Beste aanstaande moeders (vaders), 4 1/2 maand geleden ben ik bevallen van onze prachtige dochter Lisa! Niets is mooier op deze wereld! Na 10 weken borstvoeding ben ik hier helaas mee moeten stoppen wegens mijn werk/ productie schoot zo omlaag dat ons meisje niet meer tevreden te houden was. Nu hebben we netjes gewacht op mijn eerste menstruatie, wel hebben we in die periode hier vooraf gemeenschap gehad, volkomen veilig. Toen mijn menstruatie af gelopen was ben ik begonnen weer begonnen met de pil, deze strip netjes af gemaakt zonder enige gemeenshap, precies op de dag aan het eind van deze strip hebben we gemeenschap gehad (met als smoesje de menstruatie op te wekken) de dag er na kwam mijn menstruatie, nu heb ik dus 1 stopweek gehad, maar ben wel vergeten om op de 7e dag weer te beginnen met de pil, dit heb ik op de 8e gedaan, ben er nog niet helemaal aan gewend. Ook op dag 7 ben ik deze vergeten en hebben gemeenschap gehad (hier kwam ik op dag 8 achter, afgelopen dinsdag) Nu heb ik sinds vandaag wat oud bruin verlies, zou ik een tussen bloeding krijgen of zou dit een innesteling kunnen zijn??? Bij mijn vorge zwangerschap heb ik een klein beetje rose verlies gehad, maar dit kan elke keer uiteraard anders zijn. Uiteraard ben neem ik nu de pil niet meer, ook las ik in de bijsluiter dat bij start van de pil dat je op de eerste dag of 2-5 dag er mee moet beginnen, ik ben pas na afloop begonnen dit was volgens mij dag 8! Volgens mij heb ik er echt een zooitje van gemaakt! Een eventuele zwangerschap zou echt heel erg gewenst zijn, alleen ben ik nog niet eens uitgezwangerd! Wat denken jullie zit deze kans er groot in? Wat is jullie ervaring voor degene die al een kindje hebben hoe verliep bij jullie de eerste start met de pil weer? Tussentijdse bloedingen of niet? Moet wel zeggen dat ik me vreemd voel, buikpijn, moe, maar uiteraard zit mijn lichaam nog bom vol met hormonen. Iedereen succes met zwanger worden, mocht ik het nu alweer zijn, dan zijn we wel zo gelukkig!
Het innemen klopt idd niet.. je moet idd beginnen met de pil op de eerste dag van je menstruatie.. doe je dit niet dan is ie de eerste 7 dgn niet veilig.. dus eigenlijk moet je de tweede strip rekenen.. die eerste 7 dgn nog veilig doen en dan ben je bij juist gebruik veilig volgens mij.. snap je me nog?? maar je bent m op dag 8 vergeten?!.. niet handig.. de kans dat je zwanger raakt is dan zeker wel aanwezig.. Als ik dit zo had gedaan (nogal idioot vruchtbaar) dan had ik er donder op kunnen zeggen dat t raak zou zijn.. hopelijk heb je snle duidelijkheid.. een testje doen lijkt me...
hoi ichtus, heb de testen ook al besteld, inderdaad hoe ik hem heb genomen klopt niet, en het zou best eens raak kunnen zijn, weet jij misschien of je vruchtbaar slijm hebt als je aan de pil bent? Volgens mij kan dit niet of wel, omdat je geen eisprong hebt toch. Ik heb wel degelijk vruchtbaar slijm gezien,herken dit goed van de eerste kleine. In ieder geval vind het we spannend om te testen en zou het evengoed stiekem jammer vinden als het niet zo zou zijn. Denk alleen dat het nu nog net iets te vroeg is. Als ik de strip nog af zou maken dan heb ik pas over 1 week mijn NOD. Vorge keer teste ik ook 5 dagen voor NOD postief. Ga het wel proberen morgen. Grrr bedantk voor je reactie
Je hoort idd geen vruchtbaar slijm te hebben tijdens pilgebruik.. want je hoort geen eisprong te hebben.. echter... vorig jaar eind januari werd ik ongesteld en ben ik op dag 2 begonnen met de pil.. op dag 16 ontdekte ik vruchtbaar slijm.. pil doorgeslikt, maar zie banner.... hartstikke zwanger... de pil heeft hier z'n werk niet gedaan..was microgynon 50.. de 30-variant had ik hiervoor en daar kwam Jurian dwarsdoorheen.. Van lisa raakte ik direct in ronde 1 zwanger na stoppen pil en bij Marijn ben ik halverwege de strip gestopt met de pil en ook direct zwanger dus ook eisprong..niet eens meer een "pilbloeding" .. volgens vk dus supervruchtbaar.. JOH..echt???...
oh euh..niet dat de zwangerschap van Anna niet gewenst was hoor, maar na mijn mk in nov 2008 en een onduidelijke cyclus in dec wilde even de emotionele achtbaan uit om op adem te komen.. dus een maand of 2 aan de pil was de planning om dan verder te gaan... maar ja..kennelijk heeft t zo moeten zijn.. Ik was dolgelukkig en ook hubbie... wilde ik toch ff melden.
