ovluatie test posi maar?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door angelsweety123, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelsweety123

6 okt 2008
    44
    0
    0
    eindhoven
    hallo iik heb 1 vraagje.

ik ben nou in ronde 5 omdat mijn cylcus onregelmatig was mijn menstruatie laaste dag 29 jan 5 dagen orgi. ik ben eerste keer gestart met ovluatie 13de feb had ik posi wel licht maar allebij de zelfde kleur en de 14 was de test streepje donkerder dus vet posi en vandaag nega.
    maar mijn vraag is omdat ik onregelmatige cylcus heb vanwegen de pil waneer kan ik beste zwangerschap test doen?

alvast bedankt:)

2. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    een gemiddelde luteale fase is 14 dgn kan soms iets korter zijn.. kan ook iets (lees 16 dgn) langer zijn.. ik zou 14 dgn aanhouden.. dus als je ei gister is geweest kun je 14 dgn na gister testen....

3. angelsweety123

6 okt 2008
    44
    0
    0
    eindhoven
    bedankt bruisje voor jou snelle reactie :) .

maar bruisje als de ovluatie test posi is he heb ik dan zeker 1 ei sprong? omdat ik onregelmatige cylcus heb he? en ik had net weer getest maar gaf nega aan kan dat zo zijn dat het over is of kan ik morgen nog 1 keer proberen? en hoeveel procent kans heb ik als 1 ovlu posi gaf op 1 zwangerschap?

4. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    iedere vrouw heeft idd 1 eisprong (uitzonderingen daargelaten) als je op het juiste tijdstip seks hebt gehad dus 1 of 2 dagen voor je eisprong.. (ovulatie test geeft trouwens 24 tot 48 uur voordat je ei springt een positief resultaat aan. Dus als je positief test moet je dus seks hebben of 1 dag daarvoor..

dan is de kans op zwangerschap aanwezig.. maar er moet ook een bevruchting plaatsvinden en de bevuchte eicel meot zich dan ook nog goed nestelen in de baarmoeder. Het innestelen gebeurd gemiddeld 5 tot 7 dgn na je eisprong mits je ei bevrucht is.

en ongeveer 7 dagen na de innesteling is je hcg gehalte genoeg gestegen om dit via een zwangerschapstest via je urine aan te kunnen tonen..

let wel.. het kan ook een paar dagen later zijn omdat je hcg wat minder snel stijgt...

5. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    als je ovulatie test nu negatief is dan is je piek geweest en is het nu afwachten. meer kun je niet doen..

6. angelsweety123

6 okt 2008
    44
    0
    0
    eindhoven
    niemand?

7. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    zie boven...

8. angelsweety123

6 okt 2008
    44
    0
    0
    eindhoven
    oh te :) vroeg gereageert sorry oke bedankt bruisje

9. angelsweety123

6 okt 2008
    44
    0
    0
    eindhoven
    hallo dames.

mischien 1 domme vraag maar hoelang is mijn cyclus :oops: 29 jan laaste dag van mijn orgi. en volgens mijn ovlu had ik 14 feb had ik 1 vette posi test. ik ben nou wel bij de 5de ronde vanwegen mijn onregelmatige cyclus. omdat jah wij waren niet echt bezig wij hadden zo wel wij zien wel waneer het wondertje komt maar nu zijn wij er echt mee bezig wandelwagens kijken baby kleding :D
    ik hoop het echt dat het deze ronde het lukt :)
    en die gene die ook nog bezig zijn hopelijk bij jullie ook
    gr

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

De eerste dag van je ongi ( niet de laatste dag!)tot aan de dag van je volgende ongi = je cyclus

11. angelsweety123

6 okt 2008
    44
    0
    0
    eindhoven
    oke dankje daantje22 :oops: :)

12. angelsweety123

6 okt 2008
    44
    0
    0
    eindhoven
    daantje22 hoelang heb jij erover gedaan om zwanger te raken en gebruikte jij ovluatie testen? zojah hoeveel? hoeveel ronde. en wanneer kreeg je verschijnselen?

grx

13. angelsweety123

6 okt 2008
    44
    0
    0
    eindhoven
    trouwens gefeliciteerd meid :D

14. SeaShell

hoi meid,

dankjewel:D

ik ben een halfjaar geleden gestopt met de pil en op 15-01 voor het eerst ongesteld geworden en dat was hopelijk dus de eerste en laatste keer :D

had tussendoor wel een eisprong , maar werd niet ongi..

en ik gebruikte voor de 1e keer ovulatietesten, namelijk sensitest dipsticks waar ik supertevreden mee was ( zie mijn album)
    ik kreeg 9 dagen na mijn ei verschijnselen en testen meteen positief.
    ik 'voelde' me anders, en vooral last van buikpijn en was emotioneler

liefs daantje

15. angelsweety123

6 okt 2008
    44
    0
    0
    eindhoven
    ik ben echt blij voor jouw :D. hopelijk over 2wk kan ik jouw het goede nieuws vertellen :rolleyes: ik hoop er zo op he dat ik zwanger ben niet normaal pff wahah :p duurt allemaal zolang :D maar oke effe afw.

doei daantje22xx

16. missy k

missy k Lid

7 feb 2009
    14
    0
    0
    hoi heb even een vraagje heb gister mijn 5e ovu test gedaan van deze maand deed hem om 3 uur en hij was vet positief nu twijfelde ik omdat ik ze niet echt standaard rond het zelfde tijdstip doe probeer het wel altijd s'middags te doen maar in de ploegen is dat erg lastig maar goed hij was voor het eerst positief en omdat ik twijfelde heb ik hem om 22.00 nog een keer gedaan om het zeker te weten nu was hij net iets lichter dan het testtreepje nu las ik ergens dat veel drinken het testresultaat kan beinvloeden nu heb ik tussen de eerste en de tweede 1 1/2 liter water op zou dat het mischien zijn of heb ik m'n kans gemist? heb voor de zekerheid wel geklust
    groetjes ka

17. SeaShell

hoi meid..

als je test positief is betekent dit dat 24-48 uur later je eisprong komt

en het kan zijn dat de test later op de dag negatief is, dat geeft niks, dat is normaal.

kijk maar eens in mijn album.

op 2-2 om 11.30 had ik een positieve test en dezelfde dag om 20.00 een negatieve test.

bij de positiefste test weet je dat je moet klussen en je ei binnen 1 of hooguit 2 dagen komt, dus je hebt er goed aan gedaan om te klussen

liefs daantje

Deel Deze Pagina