Is dit een aambei?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kari, 24 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Dames,

Vanmorgen had ik een beetje darmkrampen, en moet een beetje rennen om het te halen zeg maar ;)

Toen ik klaar was, zat er bij het afvegen een dikke klodder bloed aan het papiertje. Ik schrok natuurlijk eerst wel even, omdat ik eerst dacht dat het iets anders was maar het kwam duidelijk uit mijn "poepgaatje" en na 2 x vegen was het al weg. Mijn ontlasting was niet echt hard ofzo maar misschien heb ik te hard geperst en heb ik dan nu al last van aambeien? Kan toch niet zo snel?

Reacties welkom!

Kari

2. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, ik heb geen ervaring met aambeien.. Maar ik moet even zeggend dat ik toen ik je titel las bang was dat je er een foto van geplaatst had :)

3. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hahahaha ! Ja, dat zou lekker zijn! Ahum..... Eetsmakelijk!

4. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou als je een aambei hebt, voel je dat echt wel..
    Tenminste van horen en zeggen moet het wel vrij pijnlijk zijn.

5. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Dit vond ik erover op het www:

Aambeien (met een duur woord ‘haemorroïden’ genoemd) zijn uitgerekte en opgezette bloedvaatjes aan de binnenkant van de endeldarm, vlak voor de anus. Aambeien bevinden zich aanvankelijk dus aan de binnenkant van de anus. Aambeien kunnen jeuken en een branderig of schrijnend gevoel geven. Het eerste symptoom van aambeien is vaak een geringe hoeveelheid bloed op de ontlasting.

Aambeien ontstaan door een hoge druk in de anus en omgeving. Deze hoge druk kan vooral ontstaan door hard persen tijdens de stoelgang of bij een bevalling. Soms zakken aambeien met de ontlasting naar buiten; dat geeft een vervelend, drukkend gevoel. Als het kluwen van bloedvaatjes is uitgezakt, spreken we van uitwendige aambeien. Daarbij kan het bloed in de zwellichamen gestuwd raken, waardoor aambeien makkelijk bloeden. Ook kan er zich een bloedstolsel vormen in adertjes in de huid rond de anus. Dat wordt een ‘getromboseerd haemorrhoïd’ genoemd. Ook dit is uitwendig voelbaar en pijnlijk. Aambeien komen bij zwangere vrouwen zeer frequent voor, naar schatting bij zeven op de tien zwangere vrouwen.
    [/u][/i]

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Niet altijd, ik heb er 2 (kadootje van mijn 1e bevalling) en daar helemaal geen last van in de vorm van pijn of jeuk. Je kunt Curanal vragen bij je vk, dit is in tabletvorm en zalf verkrijgbaar en wordt door 1 apotheek in NL gemaakt..

7. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Ook ik heb geen last van mijn aambei. Ik heb soms bloed en soms niet, maar het is niet iets wat altijd aanwezig is. Wel heb ik aan mijn aambei een huidflapje bij mijn anus overgehouden. Ja, zwanger zijn is niet altijd zonneschijn.

8. leen1982

leen1982 Bekend lid

8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Hier iemand die wel last heeft van aambeien! Het doet niet echt pijn hoor, maar soms begint het echt te jeuken en krijg je zo veel zin om daar te ...! :oops: Maar dat kan je natuurlijk niet doen en zeker niet als er anderen bij zijn! Voor de rest merk ik het ook nog als ik gepoept heb en ik afveeg, dan is er namelijk altijd kleine beetjes bloed op het toiletpapier! Ik heb er zalf voor gekregen maar gaat niet echt vlug weg hoor!

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Maar ik moet even zeggend dat ik toen ik je titel las bang was dat je er een foto van geplaatst had :)[/quote]

hihi ik ook :)

10. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik heb ook eens gehoord dat ze aambeien afbinden, een touwtje of iets erom zodat ze eraf vallen uiteindelijk. Lijkt me ook geen pretje trouwens.

11. Channie7

Channie7 Actief lid

30 aug 2006
    114
    0
    0
    Bij mij hebben ze hem vanmorgen weggesneden. :( De aambei was zeer pijnlijk, gezwollen en blauw en aan het bloeden: de huisarts schrok er zo erg van dat ik meteen doorgestuurd werd naar de chirurg en niet eens hoefde te wachten.
    Hopelijk krijgen jullie hier geen last van, het kan echt enorm pijnlijk zijn. Maar ik denk maar zo: we moeten iets overhebben voor het goede doel he ? :)
    Nog iemand meer bij wie ze hem weggehaald hebben?

Deel Deze Pagina