Hoi Ichtus, Nu zou ik 7 dagen voor NOD zitten (als deze klopt) natuurlijk al een testje gewaagd.. beetje vroeg maar ja, ik dacht echt ; ik wist het, meteen lichte het test streepje wat op zodra de urine er door gezogen werd zeg maar, alleen trok dit weg (misschien te weinig HCG nog) In ieder geval doe ik over een paar dagen er nog 1 tje, vorge keer teste ik in 4 dagen voor NOD positief, 5 dagen voor nog Negatief. Als ik je berichtje zo lees, ben je eigenlijk bijna aan 1 stuk zwanger geweest. Lijkt me eerlijk gezegd wel vermoeiend. Maar echt heel erg leuk om al die hummeltjes bij je te hebben. Lisa onze dochter (leuk he zelfde naam) is nu bijna 5 maanden. En als ik dat papagaaitje nu in de box hoord, denk ik dat is ttoch echt heerlijk. Gezien de situatie van ons eigen bedrijf zou het nu wel echt heel goed mogelijk zijn omdat voor mij de werkdruk minimaal zou zijn. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik tot 8 maanden nog volop mee gewerkt in de paardenstallen (uitgezonderd echte risico gevallen) weet zeker dat bij een tweede zwangerschap ik er echt veel meer van ga genieten. Kan eigenlijk al niet meer wachten. Hoop dat jij een fijne zwangerschap hebt, en dat alles goed mag verlopen. grrrrrrr
hey wat leuk trouwens, ik zag anna 16/11/09 Lisa is van 13/11/09! En als ik nu zwanger zou zijn is dit waarschijnlijk volgens de calculator 13/12/09
euh.. ik ben nu niet zwanger hoor.. .. spannend meid.. zou idd over een paar daagjes nog s testen.. laat je t weten hier??
Hoi Ichtus, Sorry, verkeerd begrepen, stonden ook zo veel namen in je reactie Zit nu dus nog 5 dagen voor NOD als ik dus woensdag aan houd voor mijn NOD dag. Heb gister wel al een testje gedaan... moet volgens mij zie ik toch echt wel wat, maar wel echt heel onduidelijk. En moet zeggen toen ik even later +/- 2 uurtjes keek, en er stond echt een heel licht rose lijntje even breed als de controle streep in de kruitvat 2 voor 5. Had nog nooit een indrooglijntje gehad bij deze testen, maar kan er best goed een zijn omdat dit dus later was. Maar hij is wel met het blote oog te zien zopnder hem op de een of andere manier in het licht te houden. Doe gewoon elke dag 1 testje... heb er nu nog 1 die doe ik morgen en dan bestel ik maandag nieuwe en test ik dinsdag weer, of mijn NOD moet er zijn natuurlijk. Hou jullie op de hoogte! Heb er nog nooit een indrooglijntje in gezien
Hoi! k ben benieuwd hoe het nu met je gaat, je bent nu op vakantie. Ik ben sinds kort ook aan de pil, ben nu nog bezig met de 1e strip, heb daarvoor lang geen pil geslikt. Zit nu in de laatste week.. Heb hem ook op dag 2 van menstruatie ingenomen, en ben hem daarnaast ook nog eens op dag 8,9,10 vergeten...ja, echt erg he..heb wel vruchtbaar slijm gezien (herken maar dat al te goed, want had adat altijd heel duidelijk!) en laat k nu net dat slijm ondekken nadat ik de dag ervoor sex heb gehad met mijn man...was geeen sperma, absoluut niet, want dat ziet er heel anders uit en ruikt en dit vruchtbare slijm is reukloos(en heb ik altijd god in de gaten gehouden toen ik zwanger wilde worden, dus 100 procent zeker) . ik had ook al een beetje slijm de avond toen ik sex had maar dacht niet na dat het vruchtbaar slijm was doordat ik de pil slikte..ook al was ik pas net de pik vergeten, paar dagen.. (toen ik het slijm de dag erna zag, was het ok echt heel erg veel, zo was mn vruchtbare slijm altijd op het hoogepunt zeg maar) dusja....nu heb ik veel krampen, ongesteldheidskrampen, heb nu gisteren en vandaag heel licht bruinverlies gehad, verder nog nooit gehad... mijn temp is zoals hij altijd is na eisprong maar weet dus niet of pil invloed heeft???Heb nl altijd s ochtends na ei 36,9 c of hoger en is nu ook zo.. weet dus ff niet wat dit allemaal is, of dat de klachten door vergeten van de pil komen?? Die buikpijn, ongi achtig is echt vervelend....en dat bruinverlies ook.. Ik laat het jullie wle weten maar misshien meer ervaringen hiermee>> wat zijn de klachten tijdens pil gebruik als je zwanger bent? Liefs
