Termijnecho met 8 weken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Luffy90, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Hallo,

Ik ben nu 4 weken zwanger, en ik sta onder behandeling bij de gynaecoloog. Nu heb ik gister voor een afspraak gebeld en die vrouw van de polikliniek zei dat ik een termijn echo kreeg met 8 weken (of zelfs met 7,6 weken) Eerder vonden ze niet nodig, ondanks mijn voorgeschiedenis. Nou lees ik overal dat je het termijn nog niet echt kunt bepalen met 8 weken.

Is de kans nou groot dat ik een aantal weken daarna alsnog een echte termijn echo krijg? En krijg je bij de gynaecoloog standaard meer echo's dan bij de verloskundige. Ik loop bij de gynaecoloog door de vroeggeboorte en overlijden van ons zoontje dus vind het een onprettig idee dat ik van 8 tot 20 weken geen echo meer zal krijgen. Je zult denken waarom vraag je niks aan je gynaecoloog, maar mijn eerste afspraak is pas 24 februari en ben best benieuwd hoe dat ongeveer in zijn werking gaat als je onder behandeling bent bij de gynaecoloog.

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Je hebt de eerste echo rond de 7 a 8 weken, ze kunnen dan nog niet accuraat opmeten. Waarschijnlijk heb je net als ik bij 10 weken nog een echo, dan kunnen ze het wel meten. Daarna heb je elke 4 weken controle en daarbij wordt altijd een echo gemaakt. Wanneer je kiest voor de combinatietest heb je rond de 12 weken ook nog een echo, daar kunnen ze al veel zien zoals of de niertjes werken enz.

3. Kgsamsom

Kgsamsom Lid

1 feb 2013
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had inderdaad bij 8 weken een termijnecho. Dan kunnen ze zien of het hartje klopt. De volgende was met 12 weken voor de combinatietest. Dan een met 20 weken en een liggingsecho met 36 weken.

Maar het varieert per praktijk en ook per (medische) indicatie. In jouw geval zou ik om meer echo's vragen. Al was het puur ter geruststelling. Maar ik zou dat met de gynacoloog bespreken. De assistente heeft daar niets mee te maken. Die heeft geen medicijnen gestudeerd en kan jouw medische dossier dus ook niet in de juiste context plaatsen.

4. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Oke bedankt voor de reacties, ja ik ga het met de gynaecoloog bespreken. Ben benieuwd.

5. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Luffy,

Gewoon nogmaals contact opnemen met je gyn, assistentes kijken niet zo nauw ;)
    Hier met de gyn zelf de afspraken gemaakt en hij is zelfs meegelopen naar de assistent om ze in de pc te zetten.

Ik heb tot aan april mn afspraken al staan, en die zijn allen om de 2/3 weken.

Mocht je straks iets verder zijn, en ze een echo van buitenaf kunnen maken, zou je altijd nog een langs een echo buro kunnen gaan tussen door. dat hebben wij ook gedaan, en dat heeft mij goed geholpen om wat meer zeker te zijn van de zwangerschap.

Heeel veel succes meid!

6. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik neem aan dat ze ivm de vroeggeboorte van je zoontje ze je wel in de gaten gaan houden, ook d.m.v. echo's.

Veel sterkte enne gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

7. Step

Step Actief lid

27 okt 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik loop ook bij de gyn door voorgeschiedenis. Ik heb bij elke controle tot nu toe een echo gehad.

8. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik liep ook bij de gyn dit vanwege herhaalde miskramen. Ik kreeg in het begin iedere 2weken een echo en toen ik verder was iedere 4weken later was dit weer om de 2weken maar dan bij de gyn zelf dus dit waren hele korte echo's

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn termijn is bepaald door een gynaecoloog met 8 weken en 6 dagen dus ik denk dat het geen probleem is.
    Bij 13 weken hebben ze toen nogmaals gekeken en kwammen ze op 1 dag eerder:p

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier is ook een termijnecho gedaan met 8 weken. (Meer omdat ik gewoon te nieuwsgierig was).
    Termijn klopte precies. Met 10 weken nog een keer gedaan en termijn was precies 2 weken verder dan de 1e. Hier konden ze dus prima opmeten.

11. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties, ik ga er dus vanuit dat ik sowieso nog een echo krijg na de 8 weken echo. Ik lees hier dat degene die een termijn echo met 8 weken hadden alsnog een controle echo hadden rond de 12 weken.

Dat stelt mij wel gerust, vind het toch allemaal wel wat eng. Er is ook maar 20 minuutjes ingepland met de gynaecoloog na de echo, maarja dat zal wel genoeg zijn. Het is mij in ieder geval wat duidelijker, bedankt!

Deel Deze Pagina