na 2 mislukte isci ,denken jullie ook aan donor zaad!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door tippie, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tippie

tippie Lid

4 okt 2009
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo

Denken een van jullie ook weleens aan donor zaad te gebruiken vanwege slechte kwaliteit van het zaad van je partner ?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier ook een verminderde zaadkwaliteit. Eicel- of zaaddonatie is nooit een optie geweest. We wilden graag een kindje wat biologisch gezien voor 100% van onszelf was, of voor adoptie/pleegzorg gaan.

Niet dat we tegen eicel-of zaaddonatie zijn, helemaal niet. Ik kan heel goed begrijpen dat mensen daar wel voor kiezen. Een kindje wat daaruit is ontstaan, is natuurlijk ook van jezelf, je hebt het gedragen. Maar het was voor ons niet de juiste keuze.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij zitten op de rand van IVF (nu nog IUI) ivm slecht zaad van mijn partner.
    Wij zijn het er beiden over eens dat we alleen een kind willen dat echt van ons beiden is. Ook adoptie is voor ons geen optie.
    Laatst hadden we onverwacht toch een behoorlijk goede zaad-opbrengst. Toen grapte ik: als ik nu maar niet per ongeluk een zwart kind krijg doordat samples verwisseld zijn.
    Manlief kon er niet om lachen...
    Ik snap dat deze optie voor anderen misschien wel een goede keuze is, al denk ik dat het voor de man toch moeilijk blijft omdat het kind wel van jou is maar niet van hem.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bij ons is donorzaad noodzakelijk!
    Het was een moeilijke keuze maar we zijn blij dat we de kans op een kleintje hebben!
    En soms zegt mijn man zelfs, misschien is het maar beter zo dan hebben we ook kans op een gezonder kindje.
    Maar we hebben natuurlijk ook soms nog onze dips ;)

5. tippie

tippie Lid

4 okt 2009
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo

Hebben jullie zaad van een bekende of een onbekende donor Elif 82?

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    onbekend dat is altijd in belgie .

Deel Deze Pagina