Net te horen gekregen dat ik geen eisprong zou hebben

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Hellen1971, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Pin je er nog niet op vast, maar volgens mij ziet het er goed uit dan! Goed blijven doortempen in ieder geval! Hopelijk blijft je temp voorlopig nog mooi hoog!

Maar lastig hoor, als ze je niet verder helpen vanwege je gewicht. Er zit ook wel iets in natuurlijk, maar het komt zo bot over! Hoe lang ben je al bezig?

Edit: en zo zit je ineens op 7 dagen na je eisprong :D

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Bezig..hm.
    Ik had de wens al eigenlijk op mijn 23e en wilde vanaf mijn 25e actief aan kinderen gaan werken, maar mijn toenmalige partner wilde dat absoluut niet. Toen ik 27 was, bleek hij ook al langere tijd een ander te hebben.

Toen ik 28 was kwam ik mijn ex-man tegen. Hij was een stuk jonger dan ik, maar ik ben vanaf het begin heel duidelijk geweest over mijn kinderwens. Als hij die niet deelde, dan wilde ik geen relatie met hem. Hij gaf toen aan, dat hij dat op dat moment nog even niet zag zitten, maar hij was dan ook 22 jaar. Ik kon dat wel begrijpen en een "Op dit moment niet" was voor mij dan geen reden om de relatie niet door te zetten. Toen ik 30 was, zijn we getrouwd, hij vroeg mij ten huwelijk. Enige maanden daarna ben ik voorzichtig maar eens gaan informeren of ik de pil kon laten liggen. Immers; hij wist hoe ik erover dacht en zijn huwelijksaanzoek gaf mij reden om aan te nemen dat hij dus inmiddels ook zo ver was. Niets bleek echter minder waar: hij vertelde me dat hij er over had nagedacht en dat hij het niet wilde. Nou...daar zit je dan..net een paar maanden getrouwd en heel je toekomstbeeld valt in duigen

Toch had ik nog geduld en af en toe zei hij i.p.v. helemaal niet "NU nog niet" dus ik bleef. Je gaat ook niet zomaar weg he? We verhuisden naar een ruime eengezinswoning, knapten die op en regelmatig informeerde ik eens of hij er inmiddels wel aan toe was.

Tot op de dag dat ik aangaf te willen scheiden (ergens afgelopen 2008) heeft hij me echter altijd nee verkocht. De scheiding had natuurlijk wel meer redenen dan de weigering tot kinderen, maar het was wel een bitter iets. Na de scheiding gaf ie aan, dat hij had willen wachten tot de woning helemaal af was. Wel heb ik hem nog verweten: een huis verbouwen kun je altijd nog...een kind krijgen niet. Maar ja. Het was toch al te laat. En dan gebeurt het dus dat je op je 36e weer alleen staat, zonder kinderen.

Ik kreeg snel een nieuwe vriend, iemand die ik al jaren ken en die ik altijd al heel bijzonder vond en nu ik gescheiden was stond ons geluk niets meer in de weg. Hij is 40 en net als ik heeft hij een kinderwens.

Ik was begin 2008 al met de pil gestopt omdat ik me er niet meer lekker bij voelde en gaandeweg werden mijn cyclussen langer en vreemder. Eerst weet ik dat nog aan de stressvolle periode die ik doormaakte, maar al snel had ik het gevoel dat er wat aan de hand was. Toen de huisarts me domweg weigerde er verder naar te kijken (serieus..er belt een vrouw van 37 met de mededeling dat haar cyclus steeds onregelmatiger wordt en de vraag of er bloed kon worden geprikt en de dok scheept je gewoon af!) heb ik zelf de poli Gyn gebeld en die vonden mijn verhaal dusdanig, dat ik meteen een afspraak kreeg.

Tijdens het eerste gesprek op CD 10 kreeg ik een echo...daarop was geen follikel te zien. Een week later was er nog steeds niets en dag 20- was er ook nog geen enkele activiteit te bespeuren. Toen kreeg ik dus te horen dat ik geen eisprong had. De afgelopen cyclus is er nog op dag 3 bloed geprikt en daarvan kreeg ik dan de ( normale) uitslag op de 24e. En daarna werd ik dus zonder vervolgafspraak doorverwezen naar de afvalpoli.

Dus..qua proberen ben ik nog niet zo lang bezig, maar de wens en het verdriet om het feit dat ie na al die tijd nog steeds niet is vervuld, houdt me al minstens 12 jaar in zijn greep. En geloof me..ik heb er al emmers vol om gehuild...

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Jeetje, wat een verhaal zeg :eek: Wat verdrietig dat je al die jaren al met een onvervulde kinderwens rondloopt :(

Wat een moeilijke tijd zul je gehad hebben zeg en wat heb je veel meegemaakt! Maar wat ontzettend fijn dat je een nieuwe vriend hebt gevonden met wie je wel je kinderwens kan delen.

Ik vind het wel heel vreemd dat je zo makkelijk afgescheept bent door artsen! Het is heel verdrietig natuurlijk dat er geen enkele activiteit te vinden was bij de echo, en dan wordt je meteen maar weer doorverwezen. Heel raar hoor!

