Moet even van me af schrijven Julie is nu ruim 13 maanden en bij mijn vriend en mij kriebelt het behoorlijk voor een tweede kindje. Het kriebelt zo erg dat ik vorige week mijn Mirena weer heb laten weghalen en we gaan er weer voor! Op zich hartstikke leuk natuurlijk. Ik ben mezelf aan het voorhouden dat het misschien wel een tijdje kan duren voordat ik zwanger ben, je weet maar nooit hoe het loopt. Maar het "probleem" is dat ik een behoorlijke controlfreak ben. Bij Julie was ik in ronde 1, poging 1 zwanger en alles is perfect gelopen. Ik ben zo bang dat het nu heel erg tegenvalt als we er nu langer over doen om zwanger te raken... snappen jullie wat ik bedoel? Ik ben echt bang voor de teleurstelling van eventuele negatieve testen, of misschien erger (mk of iets dergelijks), ook a heb ik dat nooit eerder gehad. Ik ben er zelfs zo bang voor dat het een gedeelte van het plezier van "beginnen aan een tweede" weghaalt. Is dit voor iemand herkenbaar?
hmmmm herkenbaar ja! alleen dan dat voor ik zwanger raakte van Snuit dus wel een miskraam had, het daarna nog een half jaar duurde voor ik zwanger raakte en het mij allemaal veel te lang duurde... maar het control freak gedeelte herken ik wel hoor! hihi bij mij is de mirena een week eerder eruit gehaald.
Ik heb hetzelfde, ik maak me erg druk op het moment en ben bang het kwijt te raken. Daarvoor was ik superbang voor negatieve testen, ik voelde me dan zo dom haha.. Ik probeer gewoon een beetje te ontspannen en afleiding te zoeken dat helpt wel . Succes met zwanger raken, ik hoop dat je meteen weer zwanger bent dan isdat meteen een zorg minder! Heel veel liefs
Heel herkenbaar! Alsof ik mezelf hoor.. Ik ben iemand die het maar moeilijk over kan laten aan de natuur. Ik ben er ook heel erg mee bezig tijdens de seks. Het liefst zou ik de zaadjes zelf verder helpen Ben ook wel eens bang dat 'teveel er mee bezig zijn' niet echt bevorderlijk is.. Wij zijn nu ruim een jaar bezig voor een tweede en dat valt behoorlijk tegen. De eerste was al na twee keer raak.. Het is nu zelfs zo dat ik soms denk: ik word nooit meer zwanger. Toch probeer ik me elke maand weer over de teleurstelling heen te zetten en positief te blijven! Elke maand betekent weer een nieuwe kans! Liefs Sallie
Hier nog een controlfreak... Ik ben nu 7 maanden bezig voor nummer 4 en moet mezelf behoorlijk brainwashen elke dag om er niet aan ten onder te gaan. Ik kan gewoon niet tegen het idee dat ik hier geen vat op heb en dit niet onder controle heb, dat ik de natuur inderdaad zijn gang moet laten gaan en ik geduld moet hebben. Ook bij mij is de gedachte: "Je zult wel zien dat het nooit meer zal lukken" nooit veraf. Ik ben hier een vreselijke doemdenker in... Mijn eerste zwangerschap (in ronde 3) werd een miskraam met 10 weken, maar gelukkig werd ik daarna al snel weer zwanger (ronde 2) van mijn oudste dochter. Bij mijn zoontje was het al raak in ronde 1 en bij mijn jongste dochter in ronde 4. Ik ben het dan ook echt niet gewend dat het zo lang duurt allemaal! Geduld is echter een schone deugd... loslaten en radicaal accepteren wat op je pad komt eveneens... Veel succes!
Hallo... Hier ook z'on controle freak... Heb op 9-8 een MK gehad en ik ben me nu al weer suf aan het lezen hoe snel ik weer een eisprong kan hebben zodat we die optimaal kunnen benutten.. Ik ben totaal geen geduldig mens en was ook dolblij dat het bloeden na de MK na 5 dagen over was en dat de echo die ik dinsdag had weergaf dat ik weer helemaal schoon ben. Ik doe om de 3 dagen een test om te kijken of het HCG al verdwenen is ( gisteren een heel dun lijntje nog) Ik hoop zo snel mogelijk weer zwanger te raken en ben er mss wel veel te veel mee bezig en hou me vast aan verhalen van meiden die na hun MK gelijk weer zwanger waren. Bij mijn zoon 6 jaar terug was het de 1ste ronde gelijk raak en bij mijn vorige zwangerschap ook al in de 1ste ronde dus hoop dat me lichaam mij niet weer in de steek laat. We klussen iig om de dag en dat blijven we als het aan mij ligt nog wel 1.5 maand doen aangezien ik geen idee heb wanneer ik mijn eisprong heb na de MK( is bij elke vrouw ook anders). Hoop dat we allemaal snel zwanger zijn.. Liefs Joy