Mijn man en ik hebben 2 kinderen. Als we sex hebben is het met condoom. We hebben eigenlijk door praktische redenen (jongste was huilbaby en niet zo'n ruime woning)besloten niet bewust voor een 3e kindje te gaan. Wel zeiden we als het ons overkomt zou het super zijn en meer dan welkom ( ook condooms zijn natuurlijk niet 100 procent safe)nu had ik rond kerst dacht ik zwangerschapsverschijnselen ( misselijk, rommelende buik, brandend maagzuur enz) en had ik wat normaal mijn menstruatie had moeten zijn maar heel weinig bloedverlies. Begin van het jaar een testje gedaan en daar dacht ik een heel licht streepje te zien ( of wilde ik die zien). Vanmorgen weer een test maar die was omowit! Ik merk dat ik opgelucht ben dat de onzekerheid weg is maar eigenlijk ook wel teleurgesteld dat het niet zo is. Is dit heel gek, herkent iemand dit?
Ik denk dat dat heel normaal is. Niemand houdt van onzekerheid dus opluchting is geen gekke reactie. En wanneer je denkt zwanger te zijn en het toch niet bent, volgens mij ben je dan altijd wel teleurgesteld. Zeker als je een paar dagen met die gedachten hebt rond gelopen!
Snap het zo goed. Hier doen we het op dezelfde manier met ac en heb al een keer precies hetzelfde meegemaakt. Wil heel graag nog een kindje, maar dan over een poosje en toch teleurgesteld een heeeel klein beetje Misschien toch eens met de heer des huizes om tafel om de kinderwens nog eens te evalueren?
Een kennis van mij had na 2 miskramen 2 gezonde zoons. Op haar 40e raakte se toch nog onbedoeld zwanger. Dit werd een miskraam. Ook zij ervaarde opluchting en teleurstelling tegelijk.
Dit! Volgens mij lees ik nogal wat twijfels over het wel of geen derde kindje willen. Anders kun je miss beter kiezen voor bv de pil als anticonceptie.. Heb je ook die onzekerheid niet meer
Dat is toch alleen maar logisch? Toen wij nog niet toe waren aan kinderen ben ik een keer tijdens een zakenreis mijn pil vergeten mee te nemen. Ik had drie dagen gemist en voelde de weken erna van alles. Toen ook mijn menstruatie uitbleef een testje gedaan en toen die negatief was heb ik zelfs zitten huilen... Als ik je verhaal zo lees zou ik ook zeggen... Gesprekje met je man??