Ik ga heel hard voor je duimen dat je temp nu hoog blijft en dat je toch een eisprong hebt gehad! Hou je me op de hoogte?!

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wat lief van je!
    En natuurlijk hou ik je op de hoogte. Ik wil het dolgraag kunnen delen en dit is niet iets wat je al meteen aan je collega's vertellen gaat, nietwaar?

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Dit vertel je inderdaad niet aan iedereen :) Maar daarom ben ik zelf ook zo blij met dit forum!

6. Loe

Loe Niet meer actief

Hellen, wat sneu, ik vind het echt balen voor je (jullie). Wat ik je wil vragen: weet je wat je bloeduitslagen (de waardes) waren van je hormoononderzoeken? Dan kunnen we die in elk geval hier eens even bekijken. Ik heb wel referentiewaarden. Kweet niet of je de waarden hebt of evt op wil vragen, het hoeft natuurlijk niet hoor, ik probeer alleen te helpen op de manier die ik kan ;)

Succes!

7. Ik had het ook al in je andere topic geplaatst, zo in een fertility friend kaartje zie ik er ook gelijk een eisprong in. Ook best wel duidelijk hoor. Wat vervelend dat je zo wordt afgescheept telkens. Kan je niet om een andere gyn vragen, daar een second opinion oid? Want als je het er niet mee eens bent (en dat kan ik me zo voorstellen, tenzij je echt heel veel overgewicht hebt, en je leeftijd gaat ook tellen natuurlijk daardoor kan je ook steeds minder vaak een eisprong krijgen) dan kan een andere gyn je wellicht andere opties geven.
    Ik hoop en duim voor je dat er snel een kindje in jullie armen mag komen.. natuurlijk en anders via de mmm! Ik blijf ook in dit topic meelezen als dat goed is ;)

8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Desiree, binnenkort gaat het ook erg spannend worden voor jullie zie ik! Alvast heel veel succes!

9. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Eind december heb jij zeker een eisprong gehad.

Ik heb zelf al kaarten vol zonder eisprong, dus die temp stijging van jou is zeker weten na je eisprong.

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb geen waarden gekregen. Ze heeft me alleen verteld dat het bloedbeeld normaal was. Ik zal eens kijken of ik via de poli mijn waarden opgestuurd oid kan krijgen. Ik ben inderdaad wel benieuwd wat daar eventueel nog aan te zien is.

@ Desiree1986: meid, ik wens julie heel veel succes en een geslaagde eerste IVF poging toe!

En ja ik ben véél te zwaar. Maar zoals je ook al aangeeft heb ik niet eeuwen de tijd om af te vallen, dus ik ga mijn best doen zoveel mogelijk kwijt te raken. normaliseert mijn cyclus zich dan nog niet, ga ik toch echt weer aan de bel trekken bij deze en zonodig een andere Gyn.

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    En vanochtend nog steeds hoge temp..hij gaat lekker zo :)

12. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Joepie :D Wat fijn voor je! Het kan niet anders dan dat het toch écht een eisprong is! Nog een weekje tot je nod, spannend hoor [-o<

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Héél spannend. We zijn beiden lichtelijk in shock bij de gedachte van een eisprong alleen al...laat staan de mogelijkheid dat het ook nog méér kan worden dan dat :eek:

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ja hè, nu kun je maar zó zwanger raken :D
    Maar een eisprong is natuurlijk een héle belangrijke stap in het hele zwanger worden-proces, en die heb je alvast!

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Jups....ik vind het zo bijzonder. Zegt nog niets over het verdere verloop of een volgende cyclus, maar dit ei pakt niemand me meer af..behalve een menstruatie ..en ik ga mijn best doen om die buiten de deur te houden ...hihihi

Na een dipje van een tiende op de afgelopen 2 dagen, zat ik vanochtend weer op 37.1. Nog 5 dagen te gaan!

16. Loe

Loe Niet meer actief

Hellen, ik ben super blij voor je! Dit ziet er goed uit hoor :)

Bij mij helaas ineens geen eisprong. Dacht dag 13, maar helaas, hij duikelt in elkaar......

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hee Loe..da's inderdaad raar, die dip van jou. Maar in combinatie met het cervixslijm, zou je toch zeggen dat er een ei was?

Misschien stijgt ie morgen wel weer...en is het gewoon even een rare d(w)aling van je lichaam?

Houd ons op de hoogte!

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Deze eisprong pakt inderdaad niemand je meer af :)
    Nu inderdaad maar hopen dat je niet ongi wordt! Maar je zit al op 9 dpo, dus het schiet al zo op!
    En stel dat je wel ongi wordt, wie weet heb je de volgende cyclus wel weer een eisprong!

Hi Loe, jij hier ;)
    We zitten in hetzelfde schuitje, maar onze temp gaat vast héél snel omhoog!

19. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Wauw ikz ie dat je zwanger bent, wat goed zeg!
    Gefeliciteerd meid!

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Jaa...cool he?
    Mijn lijf dacht: ik zal die gyn eens een poepie laten ruiken!

En nu een spannende tijd tegemoet. Hopend dat het blijft zitten waar het zit!

Deel Deze Pagina