Ik heb me aangemeld bij voor kraamzorg en daar vertelden zij mij dat ik ook mijn zorgverzekering in moest lichten?? in verband met de vergoeding, maar ook voor het kraampakket? Ik heb nu dit net zitten lezen op de site van mijn zorgverzekering maar zij regelen dan de kraamzorg voor je. Nu, dat hoeft al niet meer, want dat heb ik zelf al gedaan. En het kraampakket krijg ik niet (vergoed) omdat ik niet aanvullend genoeg verzekerd ben.:x Vraagje: hoe zit dit bij jullie? hebben jullie je zorgverzekering ingelicht? En hoe verkrijg je anders een kraampakket, wanneer je deze dus niet krijgt via je zorgverzekering? Mocht je die bij de vk krijgen, ik ben in het ziekenhuis onder behandeling, ik kom dus niet bij een vk....
Je moet sowieso melden bij de verzekering dat je zwanger bent. Ook voor de kraamhulp/zorg achteraf, want je krijgt geloof ik altijd wel iets vergoed. Hoeveel dit dan is, hangt volgens mij weer af van de aanvullende pakketten. Bel morgen anders gewoon even met je zorgverzekering. Zij kunnen je vast verder helpen. Als jij je kraampakket niet vergoed krijgt via je zorgverzekering, kun je bij Prenatal ook een kraampakket kopen.
Wij hebben eerste de zorgverzekering ingelicht en deze heeft de kraamzorg geregeld bij het bureau waar wij voor gekozen hebben. Ik ben ook basis verzekerd en zou zelf een kraampakket moeten regelen/ bekostigen. Maar ik ben al medisch dus voor mij is dit niet meer aan de orde, omdat ik in het ziekenhuis ga bevallen. Ik zorg dat ik een paar pakken kraamverband in huis heb. Deze koop ik bij de drogist. Volgens mij kan je de inhoud van een kraampakket gewoon bij de drogist of apotheek kopen. Er is op internet vast ergens wel te vinden wat er allemaal in zit en waar dit te verkrijgen is.
ik had ook de kraamzorg zelf geregeld. Heb de verzekering gebeld, gezegt dat ik zwanger was en welke kraamzorg ik gekozen had. Niet alle verzekeringen werken samen met elke kraamzorg. Maar de meeste matchen wel. Bij de vorige zwangerschap had ik vgz basis. Hier kreeg ik ook geen kraampakket. Dat heb ik gehaald bij prenatal. Maar je krijgt t ook bij de apotheek oid. nu heb ik cz basis en krijg ik het wel
ok, ik snap m. Vind t wel beetje gek hoor, dat niet alle zwangeren zo'n pakket gratis krijgen. Of ben ik dan een hebberd? Vind t gewoon gek overkomen. Mijn kraamzorgbureau heeft wel een overeenkomst met mijn zorgverzekering, dus daarvoor zou ik niet hoeven bellen. En als ik dat kraamzorgpakket dus niet krijg, hoe ik daar ook niet voor te bellen. Dus waarom dan nog? Dan hoeft het toch niet? Ik beval ook sowieso in het ziekenhuis, vanwege medische aandoeningen. Ik kan dus gewoon wat kraamverband in huis halen en wat gaasjes, dingen die in zo'n pakket zitten (staat wel op de site van mijn zorgverzekeraar wat erin zit) of heb je dat dan uberhaupt niet meer nodig?
als je daar al zwanger staat dan krijg je folders, evt een aardigheidje en mocht je iets van de apotheek nodig hebben wat zwangerschapsgerelateerd is dan weten ze er vanaf Gewoon even ter kennisgeving een belletje doen. Ook als je in het ziekenhuis bevalt heeft de verzekering daar kosten aan, ook aan de kraamzorg. Ik zou t gewoon ff melden
Nee hoor vind ik niet gek. Ik had het zelf namelijk ook. Kreeg ook niets...gelukkig had mijn zus nog een hoop over, dus uiteindelijk niet zoveel gekocht.
