Onze dochter is nu ruim 2 weken. Vanaf haar geboorte huilt ze erg veel. Onze oudste dochter is ook een huilbaby geweest en de middelste KMA. Wij herkenden veel van onze middelste en zijn in overleg met de ha en diëtiste overgegaan naar pepti voeding. Het ging daarna veel beter. Alleen we zijn sinds vorige week weer terug bij af. Ze huilt alleen maar. Vrijdag naar de ha geweest, maar die stuurde mij heel flauw weg met het verhaal, tja baby's huilen nou eenmaal, de 1 wat meer dan de ander. Benoemd dat ik dat ook snap, maar het niet eens was met haar besluit. Vandaag kwam het cb. 1e controle. Ze is netjes aangekomen en ziet er gezond en wakker uit. Daar ben ik ook enorm blij mee. Hun benoemden dat ik de voeding maar moest indikken, om te kijken wat dat doet . Daarnaast moet is haar nu wakker weg leggen en laten huilen. Bij de andere 2 ook wel gedaan, maar ze is nog zo klein! Nou vandaag een poging gedaan. Poging flink mislukt, want ze is niet meer stil te krijgen sinds we haar hebben laten liggen. Ik denk nog steeds dat er iets is, maar wat? Ben al met haar 3x bij de ha geweest, enige optie wat ik kan bedenken is de chiropractor? Iemand tips? Het is zo sneu voor haar en ook ons energie begint flink op te raken. Ze gebruikt trouwens ook al de dr brown fles.
Geen ervaring met baby's die flink huilen, maar om mij heen hoor ik dat een osteopaat 'wonderen' kan verrichten voor baby's. Baat het niet, schaden doet het ook niet. Heel veel succes.
hier was het de borstvoeding icm krampen en verborgen reflux... zou haar niet laten huilen iig. blijkbaar zit haar iets flink dwars. hier ook, uren lange huil/krijsbuien... vreselijk. na andere voeding een hele andere baby
Pepti bevat kleinere eiwitdeeltjes waarbij je hoopt het lichaam voor de gek te kunnen houden en het lichaam wilt laten denken dat er geen eiwitten in de voeding zitten. Enerzijds is dat dus heel vaak voldoende, anderzijds gebeurd het ook best vaak dat het lichaam na een paar dagen alsnog de eiwitten herkent en weer erop reageert. Dus heel vaak betekend het dat als papti eerst voldoende werkt en dan ineens niet meer dat je sterker verknipte voeding nodig hebt. De volgende stap is hero allergy care of nutramigen lgg (zijn ongeveer gelijk). Ik denk dan ook, omdat je zegt dat het eerst beter ging, je er verstandig aan kan doen om nutramigen te vragen. Of zelfs neocate/nutramigen puramino, deze zijn beide koemelkvrij. Beide jongens reageerden wel op pepti, maar niet op nutramigen lgg
Ik ben zelf niet van laten huilen, tenzij het echt een inslaaphuiltje is. Dat weet je snel genoeg. Verder kan een draagdoek of ergonomische drager heel fijn zijn. Mijn beide jongens waren een huilbaby, de oudste meer dan de jongste. Beide met medische oorzaak.
Hoeveel voedingen geef je per etmaal en hoeveel milliliter aangemaakte melk per voeding? En hoeveel weegt je kindje? Onze tweede leek erg veel honger te hebben en huilde met twee weken ook heel erg veel. Op aanraden van de kinderarts zijn we tooch minder gaan geven en dat leek veel beter te vallen. Welke speen nummer gebruik je nu en hoe lang doet je kindje over de voeding? Hanteer je al anti-reflux leefregels?
En dat is echt waar! Na 3 behandelingen heeft onze meid nooit meer gejammert.. Daarvoor heeeeeeel de dag!
Same here! ook 3 behandelingen gehad en we hebben zo'n vrolijk en relaxt mannetje nu, en...sinds de 1e behandeling heeft hij nooit meer last van krampjes gehad
Zo jong huilen baby's altijd met een reden. Het moet ergens vandaan komen, en als je huisarts je zo wegstuurd dan zou ik een doorverwijzing vragen. En een osteopaat is een goede stap denk ik. En luister niet naar cb, wat voor een gek geeft advies om zo een jonge baby te laten huilen:x
Als de pepti eerst werkte en toen niet meer, is het duidelijk kma. En duidelijk dat je zwaardere dieetvoeding nodig hebt. En duidelijk dat je arts er niets van kent.
Inderdaad, ik dacht ook meteen, jij hebt vast geen kinderen. Naar mijn idee zijn er ook maar weinig ha die genoeg kennis hebben om te oordelen over een baby. Roepen snel, baby's huilen nou eenmaal. We houden ons inderdaad al aan de regels van reflux. Dit werkt iets. Laten haar ook al op haar buik slapen overdag ( als we in de buurt zijn), omdat we merken dat ze dit prettiger vind. Het laten huilen heb ik 1x geprobeerd, maar dat nooit meer. Gaat zo tegen mijn principe in. Een kleine kun je naar mijn idee niet verwennen. Dragen doen wij inderdaad ook in een draagdoek.
Mooie conclusie, meid. Volg je moedergevoel maar fijn! Beter dan die onvoorstelbare adviezen van het cb. Het lijkt erop dat er inderdaad iets niet goed zit. Ik zag al een mooie reactie van Averlhach. Veel steekte en succes. Hopelijk vinden jullie snel de oorzaak!
We zijn naar de hap geweest, midden in de nacht. Ze bleef maar huilen. Zaten al op de 10 uur, best veel. Ha vond het ook niet normaal. Die had overlegd met de kinderarts. Conclusie ha moet spul geven tegen verborgen reflux. We moeten het nu gaan halen, hoop zo dat het werkt.
Nou, het gaat een stuk beter met haar. Zo blij! We hebben uiteindelijk spul voor de reflux gekregen en zijn naar de chiropractor geweest. Of het nu van de reflux is, of de chiropractor, geen idee. Maar het werkt Van de week gaat ze weer 2x, kijken wat het gaat doen.