Net uit elkaar en nu zwanger

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Miss12345, 18 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss12345

    Miss12345 Nieuw lid

    18 jan 2024
    2
    1
    3
    Vrouw
    Hallo,

    Hier mijn verhaal waarvan ik geen idee heb wat ik ermee aanmoet.

    2 weken geleden heeft mijn vriend een punt achter onze relatie gezet. We wonen op dit moment nog samen maar binnen nu en een maand zal hij zijn eigen plekje hebben.

    Vandaag ben ik er dus achter gekomen dat ik zwanger ben waarschijnlijk 4 a 5 weken volgens de clear blue test. We waren daar helemaal niet mee bezig eigenlijk. Ik heb wel een kinderwens maar de situatie was er nu nog niet naar om nu aan kinderen te beginnen.

    Ik heb geen idee was ik nu moet doen. Het kindje weghalen is een no go en dat weet hij ook heel goed. Heb altijd gezegd dat als ik ongepland zwanger zou zijn het kindje meer dan welkom is. Ik ben nu alleen bang dat als ik het ga zeggen dat hij van gedachten veranderd en toch samen wilt blijven. Ik heb nooit gewild dat de relatie over zou gaan maar wil ook niet het gevoel hebben dat dit een lijmbaby is of dat mensen denken dat ik het expres heb gedaan.
     
  2. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    788
    497
    63
    Sterkte in de situatie. Mensen zullen altijd wat denken. Daar zou ik me persoonlijk het minst van aantrekken. Het zou dan gaan om jullie gezin, daar kan iedereen wat van vinden, maar daar zou jij niet van wakker moeten liggen.

    Veel wijsheid en zegen gewensd.
     
  3. Miss12345

    Miss12345 Nieuw lid

    18 jan 2024
    2
    1
    3
    Vrouw

    Super lief gezegd dankjewel! Maar wat ik ook bang voor ben is dat hij blijft voor de baby en niet voor mij.
     
    Shalom vindt dit leuk.
  4. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.533
    3.035
    113
    Vrouw
    Sluit me aan bij @Shalom. En als je bang bent dat hij blijft voor de kleine, moet je daar goed over in gesprek gaan. Duidelijk maken wat jouw grenzen zijn. Dat jullie bij elkaar kunnen blijven als jullie echt voor elkaar gaan vechten (wellicht relatietherapie oid). Dat hij het niet mag doen omwille van alleen maar de kleine uk. Want dat gaat het kind straks wel merken als jullie 'niets' doen voor elkaar.
     
    Shalom vindt dit leuk.
  5. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.556
    3.790
    113
    Overijssel
    Sterkte en wat een rotsituatie!
    Ik geloof dat je het zelf al zegt.
    Heel naar maar ik zou niet bij elkaar blijven hier om. Dat moet je toch niet willen?
    Met een baby erbij wordt het er echt niet gezelliger op in een relatie.
    Tenzij je een modelbaby hebt en geen gebroken nachten enz…
     
  6. Lylytje86

    Lylytje86 Actief lid

    22 jul 2023
    301
    264
    63
    Vrouw
    België
    Veel succes in deze toestand voor mij ik zou er over spreken met hem en zien hoe hij al reageert wil hij blijven ook is het voor de baby het kan zijn dat hij het anders wat later ziet en besef dat hij van u houd. Een kindje verandert heel veel in een koppel goed of slecht maar het is best dat je met hem eens bespreekt wat hij wil. Wil hij blijven dan hopen verandert hij en zo niet heb je hem een kans gegeven om te blijven en later geen spijt gehad zeker voor jullie toekomste baby.
     
  7. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.621
    4.697
    113
    Ik begrijp dat dat jij het graag wilt houden. Maar op die manier blijf je levenslang met hem verbonden. Hij heeft als vader natuurlijk ook rechten en wil misschien wel omgang. Dan moet jij ermee om kunnen gaan dat je je baby of dreumes ook periodes niet gaat zien. En dat hij de opvoeding op zijn eigen wijze gaat doen. Waar jij weinig over te zeggen hebt. Wil en kan je dat aan? Jullie gaan niet zomaar uit elkaar natuurlijk.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina