Hebben de 30+ vrouwen t uitstrijkje al laten maken? Ik nog niet. M'n zusje belde vanmiddag op dat de assistente haar had gebeld. De uitslag was niet zorgwekkend maar of ze maandag bij de ha langs wilde komen want ze hadden wel wat afwijkingen gevonden. Ze was er niet gerust op en heeft na aandringen van mij, toch weer teruggebeld naar de ha. Nu mocht ze vanmiddag langskomen en de uitslag was pap 2 en t hoort pap 1 te zijn. Pap 5 is kanker. Er zijn afwijkende cellen gevonden. Nu moet ze over een half jaar weer terug komen om t te laten checken. Ik wilde weten of er hier meer vrouwen zijn die zo'n uitslag hadden.ikzelf heb t 2x laten controleren in de jaren en beide keren was ie goed.
ik had 3b dus ik kon meteen de molen in, heb uiteindelijk wel een behandeling gehad en moet voorlopig ieder half jaar op controle, ook omdat wij in de mmm zitten om zwanger te raken.
Ik heb 2 keer pap 3 A gehad. De laatste keer hebben ze de onrustige stukken die te zien waren weg gehaald, en daar kwam een CIN II uitslag uit. Matige dysplasie. Ik ben heel erg geschrokken, maar de gyn heeft mij redelijk gerust gesteld. Pap 2 is iets wat ze in de gaten houden, maar absoluut GEEN kanker. Ik moet einde van deze maand weer een uitstrijkje laten doen, om te zien of alles weg is gehaald. Ik heb het uitstrijkje laten doen omdat ik wat vage pijnklachten had. Ik ben nog geen 30. Deze klachten zijn trouwens bijna compleet verdwenen nadat ze de onrustige stukken hebben weg gehaald.
Geen zorgen! in december had ik pap5 was echt shocking voor ons. Het zat daarin weer in fase 3 dus laatste stadia voor kanker. Ze hebben een stukje van mijn baarmoederhals weggehaald (echt niet prettig). Maart weer een uitsrijkje en helaas pap3 ipv 1. Weer biopten genomen en kreeg ik 2 weken later de uitslag dat ze toch geen afwijkende cellen hadden gevonden. Pap3 kan je ook krijgen door een virus en je weerstand enz. en dan stoot je lichaam het zeg maar weer zelf af. Nu moet ik in nov. weer terug, tenzij ik zwanger ben want daar heb ik nu weer toestemming voor. Dus voor je zusje heel hoopvol, ze kunnen veel tegenwoordig!
Pap2 is niet zo erg hoor, dan is er nog niks aan de hand maar het zou kunnen dat het een voorstadium is van. Vaak zullen ze nu niks doen en moet ze over een half jaar nog een keer het uitstrijkje laten maken. Is het dan nog pap2 zullen ze vaak bijv een stukje baarmoedermond aanstippen, bevriezen oid en dan is het daarna vaak goed.
Is niet erg. Heel veel vrouwen hebben dat zonder te weten o gehad. Je lichaam kan dit zelf opruimen. Het kan het hp virus zijn. Maar dat is onschadelijk tenzij je het jaaaaren laat zitten!ik ben wel toen meteen behandeld toen ze afwijkende cellen zagen. Ik had ook genitale wratjes, nauwelijks zichtbaar, ik had niets gemerkt en partner ook niet...alles is toen weggelaserd. Is nooit meer teruggekomen. Je kan het beste in zo'n geval heel veel rusten, zoveel mogelijk en gezond eten. Vitamine!en stress vermijden.dikke kans dat er de volgende keer niets meer te zien is!
ik hoef nog niet word pas in feb 30 vind het wel eng maar het zal vast en zeker los lopen het lijkt me best eng als je uitslag krijgt waar je niet op had gehoopt sterkte voor je zusje
Ik had 2x pap 2. Het is absoluut geen reden om zich zorgen te maken. @Mukkie heeft gelijk, je licham kan het in meeste gevallen zelf makkelijk opruimen. Maar ze willen het idd extra controleren.
Ik had gisteren mijn uitstrijkje, dus over ongeveer een week of 3 de uitslag. Ben er nu niet echt mee bezig maar hoop over ee paar weken wel gewoon een goede uitslag te krijgen.
Ik heb een poos in het ziekenhuis gelopen met pap 3a vanaf mijn 25e ongeveer. Ook cin II. In principe is er niets gebeurd bij mij, maar hebben ze af gewacht welke kant het op ging. Op een gegeven moment werd ik zwanger en tijdens mijn zwangerschap werd het al pap 2 en een jaar daarna is het vanzelf pap 1 geworden. Het kan dus ook vanzelf weer normaal worden, maar het is goed dat ze het in de gaten houden, want ze zijn er dan op tijd bij als het wel mis gaat.
Ik had bij beide keren pap 1 nu voor de derde keer , 5 oktober mag ik heen . hopelijk nog steeds goed. Best wel een beetje spannend . Maar ga uit van het beste .
Ik heb er inmiddels al een paar achter de rug, omdat je in Duitsland jaarlijks wordt gecheckt en rondom zwangerschap extra. Ze nemen hier direct bij je eerste echo dan al een uitstrijkje en bij de nacontrole na de bevalling doen ze het weer. Ik geloof dat ik er nu vier of vijf heb gehad, iedere keer goed.
Ik heb vandaag weer een uitstrijkje gehad, na verwijdering van foute cellen. Erg spannend, over 10/14 dagen weet ik of het oké is. Pffft.
Ik had een half jaar geleden pap2 en moest na een half jaar terug komen voor een nieuw uitstrijkje. Dat was vorige week, dus volgende week krijg ik de uitslag. Bij mij was de uitleg dat het na een zwangerschap wel vaker voorkomt dat de cellen in de baarmoederhals wat onrustig zijn, maar dat dat inderdaad vaak vanzelf weer goed komt. Ik ben benieuwd naar de uitslag. Geen idee wat er moet gebeuren als het weer iets anders dan pap1 is. Niet naar gevraagd. Ik hoor het wel
Hier staat ook duidelijk dat een uitstrijkje niet mag als je zwanger bent , je moet zelfs wachten 6 maand. Mijn zusje moet ook wachten , is nu zwanger , zij moet haar eerste . Ze krijgt van zelf weer bericht . hier de link; Bevolkingsonderzoek - Huisartsenpraktijk Lesterhuis en Geenen - huisarts - Enschede