Ik zou als ik jou was even goed je polisvoorwaarden doorlezen. Mijn verzekeraar heeft contracten met een aantal kraamzorgorganisaties en uit die organisaties moest ik kiezen. Oftewel: bij een andere dan die zou er niets vergoed worden. Lijkt me wel belangrijk om te weten. En over dat kraamzorgpakket, ik ben er wel voor verzekerd maar laat dat nou binnen het eigen risico vallen, dus ik betaal 'm onder aan de streep ook zelf. Maar die kraamzorg moet je echt even nakijken hoor, want er zit toch al een behoorlijke eigen bijdrage op (waarvoor wij dus wel verzekerd zijn) en je wilt echt niet de volle rekening voor je kiezen krijgen.
Ik heb op dezelfde dag mijn zorgverzekering ingelicht (en kreeg bevestiging op de vergoeding en het kraampakket) en daarna zelf een kraamzorgbureau uitgezocht en mij daar in geschreven. Ik krijg dus wel mijn pakket vergoed en word rond de 7e maand thuisgestuurd (tussen nu en 3 weken dus)
De verzekering moet je wel altijd inlichten ivm de kosten die een zwangerschap (controles tijdens de zwschap en tijdens/na de bevalling) altijd met zich meebrengt. Als een verzekering niet op de hoogte is van jouw zwangerschap, heb je kans dat ze bij sommige kosten moeilijk gaan doen met vergoeden. En geloof me, de rekeningen van de VK en al helemaal van de bevalling/ziekenhuis/gynaecoloog wil je echt niet zelf betalen
Maar je bent ook nog steeds zwanger En dan zullen de normale controles nog wel meevallen, maar een onverwachts bezoekje aan de gyn of een onverwachte bevalling in het ziekenhuis. Je kindje moet zometeen ook ingeschreven staan bij de verzekering als hij/zij en als je nooit hebt aangegeven zwanger te zijn, dan heb je kans dat je ineens vragen krijgt als je (voor hun) ineens een kind hebt. Ik zou deze risico's gewoonweg niet nemen
Ze hebben toch de gegevens van je polis van je zorgverzekering. Dat gaat volgens mij dan allemaal automatisch(de vergoedingen)
Ik heb de verzekeraar (Zilveren Kruis) een mailtje gestuurd met de vraag of je zwangeschap moet melden. De kraamzorg had dat namelijk in een brief aangegeven. De verzekeraar gaf aan dat je zwangerschap niet hoeft te melden. De kraamzorg heb ik uit het lijstje van de verzekeraar gehaald, dus dat moet automatisch goed gaan. Ik krijg ook geen kraampakket van de verzekering (ik ben 1 ster verzekerd, en die krijg je volgens mij pas bij 3 of 4 steren), en ook de eigenbijdrage voor de kraamzorg moeten wij gewoon zelf betalen. Het extra bedrag aan premie woog niet echt op tegen de voordelen, daarnaast wisten we voor 1-1-2010 niet of we dit jaar een kindje zouden krijgen . Wijzigingen in de polis gaan bij Zilveren Kruis per 1 januari in.
Loe ik zou sowieso niet een volledig kraampakket aanschaffen. Ik had het er eergisteren met de gynaecoloog over en hij gaf aan dat als je een medische indicatie hebt je alles voor de thuisbevalling mocht skippen. Je mag toch niet thuisbevallen en je hebt ook geen verloskundige die je hierin kan begeleiden. Ik zou dus heel kritisch naar de lijst kijken en alleen kopen wat je nodig hebt voor de kraamperiode. Je kunt dit altijd tijdens de intake met de kraamzorg nog even overleggen.
Ik heb ook eerst mijn verzekering gebeld dat ik zwanger ben en daarna via internet kraamzorg aangevraagd. Heb toevallig vandaag het kraampakket thuis gekregen. Krijg dit vergoed. Ook zeiden ze de eerste x bij de verloskundige dat ik de verzekering in moest lichten