ervaring hebt en alleen maar praatjes hebt?

14. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    jeetje mineetje zullen we het wel gezellig houden?
    Mensen geven hier alleen maar hun mening meid...dat ze niet zeggen wat jij wilt horen betekend niet dat je ze meteen mag afsnauwen!

maar goed ik bemoei me er mooi niet meer mee....iedereen heeft last van hormoontjes geloof ik :rolleyes:

15. Marit80

Marit80 Actief lid

10 jul 2006
    220
    7
    18
    Zucht.

Joh, geloof je collega's, volgens mij willen sommige mensen hier je alleen behoeden dat je iets gelooft wat bekant onmogelijk te zien is.

@ Kiwi, het wil er niet in hoor ;).

16. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
  17. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Kijk op die site kun je duidelijk zien dat het inderdaad voor die tijd nog te veel op elkaar lijkt om het zelf met het blote oog het geslacht van elkaar te onderscheiden..

Ik denk dan ook dat die verhalen gewoon een toevalstreffer blijkt te zijn, en dat je inderdaad gewoon even moet wachten als het 16-20 weken is dan kom echt het onderscheid ;)

Maar iedereen zijn eigen mening, maar ja dit zijn toch de feiten ;)

succes met wat het ook gaat worden..

18. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    @ Kiwi, het wil er niet in hoor ;).[/quote]

Nee, ik geloof het ook niet ;)

Wat bedoel je met mensen met ervaring? Ervaring met ontcijferen van geslachten? Dan zit je hier verkeerd. Ik geloof dat hier weinig echoscopisten zitten. Ervaring met krijgen van echo's? Ik heb ondertussen 6 echo's gehad, dus hier de nodige ervaring en er zit ook een knul in mijn buik. Dus wat zoek je precies?

Verder wil ik je vriendelijk verzoeken om netjes te blijven, wil je?

Maarik hoop dat je hier een antwoord krijgt naar je hart.

de groetjes

19. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik zou ook w88 tot de 20 weken echo eerlijk gezegt, heb ik ook gedaan, toen wisten ze het pas zeker.

Wat nou als je al jongens-kleertjes gaat halen, en ze hadden het helemaal verkeerd?

Maar goed, daar gaat het niet om, ik denk ook dat je erg weinig kan zien met 12w zw-schap.
    Dus ik ga met de meerderheid mee, ik zou ook afwachten tot de 20wkn-echo.

20. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Het geslachtsdeel is pas goed te zien bij 15/16 weken. Lijkt me dus errug sterk.

Deel Deze Pagina