Ik ben opzoek naar succesverhalen waterpokken. Wij gaan as vrijdag on holiday. En ja hoor ze komen nu op. Lekker in havermout gedaan. Vsm gedaan op de plekjes. Ze loopt al 2 a 3 dagen met enkele losse pokjes die ik niet gezien had als waterpokken. Nu zie ik ze echt oppokken. Heel licht zijn te te zijn op de 1 hele grote, 3 kleinere en 4 stippen (wel rood) Ik zie heel me vakantie in het water vallen. Centerparcs. Ik hoorde dat je niet mag zwemmen zolang ze nog korstjes erop hebben? Maar..eigenlijk zoek ik succes verhalen met, joh hier had ie amper wat ect ect.
Onze zoon heeft van de winter de waterpokken gehad, maar is er niet ziek van geweest! Moet zeggen dat ie ook maar iets van 10 waterpokjes had, maar die waren binnen 5 dagen stukken minder aan het worden. Voor de jeuk hadden we die emulsie van VSM. Maar eigenlijk gaf hij het zelf niet aan dat ie er last van had. Vlgs mij is de besmetting mogelijk vanaf VOOR het opkomen en tijdens dat er blaasjes op zitten. Als ze al aan het indrogen zijn mag je er vlgs mij gewoon mee zwemmen?? Misschien daarover even de doktersassistente bellen?
ja morgen bel ik ook. Mijn moeder is net 4 mnd van de chemo af en laten we daar dus gisteren zijn geweest en ze hebben geknuffeld en ze heeft haar kusjes gegeven :-s. Maak me daarom wat zorgen.
Jelle had er (toen ie net 3 was) ook heel weinig last van. Met de VSM emulsie en wat talkpoeder was het goed te redden, alleen bij het billenpoetsen werd ie niet erg vrolijk. Maar hij is gewoon naar peuterspeelzaal en kinderdagverblijf geweest, zwemmen doet ie normaal elke week maar hebben we niet gedaan toen ie de pokjes net 2 dagen had. De week erna waren ze allemaal ingedroogd en zijn we dus gewoon weer gaan zwemmen. Dat is ook wat ze zeiden bij het CB; niet zwemmen zolang de pokjes niet ingedroogd zijn. Dat je meisje al 2-3 dagen wat pokjes heeft lijkt me positief; ze heeft daarop al lekker antistoffen kunnen vormen, zodat het nu sneller over zal gaan als er toch meer pokken gaan komen. Vrijdag, nog 3 dagen verder... je weet het natuurlijk nooit, maar het kan best 100% meevallen. Ik ben er wel benieuwd naar, hou je ons op de hoogte? Fijne vakantie in ieder geval! En als je langer dan een weekendje gaat zal het met dat zwemmen ook nog wel gaan lukken denk ik.
Fijne vakantie in ieder geval (mijn waterpokdramaverhaal hou ik wijselijk voor me!). Maar als ze het al een paar dagen heeft, zal het best meevallen lijkt me.
sisa...doe maar niet. Hahahaaa Na het badje ging de eerste dus open. eveline> hoop het dat ze dus zo antistoffen al heeft gemaakt. Echt het gebeurde net nu ik dacht zo wij zijn de dans ontsprongen. Grrr
na een nacht, heerlijk geslapen, maar 3 pokjes erbij. Die in haar nek gaat nu wel kriebelen en je ziet hem echt in de plooi lelijk worden. Hij is al open.
komen nu wel wat pokjes bij. Zie hele lichte en een paar nieuwe. Ik hoop vrijdag relax 5 1/2 uur in de auto te kunnen zitten....
Ons mannetje van toen 1 1/2 werd na een nacht enorm spoken wakker op vakantie en zat onder de waterpokken. Wij hebben er poxclin op gedaan. Ze droogden mooi in en hij is eigenlijk niet ziek van geweest. Hopelijk gaat het bij jouw kindje net zo. Overigens is de oudste ook niet ziek geweest van de waterpokken, maar weet niet meer hoe lang het geduurd heeft, wij waren nl net aan het verhuizen en heb me er maar niet te druk om gemaakt. ps Van het waterpokvirus kun je als je wat ouder bent wel gordelroos krijgen, zou het dus toch even overleggen met een ha/ oncoloog wat je moeder betreft als je je daar zorgen om maakt
oneee...ze is wakker en koorts! Denk een nieuw topic te moeten openen. Waterpokken op vakantie....oneeee
Ohjeej.. hopelijk valt t mee! hier begon t op 1 april , en t was een paar dagen later alweer weg. Vrij weinig last van gehad. Mocht hem ook overal mee naartoe nemen (heb dokter en psz gebeld). Hij had best wat vlekjes op zn kontje , maar verder viel het reuze mee. Hopelijk kan jij dit volgende week ook komen typen , en alvast een fijne vakantie toegewenst.
