ik heb juist een miskraam gehad en ben sinds gisteren gestopt met bloeden, nu is mijn vraag: ben ik vruchtbaar in deze periode tot ik mijn ongi terug krijg? of moet ik wachten tot in ongi ben geworden en van daar terug beginnen tellen? wie weet er raad?
Ik ben meteen weer gaan klussen, je bent ook meteen weer vruchtbaar maar door de miskraam weet je nooit zeker wanneer je weer je eisprong krijgt. Mijn gyn raadde mij echter aan om een cyclus te wachten, heb ik dus niet gedaan maar het was ook niet meteen weer raak, helaas.
oke bedankt, ja wij zijn gisteren ook weer meteen aan het klussen geslagen. vooral omdat ik uit een vroegere rel al 2 kidjes heb en mijn mijn vriend waar ik nu 5j mee samen ben toch al een tijd aan het proberen waren maar de moed al hadden opgegeven tot nu maar ja dan die miskraam. dud we willen zo vlug mogelijk weer proberen omdat we eigenlijk nu toch weer wat moed hebben.
ben ook na de miskraam gelijk weer gaan klussen had zelfs positieve ovulatietest maar heb al meerdere berichten gelezen dat die niet eg betrouwbaar zijn na een miskraam. zijn nu bezig voor de 1e volle ronde na miskraam. (15 sept miskraam 19 okt 1e ongi)
KAn me voorstellen Yolandabenny dat je meteen weer wilt proberen. Hoe lang waren jullie bezig voordat je de miskraam kreeg? Wij 6 maanden. Iedereen riep dat ik wel meteen weer zwanger zou zijn omdat je na een miskraam extra vruchtbaar bent. Nou dat is volgens mij een fabeltje... (ronde 2 na de miskraam loopt op z'n eind en ziet er niet naar uit dat het raak is).
Zoals Me2 al zei, je weet helaas na je miskraam niet precies wanneer je weer een eisprong hebt... Wij zijn ook gewoon weer gaan klussen, echter moet ik er wel bij zeggen dat ik na de 1ste miskraam minder snel ging klussen, en bij de laatste miskraam eigenlijk direct maar ik moet wel zeggen, gewoon wanneer we er zin in hebben en niet echt bewust. Wel temperatuur ik en zie dat we ondanks dat we niet BEWUST hebben geklust, WEL op mijn vruchtbaarste dag en de dag van de eisprong heb geklust. Maar ja het lijkt me niet al te vaak voor te komen dat je na een miskraam direct weer zwanger bent. Bij mij duurde het ong. 4 mnd na mijn 1ste miskraam en nu is het nog ff afwachten....
Ik heb helaas ook en miskraam gehad. Ik was 18 april met de pil gestopt. We hadden zoiets van: we laten eerst de pil wel uitwerken 2 maanden ofzo, daarna gaan we wel echt bewuster klussen. Nou, 2 augustus had ik dus een posi test! We hebben toen wel seks gehad toen ik van dat slijm had, maar wist toen nog niet echt zo dat je dan vruchtbaarder bent enzo, had me er nog niet in verdiept. Ik hoop dus dat we goed vruchtbaar zijn. Ik heb dus 29 september miskraam gehad en ben pas ongi geworden. Nu hoop ik op snel weer een eisprong. Die heb ik afgelopen cyclus ook wel gehad maar het was dus niet raak. Maarja, wist ook niet goed wanneer mn ei was. maar we gaan nu wel echt bewust klussen. Hopen dat we 4 december goed nieuws hebben! Liefs Sylvia
Verdrietig van je miskraam, zeker als het kindje zo gewenst is. Sterkte met het verwerken ervan iig. Ik heb mijn temp bijgehouden na mijn miskraam en bleek 5 dagen later dan normaal een eisprong te hebben gehad (op dag 24) en na 36 dagen was ik ongi. Een vriendin van me had tegelijk met mij een miskraam en zij was de ronde erop weer zwanger. Dus het kan wel, maar je weet alleen niet wanneer je eisprong was. Ook je ongi kan wat onregelmatiger zijn daarna. Groet Nienke