keel pijn dochter.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door knap, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Van af vorige week is mijn dochter niet lekker.

Steeds verhoging lichte koorts al twee keer bij de ha geweest. Alleen een rood keeltje.
    Geen reden nog voor antibiotica. Straks even urine weg brengen om ook dat uit te sluiten blaas ontsteking.

Maar nu elke keer gaat ze gillen van de pijn in haar keel eten en zo moeizaam. Heb de assistente al weer gesproken en die zou over leggen met de huisarts.

Als het viraal is kan je geen antibiotica krijgen als het bacterie is wel.
    Hoop dat de huisarts toch antibiotica voor schrijft maar ja. Nou ja in elk geval even wachten tot de huisarts belt of de assistente.

Wel de tips gekregen koud drinken en ijsjes.

Meer tips?

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Vla, yoghurt of andere lekkere toetjes. Die glijden makkelijker door de keel en doen dus minder pijn. Zuigen op een dropje wil ook wel eens verlichting geven.

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    En geef je ook al paracetamol? Dit verlicht de pijn wat en dan gaat het eten makkelijker en doet het hoesten (als ze dat doet) minder pijn. Goed eten is namelijk wel belangrijk om er snel weer bovenop te komen. Maar drinken is natuurlijk het belangrijkst.

4. knap

knap Niet meer actief

Melk producten rade de assistente af. Van wegen dat het kan blijven hangen inde keel. Normaal wil ze wel makkelijk ijsjes nu natuurlijk ook niet. Straks even haar favo ijsjes halen kijken of ze dat wel lekker dan vind.

Lastig hoor al een week een ziek kindje. Vanmorgen dacht ik je kan gewoon naar het kdv geen koorts maar toen dus het pijnlijk huilen en zeggen dat haar keel zeer deed moest er zelfs een kusje op geven dus echt pijn. En is ze weer thuis. ;)

Bedankt in elk geval al voor de tips.

En ja paracetamol geef ik al alleen moet ik zo even een nieuw doosje halen ze zijn namelijk op. Veel gebruikt al deze week. Haar papa komt zo als het goed is thuis kan ik het even halen.;)

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Het is idd waar dat melkproducten kunnen blijven hangen, maar het eet wel makkelijker. Is altijd even een afweging die je moet maken. Als ze pijn heeft van het hoesten en nog steeds hoest dan kun je beter geen melkproducten gebruiken omdat het blijft hangen en je daardoor weer moet gaan hoesten.
    Maar als het alleen gaat om een pijnlijke keel kan het juist weer fijn zijn om iets te kunnen eten.
    Maar zetpillen is idd fijn, dus lekker blijven gebruiken

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Veel laten drinken. Ranja helpt bij mezelf altijd goed.

Deel Deze Pagina