Mijn zoontje heeft nu ook de waterpokken, maandag ontdekte ik de eerste pok en ondertussen heeft hij er nu denk ik wel zo'n 75 ofzo, zit helemaal onder. Mijn dochtertje had ze 2 weken eerder (zolang is ook de incubatietijd) en was de eerste 2 dagen en 3 nachten er echt niet lekker van, daarna ging het stukken beter. Toen gingen ze al snel indrogen, nu zijn het lichte plekjes en op sommige plekken waar ze hele grote pokken had, smeer ik nog wel elke keer die VSM lotion, want anders ben ik bang dat ze niet mooi genezen. Mijn zoontje had gisteren verhoging, afgelopen nacht werd hij een keer of 6 hysterisch huilend wakker met koorts, we hebben hem maar een zetpilletje gegeven en tussen ons in gelegd. Ik hoop dat het ergste net als bij mijn dochtertje na een dag of 2 a 3 toch wel voorbij is. Daarna had ze er niet weinig last meer van. Hoe is het afgelopen nacht gegaan bij haar?
ooo dan zeik ik ben ik bang. Ze heeft denk ik maar een pok of 25. Waarvan echt 8 hele grote en kapotte. Ze heeft geen koorts maar verhoging nu. Maar wil wel alleen koekjes eten. Hahaa. Maar niet lusteloos. Ze staat nu me prullenbak open en dicht te rammen. :-s
jo79> als ik de vsm op de grote pokken doe gaat ze huilen. Blijkbaar doen ze pijn? Was dat bij jou ook zo? Heb jij ook het echte pokkenspul gehaald bij de drogisterij? (kom niet op de naam poxolin ofzo?) Kom terug op t aantal pokken..ahum..haar nekje. Zo zielig en in haar haartjes. We hebben er meer.
Ja, bij die hele grote pokken prikt het volgens mij een beetje als je het er op doet, want dat deed haar ook pijn en mijn zoontje zie ik ook een beetje verkrampen bij die hele grote plekken. Nee, ik heb dat pokkenspul niet in huis, is dat van dat schuim ofzo? Tenminste, zoiets zei iemand op het kdv. Zat ook nog aan het aantal pokken te denken toen ik hem verschoonde, maar ik denk zelfs dat het er gerust 100 zijn, hij zit echt vreselijk onder, in zijn oren, tussen zijn haren, op zijn kont, rug en buik, overal. Vorige week moest mijn dochtertje al naar het CB en die zeiden al dat ze het behoorlijk erg had gehad, maar bij hem lijkt het nog een slagje erger. Zo zielig. Nu slaapt hij lekker.
hier ook aan de slaap. Even maar laten bij tanken niet waar. Ahhhhh zielig zeg dat hij zo onder zit. Het erge is je kan er zo weinig aan doen. Nou we plannen onze hele vakantie maar in met fietsen en spelen in speeltuinen waar amper kinderen zijn. Ach..misschien dat we donderdag, zijn we goed een week verder, het zwembad opzoeken. Er gaat een los opblaasbadje mee. Kan ze in de tuin in het water spelen, alleen :-s hahaaa. Kan een beetje lachen...
Mijn zoon heeft ze net gehad en is er flink ziek van geweest 4 dagen. het begon met 5 waterpokjes die langzaam weer weg gingen dus ik dacht: ok dit was het. maar de dag er op zat hij er onder dus en dit ging 3 dagen zo door... ik smeerde met spul wat gewoon: waterpokken heet en daar zitten 4 zakjes zemelenbadjes spul in wat erg goed Hielp! en dat spul: waterpokken ook. Hij heeft weinig jeuk gehad alleen hoge koorts er bij wat hem echt dwars zat toen. nu 3 weken later heeft hij nog allemaal vlekjes op zijn lichaam ze verdwijnen maar heel langzaam maar na 4 dagen knapte hij wel weer op dus ik hoop dat jullie dochter voor jullie vakantie ook weer is opgeknapt! sterkte!