Ik drink op een dag redelijk veel water, ik hou niet echt bij hoeveel, maar ik drink eigenlijk de hele dag door. Ik had ook van mijn verloskundige gehoord dat dit erg belangrijk is... En sinds gisteren heb ik opeens last van dikke enkels en voeten. Mijn collega beweerd dat dit komt omdat ik zoveel water drink... lijkt mij onzin.. wat denken jullie? Bij het onderwerpje zwangerschapskwaaltjes las ik al dat het wel vochtophoping is en dat dit verergerd door weinig bewegen. Ik werk op een kantoor, dus op zich beweeg ik niet erg veel op een dag.. zijn er meer dames die op kantoor werken, wat doen jullie tegen die dikke voeten? En vanaf wanneer hadden jullie dit?
Ik drink ongeveer 3 liter water per dag, ik merk dat mijn lichaam er ook echt om vraagt. Je vruchtwater wordt er ook steeds mee vernieuwd. Ik merk dat ik in sommige weken het ineens erg vasthield in polsen en enkels en daarna was het dan ineens weg. En een paar weken later kwam het weer. Dus, als het bij jou gaat zoals bij mij dan zou ik me geen zorgen maken. Het hoort erbij.
Brandnetelthee helpt om minder vocht vast te houden. Ik drink 2 liter puur water per dag, twee koppen brandnetelthee en daarnaast nog wat melk en dergelijke. Volgens mijn dokter is het echt dankzij die brandnetelthee dat ik geen vocht vasthoud!
Vocht vasthouden: blijven drinken! Vocht vasthouden tijdens de zwangerschap is heel normaal. Gemiddeld is dat ongeveer twee tot drie liter. Vooral in de laatste maand is dit te merken aan bijvoorbeeld opgezwollen handen, voeten en een 'vollemaansgezicht'. Vocht vasthouden heeft niets te maken met de voeding. Minder drinken helpt dan ook zeker niet. Integendeel: veel drinken is juist goed! Door meer te drinken kan het lichaam het extra vocht beter afvoeren. http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... houden.htm
Heey! Superbedankt voor jullie reacties! Nou ja, dan maar gewoon nog even volhouden, en misschien dus aan de brandnetelthee Offtopic: is brandnetelthee lekker? en waar kan ik dat krijgen?
Ik vind brandnetelthee heerlijk en koop het hier (Belgiƫ) in delhaize, van het merk delhaize. Maar hebben ze volgens mij bij elke drogist wel.
Ik weet niet waar je woont (NL-B) Maar je kan het zeker weten bij De Tuinen krijgen. Maar volgens mij heb ik het ook gewoon bij de dekamarkt gezien.
moet je eens in mijn album kijken ! maar ik waarschuw ! voor de beelden hahaha dat zijn pas olifantenpoten ik kan niet meer lopen .. thuis nog net wat maar is niks aan te doen volgens de gyn ! ik had er ook vrij vroeg last van en je hebt gewoon pech als je het hebt kan mijn handen ook vaak niet bewegen door het vocht !
Brandnetelthee kan je gewoon van Zonnatura kopen bij iedere supermarkt! ik heb zelf ook zo'n vreselijke last van vocht, ik heb het al sinds de 5e maand en sinds een paar dagen zijn mijn voeten zo opgezwollen dat ik mijn schoenen niet meer pas Ik kreeg het advies om bleekselderij te eten, dit moet vochtafdrijvend zijn. Tja, echt lekker is het niet maar ja, je moet wat he! En water drinken, liters water! Ik zit ondertussen de halve dag (met een stengel bleekselderij) op het toilet... Leuk dat zwanger zijn Ik tel de dagen af.....
Je voeten zo veel mogelijk hoger leggen, als dat nog lekker zit met een dikke buik tenminste Bijv kussens eronder als je op de bank ligt. Hoger in je benen zitten meer bloedvaten die het vocht kunnen afvoeren. Door beweging stuwen je spieren het vocht ook omhoog, waardoor het beter afgevoerd wordt, zelfde idee. En volgens mij komt het niet door teveel drinken hoor, maar door de hormonen. Die zorgen ervoor dat je meer vocht vasthoud.
Ik mocht aan het einde van mijn zwangerschap in 2006 venoruton nemen omdat ik anders gewoonweg niet kon lopen. Helpt de circulatie en is niet schadelijk tijdens de zwangerschap. Mijn ma heeft een staand beroep (kapster 10u/dag) en heeft er ook last van. Zij neemt wisselbaden warm/koud en dit helpt ook enorm, samen emt het omhoog leggen van je voeten. En aangezien ik nu maar 3 weekjes later zit op schema dan bij mn dochter, ga ik weer een zwangere zomer tegemoet. Olifantenpootjes onder mn elegante balonnenjurk voor op mn zus haar trouw Jipie! Ik had trouwens de vorige keer teenslippers in alle kleuren, tja, kon in niets anders in en meost ze zelfs aan in de gietende regen! LiefsKitty