Ichtus: jij herkent die dingetjes dus wel...ik moet ook zeggen dat ik sinds gisteren ook licht misselijk ben af en toe, maar kan misschien ook door pil komen... geen bruinverlies meer gehad, wel veel slijm wel..echt doorzichtig..oja, gisteren veel slijm en er zat een lichtroze slijmsliert bij...(beetje bloed dus) Ik weet niet of ik al had gezegd dat afgelopen donderdag of vrijdag ik meteen na de sex ook ineens bloedverlies had..echt raar!!NOg nooit gehad!Was lichtroze tot rood, en maar weinig...was ook na een paar vegen ook weer weg, heb geen mandverband ofzo in moeten doen omdat het na plassen ook weer weg was dus (alleen heel klein beetje bruin/lichtroze mef afvegen daarna was het weg) heb ook erg rommelende buik. Ik heb trouwens ook paar keer diarree gehad in alle weken (heb gevoelige darmen) en dus paar keer pil vergeten.,., weet niet wanneer ik het beste kan gaan testen...ik werd zonder de pil altijd heel erg snel zwanger... denk dat ik as week moet gaan testen dan..heb nu nog 3 of 4 pillen te gaan (weet het ff niet precies uit mn hoofd, 3 of 4 in ieder geval) Kan ik dan beter nu stoppen met de pil of wel die laatste 3/4 pillen nog innemen? Wachten op ongi..maarja, lees dat je soms wel bloed krijgt en soms niet en in beiden gevallen zwanger kunt zijn... Liefs
heb nu ook beetje last van misselijkheid, gisteren en vandaag..maar kan ok weer door die pil komen...moest nog 4 pillen vanaf gisteren maar neem ze nu niet in...(ook omdat ik het handiger vind als ik eerder ongi wordt anders zit ik met een ongi als we hier een verjaardag vieren, zit ik niet op te wachten) dus niet zo goed misschien voor mn cyclus maarja.... wil ook liever iets anders gebruiken dan de pil, want misschien dat daardoor al die klacnten komen...toch maar weer condoom ofzo.. pff..irritant.. oja, vanaf wanneer zou ik dan kunnen testen?? waarschijnlijk wordt ik gewoon ongi binnen nu en 3 dagen...(al kun je ook ongi krijgen ook al ben je zwanger omdat deze nu niet natuurlijk is door de pil??) heb een testje gedaan vandaag maar was negatief... heb ongeveer een week geleden gemeenschap gehad en daarna ook nog waarvan ik denk dat het misschien dan raak is geweest (als het zo is dan) daarvoor ook sex gehad hoor en erna ook..dus lastig zeggen nu, met pilgebruik///(maar dus wel iedere week diarree gehad en rond dag 8,9,10 pillen vergeten achter elkaar..(ik weet het, stom!haha, maar we willen wel een derde alleen liever later, maar is mn eigen schuld dan he, nee, serieus, we zijn er dan natuurlijk super blij mee, zwanger mogen zijn is een wonder.
Hoi, Niemand antwoord?? Zaterdag heb ik dus de laatste pil ingenomen, en heb vooral steeds bruinverlies..als ik denk dat het nu gaat doorbreken omdat er wat lichtroze/rood bij komt, en ik een tampon in doe, zit er na een paar uur weer alleen maar bruin op en veegje roze... of is dit altijd zo als je weer net bent begonnen met de pil? oja, heb wel hoge temp nog..
ppf nu weet ik niet meer of ik de 50 nog wel kan vertrouwen straks na de bevalling! ik ben van Olaf zwanger geworden door de pil heen.. daarom had ik erna 50..