Hallo allemaal, Ik ben sinds midden oktober aan het proberen om zwanger te raken. Omdat mijn cyclus nog steeds aan het verkorten is, wist ik nooit wanneer mijn eisprong was want ik voelde hem ook niet. Ik ben dus sinds deze ronde gestart met ovutesten en temp. De ovutest van zondag gaf enkel een heel licht streepje. Heb toen maar 1 keer gestest ('s middags). De test van gisterenmiddag was juist positief volgens mij en die van 's avonds al niet meer (heel licht streepje). Die van deze middag was ook niet positief (heel licht streepje). Mijn temp. was deze morgen niet gestegen. We hebben de nacht van donderdag op vrijdag geklust en gisterenavond laat. Ik vind het wel moeilijk om juist te interpreteren dus willen jullie aub even meekijken naar mijn kaartje en jullie mening geven. Zou ik nu gisteren mijn eisprong gehad hebben of pas vandaag? Zou ik deze avond nogmaals ovutest doen? Zou ik deze avond nogmaals proberen te klussen of pas morgen? Zou er een kans kunnen zijn op zwangerschap? Ik ben helemaal verward! Alvast bedankt! Kaartje: http://www.fertilityfriend.com/home/249aca
Hoi hoi, Je hoeft geen ovutesten meer te gebruiken. Jij hebt waarschijnlijk een hele korte LH piek. Als je gistermiddag een posi test had, springt je ei binnen 24-48 uur. Het kan dus goed zijn dat ie morgen pas springt en dat je dus daarna een tempstijging krijgt. Ik zou vanavond zeker nog klussen en met je andere klusdagen erbij, heb je dan goed geklust hoor deze ronde
Is dat normaal dat die piek maar zo kort is? Ik zie vaak op de kaartjes dat vrouwen twee dagen een pos. ovutest hebben! En zouden we, als we vanavond klussen, echt genoeg geklust hebben? Want die keer van donderdag op vrijdag telt eigenlijk niet mee omdat dat te vroeg was, toch? Ik ben zo paniekerig omdat ik vorige maand had gehoord dat je met een cyclus van +35 dagen geen eisprong zou hebben (en de gyn. heeft dit min of meer telefonisch bevestigd). Dus ik wil gewoon absoluut zeker zijn dat ik een eisprong heb en dat we die kans op de juiste manier benutten (lees op de juiste momenten klussen). Groetjes van een echte stresskip
niet zo stressen hoor meid, dat is niet goed! gewoon genieten! en proberen je niet al te druk te maken!
Ik weet het wel . Maar ik wil het zo graag hé! En ben gewoon stiekem heel erg bang dat er iets lichamelijks scheelt en ik idd geen eisprong heb. Vandaar dat ik momenteel nogal aan het stressen ben. Ik had gehoopt dat ovutesten en temp. zekerheid en rust zouden bieden maar voorlopig dus nog niet. Is het trouwens normaal dat mijn temp. zo schommelt?
De lengte van je piek is bij iedereen verschillend. De 1 heeft 2 dagen een posi test, sommige zelfs 3 dagen en er zijn er ook genoeg die maar 1 dag een piek hebben. Als je zulke korte pieken hebt, is het vaak aan te raden dat je 2 keer per dag een ovutestje gebruikt. Je klus patroon is als volgt het beste: Vanaf de 2 week van je cyclus om de dag klussen en rond je ovulatie dagelijks. Je bent het vruchtbaarst 1 tot 2 dagen voor je eisprong. Nadat je ei gesprongen is blijft ie max. 24 uur in leven, daarom is het beter dat er alvast zaadjes liggen te wachten. Deze blijven in jou ongeveer 3 dagen (72 uur) in leven. Als jou eisprong bijv op de 20e van de maand is, kun je het beste de 18e en 19e klussen en dan evt de 20e en 21e ook. Maar 2 dagen na je ei heeft het voor het zwanger worden geen zin meer. Je temp kan ook wisselen. Anders moet je maar eens kijken bij de topic tempkaartjes, daar kun je zien dat we allemaal heel verschillende temps hebben. Ik heb 2 rondes een hele stabiele temp gehad en deze maand is hij wisselvallig. Niets om je zorgen over te maken. Over dat je geen eisprong hebt bij een cyclus van 35+. Volgens mij is dat de grootste onzin. Je lichaam geeft niet voor niets aan dat er een LH piek is. Tuurlijk heb je altijd wel testen die vals posi geven maar daar moet je echt niet vanuit gaan. wacht nog even een dag of wat af wat je temp gaat doen....
Bedankt kweb! Ik had gisteren mijn piek en mijn eitje is dus vandaag gesprongen of gaat morgen springen. Dus die klusbeurt van gisteren was eigenlijk ideaal als mijn eitje vandaag gesprongen is maar als mijn eitje morgen pas springt zou ik eigenlijk deze avond best nog eens klussen. Klopt het zo? Groetjes
Ja idd...zie je, je hebt um al door... dus gewoon lekker klussen vanavond nog Je wordt er steeds handiger mee hoor. Ik was in het begin net als jij. Maar gaande weg wordt het allemaal steeds logischer enzo.... komt goed
Ik hoop het want als ik altijd iedereen moet lastigvallen met m'n vragen . In elk geval bedankt! Ik ga ook het topic v/d temp.kaartjes eens doornemen. Maar ergens vanachter beginnen want dat is wel heel lang . Liefs
hihi...ben je gek, daar zijn we voor. Wij snappen als geen ander hoe het allemaal werkt enzo...met vriendinnen heb je nu toch een ander soort contact, die weten niet hoe het nu werkt met tempen en ovutesten enzo. Dus gewoon lekker je vragen blijven stellen. En bij de tempkaartjes gewoon lekker inhaken...we hebben daar een beetje 1 bepaald groepje.... dus op een gegeven moment worden de namen ook bekend....